Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Czy wasze też są tak nieznośnie twarde?


poxi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym powiedział że jest miękka ;)

 

Zależy od wyczucia d..y ;))

 

A tak na prawdę jest to bardzo subiektywne. Jeździłem kilka lat Seatem Ibizą GT, czułem każdy dołek, fakt, że wspaniale przy okazji trzymał się szosy ale za to zawieszenie było co 2 lata do remontu. Primera jest bardziej miękka, już się po kilku miesiącach przyzwyczaiłem i mi to odpowiada. Im rzadziej będę oglądał twarz mechanika tym lepiej. A z szosy jakoś strasznie nie ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gazowe SACHS'y i nie czuję, żeby była nieznośnie twarda - w normie. Jakby była ciut miększa to nie obraziłbym się - jeżdżę głównie po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem bardzo ciekawy jak to jest w waszych primerkach bo ja nie jestem zadowolony z twardości tego auta , owszem po ładnej drodze jest super trzyma się drogi ok. ale jazda po mieście to koszmar!! Ostatnio byłem u mechanika fachowy warsztat od amorków i zawieszeń fachowiec stwierdził że amorki są ok. (gazówki) a taki twardy jest dlatego że ma wymienione sprężyny na krótkie i utwardzone (czerwone),a poza tym koła ma 16 a opony niski profil 50.Rada jaką mi dał to wymienić sprężyny na normalne i zwiększyć profil opony a to już poważne koszty, chyba poczekam na nasze autostrady jak wybudują i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....a taki twardy jest dlatego że ma wymienione sprężyny na krótkie i utwardzone (czerwone),a poza tym koła ma 16 a opony niski profil 50.Rada jaką mi dał to wymienić sprężyny na normalne i zwiększyć profil opony a to już poważne koszty, chyba poczekam na nasze autostrady jak wybudują i będzie ok.

 

NIEPOPRAWNYM OPTYMISTOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!!!

 

W tym kraju doczekasz się siwizny, zwolnienia z pracy, wszystkich innych koszmarów ale autostrad z prawdziwego zdarzenia na pewno nie!

 

Ja bym popracował nad zawieszeniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinbergen
a poza tym koła ma 16 a opony niski profil 50.
hmmm.. ja mam ten sam profil i mysle zalozyc 17" o profily 40:) i nie narzekam na twardosc...ale mam chyba normalne sprezyny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też - zwłaszcza przód gdzie pracują jeszcze amorki fabryczne - 220kkm i wciąż około 80% na trzepakach pokazuje.

Hehe, u mnie tak samo - przebieg licznikowy 180kkm i amory przednie 84 i 85% sprawności.

poxi - jak kupiłem P11 to wydawała mi się (w porównaniu do mazdy 323) bardzo twarda. Po 4 latach użytkowania mogę powiedzieć, że jest twarda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ,

 

ja moją "Stefę" kupiłem 2 m-ce temu ,i na początku wydawała mi się dość miękka (wcześniej miałem AstręI kombi) , ale teraz stweierdzam że jest rzeczywiście dośc twarda , chwilami wydaje mi się że nawet bardzo twarda , ale to wtedy kiedy jeżdżę po nierównej nawierzchni , w pewnym stopniu to pewnie kwestia zużycia amortyzatorów ,NIechybnie przed zimą czeka mnie przegląd , a może nawet wymiana

 

pzdm

 

Macig7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Rada jaką mi dał to wymienić sprężyny na normalne i zwiększyć profil opony a to już poważne koszty, chyba poczekam na nasze autostrady jak wybudują i będzie ok.

 

Witam, miałem podobny problem (sportowe sprężyny Weitec -40 mm) i postanowiłem zmienić je na cywilne springi Lejsfors. Koszt do W11.144 to 600 PLN za części. Ale warto - pupcia nie podskakuje i nie tłucze o fotel!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie , wydaje mi się że czeka mnie wymiana sprężyn na normalne wcześniej jeździłem Astrą I tam z kolei jest zdecydowanie za miękko . Tak zle i tak nie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem świeżo po jeździe najnowszym Mondeo (nówka sztuka testowy z salonu). Cóż mogę powiedzieć - jest sporo miększy od moje staruszki Primerki ze słabymi amorkami z tyłu. Jest od Primy sporo większy i efekt bujania jeszcze się potęguje. Oczywiście nierówności wybiera komfortowo, ale jeżeli chodzi o prowadzenie w ciasnych zakrętach wolę zdecydowanie Primerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja primerka z 2001r. po 160tys. jakos nie wbija mi sie w tylek na dziurach. Owszem - czasem jak du.nie na wiekszej dziurze to boli, ale glownie w felgi :D

Jesli chcecie poczuc twarde auto to wsiadzcie do Laguny II (tej przed liftingiem). Mimo ze auto francuskie to kazda dziure odczuwam jakbym z 20cm kraweznika na pelnej predkosci zjezdzal... tragedia! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uwielbiam zawieszenie primery, jest to jej największy atut jak dla mnie, prowadzenie w koleinach nie sprawia żadnego problemu, mogę prowadzić jedną ręką. Który samochód tak świetnie się prowadzi przy stosunkowo prostym zawieszeniu, dla porównania audi czy passat mają po 4 wachacze na przednim kole nie wspomnę o tylnej zawieszce, a czy prowadzą się lepiej?na pewno są droższe w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja też jestem zdania że zawiecha p11 jest dobra i jeżdzi się bardzo dobrze. Trzema się w zakrętach jak byś jechał po szynach , fajnie radzi sobie z naszymi drogami. Zawiechy prawie nie słychać w środku, co nie da się powiedzieć o silniku który powyżej 110 staje się za głośny i drażni ucho przy dłuższych wyprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość lukasz79pulawy

Mój też jest koszmarnie twardy. Przesiadłem się z fiata Punto ELX na Primerę i minęło już z pół roku a ja nie mogę się do tego przyzwyczaić. Cały czas mam klimat, że mam już wytłuczone amory albo coś nie tak z tym zawieszeniem. Słyszałem, że to dobre pod względem trzymania się drogi ale ja bym tam wolał komfort...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 170kkm( hyba :) ). Sprawność 80%przód 60% tył alusy 15' 195/65 i pasi mi taka sztywność. Amory i sprężyny fabryczne. Traktor nie kładzie się na zakrętach, jedynie graty w bagażniku podskkują silnie na "policjantach" jak jadę sam bez ładunku i nie zwolnię. Co do porównania z astrami salonowymi; 1-dynka miększa, 2-ójka sztywny czołg, a i tapicerka pozostawia dużo do życzenia tak samo jak w golfach

Jak komuś za miękko to proponuję pojeżdzić Renią 19 z tydzień. Tylko dobrze najpierw pozamykać drzwi i okna bo można wypaść na zakręcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przesiadłem z Omegi B - tam "pływanie" było non stop, także na początku nie mogłem się przyzwyczaić; teraz Prinerka wydaje mi się o wiele pewniejsza i stabilniejsza na drodze w porównaniu z Oplem, więc inaczej na to patrzę :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie przesiadlem z wyglebionego i utwardzonego Sunnego i musze powiedziec ze jest za miekka :(

 

mam to samo uczucie mój ssuny był super utwardzony normalna taczka :D

więc prima wydaje mi się za miekka do ostrzejszej jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Primera należy do rodzinnych limuzyn> Jak się chcieliście ścigać to trzeba było kupić alme, albo zostać z sunny w wersji 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...