Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jak wpłynąć na rasowy dzwięk silnika?


lukas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam,jak można dobrać dolot i stożek żeby moje sunny 1.6 miało piękny rasowy dzwięk silnika?zrobiłem dolot z rur fi 80,o długości ok 70cm ,stożek do pojemności 1.6,[bezfirmówka,ale bawełniana]-oczywiście kolanka jacky fi 80-dzwięk błył tak jakby dudnił wpustą rurę,żadnego pogłosu podobnego do boxera czy subaru-poprostu kibel!!!dodam że nic właściwie nie zmieniło wydłużenie i skrócenie tego dolotu-dalej dzwięk tragiczny..

w sr20 dzwięk był cudowny a tu d*pa blada-może ktoś z was ma tak zrobiony dolot w 1.6 ze dzwięk jest naprawdę przyjemny??coobcio twierdzi że rury dałem zbyt szerokie do tego silnika,no i w 1.6 jest mała przepustnica-a co wy o tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie średnica... Coobcio ma rację wystarczyłyby zwykłe fi 70 - zresztą porównaj średnicę do oryginału. A co do przepustnicy to się nie wypowiem bo nie wiem nawet jaka jest u mnie (ale już niedługo ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzales jak chodzi na filtrze nalozonym na przepustnice?

 

Pewnie byłoby lepiej jeśli chodzi o dźwięk, ale za to auto by się pewnie zamuliło - zasysałby ciepłe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale to jest najprostrze by sprawdzic czy wogole cos bedzie, niestety moze to byc tez przyczyna filtra(kiepska jakosc), dlatego wyjscie z zalozeniem na przepustnicy ujawni czy cos sie dzieje, na samej przepustnicy juz powinien byc efekt ale szkoda silnika syfic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale to jest najprostrze by sprawdzic czy wogole cos bedzie, niestety moze to byc tez przyczyna filtra(kiepska jakosc), dlatego wyjscie z zalozeniem na przepustnicy ujawni czy cos sie dzieje, na samej przepustnicy juz powinien byc efekt ale szkoda silnika syfic.

 

Obstawiam że na przepustnicy będzie efekt - problemem na 70% jest za duża średnica a przez to pojemność dolotu. Tu już działa akustyka - taki dolot można porównać do rury w obudowie B-R głośnika - musi być dobrana i długość i średnica inaczej jak to lukas napisał - kibel.

 

[EDIT]

 

Jak widać w podpisie mam diesla 2.2 i rura do CAI ma średnicę 70mm, filtr w nadkolu. Dźwięk jest zadowalający, a na pewno lepszy niż w serii. No i przy ostrym depnięciu to się dopiero zaczyna dziać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

lukas Ty masz GA16DE tak?

Ja mam GA16DS i mam na gaźniku założone kolanko 90* później ładna aluminiowa rurka 3" o długości 50cm i na końcu stożek K&N RC-3250. Dźwięk jest zaj***ty.

Jak mocno przydusisz gaz to słychać jak on łapie powietrze, tak jak człowiek, który wypływa z wody po nurkowaniu :D Dziwne porównanie ale tak to brzmi, tyko że głośniej :D

A przy normalnej jeździe słychać jak zasysa powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale to jest najprostrze by sprawdzic czy wogole cos bedzie, niestety moze to byc tez przyczyna filtra(kiepska jakosc), dlatego wyjscie z zalozeniem na przepustnicy ujawni czy cos sie dzieje, na samej przepustnicy juz powinien byc efekt ale szkoda silnika syfic.

 

Obstawiam że na przepustnicy będzie efekt - problemem na 70% jest za duża średnica a przez to pojemność dolotu. Tu

 

interesuje mnie jak obliczyles, ze problem na 70%.... jaki zastosowales wzor? mozesz mi to wyjasni, bo bardzo mnie to frapuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale to jest najprostrze by sprawdzic czy wogole cos bedzie, niestety moze to byc tez przyczyna filtra(kiepska jakosc), dlatego wyjscie z zalozeniem na przepustnicy ujawni czy cos sie dzieje, na samej przepustnicy juz powinien byc efekt ale szkoda silnika syfic.

 

Obstawiam że na przepustnicy będzie efekt - problemem na 70% jest za duża średnica a przez to pojemność dolotu. Tu

 

interesuje mnie jak obliczyles, ze problem na 70%.... jaki zastosowales wzor? mozesz mi to wyjasni, bo bardzo mnie to frapuje....

 

No i nie miałeś sie czego czepić? Tak napisałem żeby zaznaczyć, że w większym stopniu może to być wina średnicy - i tyle w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kolei-założyłem filtr bezpośrednio na przepustnicę,ale dzwięk był kibel osiągi też-najlepiej szedł nissanek na tzw średnim dolocie-długi to porażka pod każdym względem...pokombinuję ze średnicami rurek,wydaje mi się też że nie ma znaczenia czy filtr jest kiepski czy np k&n[dzwięk chyba powinien być podobny],a moze warto zastosować element z harmonijką-podobno to ma jakiś wpływ na odbijanie fali akustycznej?a co do montażu za przepłyeomierzem to w tym silniku jest tak że przepustnica jest pionowo a zaraz przy niej jest przepływka-zaś w sr20 przepustnica jest leżąca i przepływka jest też daleko...muszę to ogarnąć bo uwielbiam ryk ze stożka a nie ogłuszające walenie w dolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze warto zastosować element z harmonijką

 

Co masz na myśli? Bo nie wiem czy się dobrze domyślam...

 

nie ma znaczenia czy filtr jest kiepski czy np k&n[dzwięk chyba powinien być podobny]

 

Samo wykonanie filtra nie powinno mieć wpływu na dźwięk - ale jego wielkość na pewno jakiś będzie miała.

 

najlepiej szedł nissanek na tzw średnim dolocie

A dźwięk? Też był z tych kilku wersji najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1,4 ds mialem i w sumie mam taki sam problem.Fakt lepiej idzie ale dzwiek pozostaje taki sobie.Kiedys pryskalem przepustnice cleanerem w sprayu i bylo rewelacyjnie- rasowy ryk silnika i super power ale za kazdym razem po paru dniach powrot do lipnego stanu.Ostatnio przestalo pomagac to czyszczenie i juz dalem sobie spokoj bo to tylko nerwy mi szargalo a co do dlugosci zgadzam sie ze na krotszym dolocie bylo lepiej ale dzwiek czy dlugi czy krotki dolot pozostawal taki sam i to nie ma na to zadnego wplywu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie długość dolotu przy tym silniku kompletnie nie dała żadnych zmian w odgłosie !

ale dziwne to jest bo np w moim focusie 2.0 na długim dolocie był właśnie kiepściutki dzwięk-głośno a le nieprzyjemnie,a jak skróciłem dolot do jakiś 40cm od przepustnicy to dzwięk jest nawet całkiem ,całkiem-chyba tu w grę wchodzi charekterystyka silników też

 

zaś za harmonijkę uważam elastyczny element który wygląda poprostu jak ściśnięta harmonijka[nawet na seryjnych dolotach taka siedzi..]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaś za harmonijkę uważam elastyczny element który wygląda poprostu jak ściśnięta harmonijka[nawet na seryjnych dolotach taka siedzi..]

 

Czyli po prostu łącznik antywibracyjny - nie wiem czy ma wpływ. Miałem kilka wersji dolotu i różnie z tymi łącznikami było - żadnych zmian w dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie CAI wszystko na Jacky, kolanko-90', rury 2x 20 cm i stożek(podstawa 125 mm średnicy-komlet na fi 77,5, ale uważam że do mojego silnika wystarczy w zupełności fi 66,5. U mnie przy spokojnej jeździe stożka prawie nie słychać, jak dam mocno w dupe to jest różnie w całym zakresie, powyżej 5 tyś. obr. to mam wrażenie że nawet go nie słychać. Potwierdzam na krótkim dolocie jest bardziej rasowy dźwięk przy niższych obrotach.

Zastanawia mnie jedno, czy nie przegiołem ze średnicą dolotu i jego długością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie ale my tu gadamy o 1.6 a nie sr20który ma piękny odgłoś na stożku...

a gdzie jest w temacie napisane, że tylko o 1.6. Pytam jak nie jestem pewien i mam rozbieżności. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie ale my tu gadamy o 1.6 a nie sr20który ma piękny odgłoś na stożku...

a gdzie jest w temacie napisane, że tylko o 1.6. Pytam jak nie jestem pewien i mam rozbieżności. ;)

czytamy pierwszy post ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie ale my tu gadamy o 1.6 a nie sr20który ma piękny odgłoś na stożku...

a gdzie jest w temacie napisane, że tylko o 1.6. Pytam jak nie jestem pewien i mam rozbieżności. ;)

czytamy pierwszy post ;)

może 1 post o tym mówi, ale w temacie nie ma nic na ten temat, poza tym po co otwierać nowy temat dla SR20?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukas Ty masz GA16DE tak?

Ja mam GA16DS i mam na gaźniku założone kolanko 90* później ładna aluminiowa rurka 3" o długości 50cm i na końcu stożek K&N RC-3250. Dźwięk jest zaj***ty.

Jak mocno przydusisz gaz to słychać jak on łapie powietrze, tak jak człowiek, który wypływa z wody po nurkowaniu :D Dziwne porównanie ale tak to brzmi, tyko że głośniej :D

A przy normalnej jeździe słychać jak zasysa powietrze.

 

sprobuj przy wysokich obrotach zrobic szybka redukcje i dac w palnik, prawie jak bov :D

kilka razy to sie wystraszylem tak syknal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim 1.6 tak : kolanko 90stopni, rura fi 70 o dl ok 60cm i filtr stozkowy Fujita i dzwiek jest nie slychany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim 1.6 tak : kolanko 90stopni, rura fi 70 o dl ok 60cm i filtr stozkowy Fujita i dzwiek jest nie slychany :D

a przepustnica u ciebie jest taka sama jak w sunny,tzn od góry jest wlot do niej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...