Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zwalnianie silnikiem a odcięcie paliwa


Gość CichyBart

Rekomendowane odpowiedzi

Gość CichyBart

Sprawa z tych nietypowych... (mimo, iż mi chodzi tu bardziej o prykaniu na LPG, to komputer LPG bierze dane z sondy... dlatego umieściłem post tu).

 

Mam założoną instalację LPG z komputerkiem STAG 300. W momencie, gdy hamuję silnikiem, następuje dopalanie w wydechu (prykanie) - mimo, iż to sekwencja. Gazownik podłączył się pod komputer i sprawdził, iż przy hamowaniu silnikiem nie następuje całkowite zamknięcie wtrysków (ps: nie bijcie, jeśli coś nie tak piszę - ja powtarzam to, co usłyszałem) i czasy są ok. 1,5ms, stąd gaz jest pobierany (mimo hamowania silnikiem) i spalany w wydechu.

 

Wiadomym jest, iż komputer LPG pobiera informacje z komputera sterującego Pb. 99.9% samochodów jeżdżących na sekwencji, przy hamowaniu silnikiem, nie pryka (wtryski są zamykane - czasy 0.00s), gdy u mnie jest czasem ok 1.5ms...

 

Czy istnieje sposób, by przy tym wypadku komputer nie nakazywał poboru Pb (u mnie LPG) czyli czasy wtrysków 0.00 w moim samochodzie? Jest taka możliwość w ustawieniach komputera Pb (czyli normalne podłączenie się do kompa np. w serwisie ASO), czy niestety "ten typ tak ma" i nic nie mogę zrobić?

(dodam, iż po ok. 5tyś. mam wydech do wymiany... :( toteż chciałbym najpierw "zakazać" mu tych 1.5ms i nakazać 0.00 przy hamowaniu silnikiem).

 

Niestety na forum kiepsko problem tego typu jest opisany. Dzwoniłem do jednego ASO i byli zdziwieni problemem... :| odpuściłem telefony dalsze - czekam na Wasze pomysły i rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kiedys zrobilem sobie komputerek pokladowy w N15 1.4. Podczas hamowania silnika nie mam wskazan 0L/100km tylko 0.5L/100km. Tak wiec ECU jednak podaje impulsy, w jakim celu nie wiem. :)

Pozdr

yniek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CichyBart, wszystko kwestia regulacji mapy. Jeździłem prawie godzinę z lapkiem i facet wyrgulował, Strzelało bardzo szczególnie w zakresie od 4000-2500 a teraz nawet jak kręcę wysoko jest cisza. Pojedź i niech reguluje podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CichyBart

yyy... to ciekawe. tylko mój gazownik twierdzi, że tak zostanie :| ... trzeba szukać innego widzę? (ps: zalałem gaz na Bliskiej i pryka o wiele mniej... jak zaleję na Lotosie, BP lub Orlenie to podjadę w takim razie.

Dzięki...

 

ps: to tylko chodzi o mapę? nic więcej? ;/ nie masz dostępu, żeby zrobić print screen i wrzucić tu ustawienia swoje? (mam zamiar kupić kabel i sam może pogrzebię).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zakładów tyle fachowców - normalna sprawa. Właśnie wróciłem z warsztatu bo po zatankowaniu na full wskazało rezerwę i odcięło gaz ... wystarczyło zmienić rodzaj czujnika w programie i jest OK. Dodatkowo facet podregulował ponownie mapę niestety nie mam screena bo robiłem to nie na swoim sprzęcie. I co się tu okazało? Otóż duży wpływ na strzały mają takie czynniki jak - skład mieszanki przy wolnych obrotach - musi być jakaś dawka bo inaczej zgaśnie silnik - ten twój gada jakieś frazesy. zależnie czy jest bogata - wyższe obroty - czy uboga - mogą wystąpić strzały. Trzeba znaleźć odpowiedni punkt i będzie grało. Druga sprawa to zapłon im szybszy tym lepsza praca i dokładniejsze spalanie mieszanki. I na koniec świece - przerwa pow 0,7 mm i zaczyna strzelać. Przerobiłem dzisiaj przez 3h całą tą układankę i optymalne ustawienia w mojej almie wyszły tak: przerwa 0,6, przyśpieszony zapłon, i regulacja dawki na jałowym. Udało się bardzo dobrze. Jak będę miał lapka to wstawię mapę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 ms czas wtrysku benzyny czy LPG ?? napisz jeszcze jakie masz wtryskiwacze LPG

 

wtryskiwacze gazowe mają duzo większą bezwładność niż wtruskiwacze PB dlatego np przy czasie 1,8ms wtryskiwacz gazowy potrafi być jeszcze zamknięty dpoiero przy czasach 2,2ms zaczyna podawac jakąś dawke.

to samo tyczy sie wtryskiwaczy PB jednak one potrzebują duzo mniejszych czasów w granicy 1ms oczywiście wszystko zalezy od typu wtryskiwaczy :)

 

wiec wcale nie powiedziane ze przy czasie 1,5 wtryskiwacze wogóle się otwierają moim zdaniem wina lezy w źle ustawionym zapłonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CichyBart

valteki żółte. Tylko, że zapłonu nie ustawia gazownik, z tego, co mi wiadomo... :|

Czyli mimo wszystko mam jechać do gazownika i ma mi regulować tak, żeby nie strzelało? świece mam NGK-BRK5E, nowy (używany) aparat zapłonowy (stary padł), nowy palec, kopółka, kable... (wymieniane ok. 8tyś. km temu).

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon 23 Cze, 2008 15:55 ]

dzwoniłem do gazownika... oczywiście będzie jeździć ze mną z laptopem i wyreguluje, żeby nie dopalało się w wydechu...

a mi poszedł tłumik końcowy... od razu kupię całość - końcowy o środkowy...

Pozdrawiam

thx za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...