woro_woro Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Witam wszystkich narzekajacych na brak mocy i wysoko zestrojone mapy wtrysku, Pomierzylem dzis w koncu napiecia na swojej przeplywce i wychodzi na to ze albo jest przybrudzona albo sie konczy... na jalowym: 1,2V na przygazowce: 1,8 - 2,2V Moze dlatego wlasnie te mapy mi sie tak wysoko stroja. Pamietam watek o rodzajach przeplywomierzy, i w zaleznosci od nich czysci sie inne elementy. Porobilem fotki - jesli mozecie, wskazcie mi, ktore miejsce nalezy oczyscic. Obudowa z gory: Zlacze: Srodek, od strony dolotu: Srodek, od strony dolotu, z bliska: Srodek, od strony filtra: Co moge przy okazji uszkodzic? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomyk Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Czyści się te oporniczki w środku (druciki) najlepiej spręzonym powietrzem lub bardzo delikatnie wacikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomyk Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Gdzieś wyczytałem ze benzynka raczej odpada - według mnie spirytusik nie powinien zaszkodzić oczywiście w małych ilościach (jak w życiu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Czyści się te oporniczki w środku (druciki) najlepiej spręzonym powietrzem lub bardzo delikatnie wacikiem Naprawde? Czyli chodzi o to miejsce zaznaczone na czerwono? W sumie te druciki sa u mni czysciutkie, ale nie sadzilem ze to ten opornik jest odpowiedzialny za pomiar ilosci powierrza/temperatury. Bardziej mi sie wydawalo, ze chodzi raczej o ta przelotke zaznaczona na zielono. Czy moze ktos potwierdzic, ze to tylko ten drucik? Wykrece ten modul z obudowy, moze po tamtej stronie jest faktycznie drucik przybrudzony. Musze tylko takiego torxa skombinowac. W poprzednich postach czytalem ze mozna czyscic benzynka ekstrakcyjna, a acetonem to juz bajka. Jesli moze ktos sie jeszcze wypowiedziec, nie chce se spieprzyc przeplywki do konca. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 woro_woro, wykręć ten czujnik z przepływki tylko właśnie odpowiednie klucze musisz mieć i sprężone powietrze w tym co na zielono, żadne płyny - szkoda ryzykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 22 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 sprężone powietrze w tym co na zielono, żadne płyny - szkoda ryzykować. No wiec klucza takiego nie dostalem, wiec modulu nie wykrecilem. Natomiast wykrecilem obudowe przeplywki z obudowy filtra, bo chcialem sie dostac do tego modulu z drugiej strony. Okazuje sie, ze ta siateczka stanowi integralna czesc obudowy przeplywki i nie da sie jej zdjac. Za to ta siateczka byla doslownie CZARNA od pylu wlasnie od strony filtra. Wyczyscilem tylko ta siateczke. Dodatkowo, od drugiej strony widac wlasnie przykurzone oporniczki (3 druty roznej dlugosci), ktore nalezy oczyscic wlasnie acetonem. Naszkicowalem to na zdjeciu czerwonym kolorem. Po wykreceniu tego modulu, trzeba go po prostu wykapac w acetonie, zanurzajac jedynie te druciki - ja bym tak zrobil. Po wyczyszczeniu samej siateczki, sygnal z przeplywki wzrosl: na jalowym: 1,4V na przygazowce: 3,0V Teraz stwierdzam, ze napewno mam brudna przeplywke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Co do środków do czyszczenia przepływki (i przepustnicy też) polecam Air Intake Carburettor Cleaner firmy Wynn's. Świetny środek:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 ja mam diesla i jak wyjolem przeplywke to u mnie niema zadnych drucikow sa tylko te blaszki w koloze miedzi czy to normalne?? [ Dodano: Czw 02 Paź, 2008 22:56 ] naprawde "blyskawiczne" forum jestem pod wrazeniem czlowiek pisze i nic [ Dodano: Czw 02 Paź, 2008 22:57 ] naprawde "blyskawiczne" forum jestem pod wrazeniem czlowiek pisze i nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 2 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 ja mam diesla i jak wyjolem przeplywke to u mnie niema zadnych drucikow sa tylko te blaszki w koloze miedzi czy to normalne?? Nie sadze. A silnik poprawnie pracuje, jak ze spalaniem, check sie nie swieci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 ZADNEJ BENZYNY . Ja tak załatwiłem swoją. Ze spirtem też bym nie ryzykował. Przed płukaniem przeleciałem samą siatkę od strony filtra suchym miękkim pędzlem i napięcie skoczyło o 0,3V na jałowym ( oczywiście ciepły silnik ) Jak utopiłem w benzynie to spadło o 0,7V. Mogę jeżdzić z wypiętą wtyczką, nie robi różnicy, a check zapala się ma zimnym i gaśnie po przygazówce na ciepłym. 27s do100 większe spalanie. Sprężarka i ewentualnie ten spray( ponoć na bazie acetonu) lub inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 ja mam diesla i jak wyjolem przeplywke to u mnie niema zadnych drucikow sa tylko te blaszki w koloze miedzi czy to normalne?? Nie sadze. A silnik poprawnie pracuje, jak ze spalaniem, check sie nie swieci? jak najbardziej prawidlowo rowno check sie nie zapala gasnie zaraz po uruchomieniu auta spalanie w miescie do 7,5 litra w trasie nie wiecej jak 5,5 mam pytanie jeszcze co do sprawdzenia rozpedzania sie do 100-tki do jakich obrotow krecic silnik do zmiany biegow?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 g-tech czy normalna jazda. Przy normalnej to 2,2do 2,5 na g-techu to i do 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 g-tech czy normalna jazda. Przy normalnej to 2,2do 2,5 na g-techu to i do 4. nie bardzo rozumie co masz na mysli przez g-tech chce zobaczyc ile potrzeba czasu zeby auto bujnac do setki i w tym celu potrzebna mi wiedza ile mam krecic silnik do zmiany przelozen bo normalnie to jezdze tak do 2500 obr i zmiana biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 4 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 A silnik poprawnie pracuje, jak ze spalaniem, check sie nie swieci? jak najbardziej prawidlowo rowno check sie nie zapala gasnie zaraz po uruchomieniu auta spalanie w miescie do 7,5 litra w trasie nie wiecej jak 5,5 No to chyba idealnie. Jesli chcesz sie jednak upewnic czy tak ma byc, pozostaje jeszcze metoda silowa: wypinasz przeplywke i obserwujesz czy silnik pracuje poprawnie, czy check sie wtedy nie zaswieci (powinien sie zaswiecic). Jesli sie nie zapali to chyba trzeba szukac gdzies glebiej. Ale skoro wszystko jest git to lepiej problemow nie szukac. mam pytanie jeszcze co do sprawdzenia rozpedzania sie do 100-tki do jakich obrotow krecic silnik do zmiany biegow?? Najlepiej sie poruszac w zakresie obrotow miedzy maksymalnym momentem a moca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 sprawdzilem auto od zera do 100 rozpedza mi sie w 17.3 sek co wy o tym sadzicie?? zmiezylem tez przeplywke wyszlo tak silnik rozgrzany bieg jalowy 1,76 -- 1,8 V 2000 obr 2,21 V 2500 obr 2,33 V 3000 obr 2,50 V co na ten temat sadzicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 g-tech to urządzenie do pomiaru czasu do setki. Nie wiem jak to działa dokładnie. Wpinasz w zapalniczkę, odciążasz na maksa gablotę i ognia. Normalnie nikt tak nie jeżdzi. Na g-techu ścigasz się z czasem do setki. Jak osiągniesz 100km/h to czas sam się zatrzyma na wyświetlaczu g-techa. Co do wyników to jak na osiołka przyzwoicie, chociaż śmigają szybciej Co do napięcia to według manuala ma być 1,9-2,3 V na jałowym 700+-50, ciepły motor. Przedmuchaj sprężarą siatkę i wkład ( żadnej benzyny )i wtedy zobacz napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 6 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 sprawdzilem auto od zera do 100 rozpedza mi sie w 17.3 sek co wy o tym sadzicie?? http://www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/p11_144.html Wg tych tabel powinno byc ok 14s. Ty masz te 17s krecac auto do 4,5krpm? Cos nie halo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 A srodek jakis?? Spirytus lub benzynka?? ...ale tak przed prowadzeniem...? ;/ ps: mój ma niby 11.5s do 100km/h... niestety, jak mierzyłem, to miał ok. 17s (włączona klima była... ;/ takie małe przeoczenie...) - kręciłem do 5tyś. 1,6 16v... Teraz wszystko powymieniałem i muszę sprawdzić... Wg danych max prędkość do 180km/h, ja jechałem 170 (raz i nigdy więcej ). Pozdrawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Wg tych tabel powinno byc ok 14s. Ty masz te 17s krecac auto do 4,5krpm? Cos nie halo. Najlepiej sie poruszac w zakresie obrotow miedzy maksymalnym momentem a moca silnik krecilem do okolo 4 krpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 dziś mierzyłem na benzynie... 16s... kręciłem do 5... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 dziś mierzyłem na benzynie... 16s... kręciłem do 5... Slabo. Tyle to miala kiedys 60-konna astra Moj najlepiej jedzie od 4k - 6,5krpm. Odciecie jest na 7k wiec licznikowe 100 (ok 92km/h) osiagam na 2 biegu. Przelozenia skrzynki sa te same wiec pewnie tez na 2ce pojedziesz licznikowe 100km/h. Tylko najpierw silnik rozgrzej Ale sie OT zrobil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 ps: odcięcia nie mam na gazie... ale kręcić tak wysoko, to morderstwo. Na 2gim biegu jechałem (na miejscu pasażera) ok. 110km/h (albo i trochę więcej nawet). więcej ta osoba za kółkiem mojej primerki nie usiądzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Morderstwo dla silnika to czerwone pole wiec mozna krecic. W 2,0 max moc jest przy 5900 i do tylu tzreba krecic na gtechu. na benzynie ok, ale na gazie to morderstwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 u mnie wyglada to tak jak rozebralem przeplywke i brakuje mi tego drucika wlasciwie co to jest i do czego to sluzy w przeplywce widac na czarnym plastiku ze tam cos powinno byc jest zarys ale niema tego przepraszam za kiepska jakosc zdjec robione tel ale cos tam widac [ Dodano: Wto 07 Paź, 2008 22:11 ] u kolegi woro_woro, wyglada to inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 u mnie wyglada to tak jak rozebralem przeplywke i brakuje mi tego drucika wlasciwie co to jest i do czego to sluzy w przeplywce widac na czarnym plastiku ze tam cos powinno byc jest zarys ale niema tego przepraszam za kiepska jakosc zdjec robione tel ale cos tam widac Obrazek Obrazek [ Dodano: Wto 07 Paź, 2008 22:11 ][/siz u kolegi woro_woro, wyglada to inaczej Ten drucik to czujnik temperatury zasysanego powietsza. Możesz go nie mieć fabryczne bo wychodziły furki bez niego. Przepływek boscha niczym sie nie czyści jak padną to sie je wymienia. Nawet przy idealnym napięciu na wolnych, mogą dawać w pracy złe sygnały i lipa. A po wymianie przepływki zawsze sie przyucza komputer do nowej. To znaczy kalibruje sie przepustnice do przepływomierza przy resecie lambdy i wtedy jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.