Gość Krzysztof_24 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Witam wszystkich Maxi-maniaków, problem z przed kilku miesięcy powrócił z wielką siłą w dniu dzisiejszym. Po troche ostrzejszej jeździe moja maxima zaczęła gasnąć podczas hamowania, a jak nie zgasła to wariowały obroty. Zdarzyło się to kilkanaście razy od południa po wieczór. Tego samego wieczora pojechałem do ASO Nissana do mojego zaufanego mechanika, i cóż się okazało ? Czujnik wykazywał błędy- COOLANT TEMP SEN [P0115], czyli czujnik temperatury, który wymieniłem przed miesiącem może dwóch miesięcy. Ja myślałem, że to przepływomierz może zestarzał się i trzeba go wymienić - może wie ktoś jak można sprawdzić jego działanie? Dlaczego bład powraca? Czujnik oczywiście wymieniłem na oryginalny zakupiony w ASO. Jeżeli ktoś może zdiagnozować przyczynę lub naprawić błąd przyjadę, będe wdzięczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 ja bym sprawdzil czy wiazka nie jest gdzies walnieta, sprawdz opornosc czujnika w roznych temperaturach (powinna sie zmieniac) 20 C - 2.1-2.9 k ohm 50 C - 0.67-1.00 k ohm 90 C - 0.236-0.260 k ohm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof_24 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Przy reflektorze od strony kierowcy wtyczka, którą wtyka się do żarówki ma jakby nadpalony plastik, zgnity czy zżarty, kable przy niej były grzebane. Oporność sprawdze po niedzieli jak będe miał czas, dam znać oczywiście. (jestem ciekaw czy w w ASO będą potrafili to sprawdzić) [ Dodano: Sro 25 Cze, 2008 02:14 ] WielkiWac, a może kiedy trochę szybciej pojeżdze to przez obudowę filtra dostaje się gorące powietrze (brak gąbki uszczelniającej- tak wyczytałem w poscie od falowania obrotów)może to jest przyczyna ale szczerze wątpie, a może śrubka od wolnych obrotów, która jest zalaminowana na czerwono i podobno nie wolno ruszać jej, no chyba, że to przepływka (nowa kosztuje 2,500 zł) przyznam się, że drogo ale jak trzeba będzie to trudno, o bezpieczeństwo trzeba dbać. Dziś znów zgasł mi jak wchodziłem podczas hamowania w zakręt-można przestraszyć się. Dobrze, że nie było innego auta na przeciwległym pasie bo bym wjechał w niego. Pozdarwiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Przy reflektorze od strony kierowcy wtyczka, którą wtyka się do żarówki ma jakby nadpalony plastik, zgnity czy zżarty, kable przy niej były grzebane.Oporność sprawdze po niedzieli jak będe miał czas, dam znać oczywiście. (jestem ciekaw czy w w ASO będą potrafili to sprawdzić) [ Dodano: Sro 25 Cze, 2008 02:14 ] WielkiWac, a może kiedy trochę szybciej pojeżdze to przez obudowę filtra dostaje się gorące powietrze (brak gąbki uszczelniającej- tak wyczytałem w poscie od falowania obrotów)może to jest przyczyna ale szczerze wątpie, a może śrubka od wolnych obrotów, która jest zalaminowana na czerwono i podobno nie wolno ruszać jej, no chyba, że to przepływka (nowa kosztuje 2,500 zł) przyznam się, że drogo ale jak trzeba będzie to trudno, o bezpieczeństwo trzeba dbać. Dziś znów zgasł mi jak wchodziłem podczas hamowania w zakręt-można przestraszyć się. Dobrze, że nie było innego auta na przeciwległym pasie bo bym wjechał w niego. Pozdarwiam Krzychu!! Przeplywka to to nie jest na 100%. Gdyby to ona byla walnita to komp wejdzie w tryb awaryjny i nie pozwoli krecic silnika wiecej jak 2500 rpm. Sprawdz ta opornosc i moze przeczysc silniczek krokowy razem z przepustnica!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 WielkiWac, a może kiedy trochę szybciej pojeżdze to przez obudowę filtra dostaje się gorące powietrze (brak gąbki uszczelniającej- tak wyczytałem w poscie od falowania obrotów)może to jest przyczyna ale szczerze wątpie,a może śrubka od wolnych obrotów, która jest zalaminowana na czerwono i podobno nie wolno ruszać jej, no chyba, że to przepływka (nowa kosztuje 2,500 zł) przyznam się, że drogo ale jak trzeba będzie to trudno, o bezpieczeństwo trzeba dbać. Na bank cieple powietrze to nie powod, pare osob z klubu ma zrobiony "cieply dolot" dla poprawy brzmienia silnika ja tych gabek nie mialem od kupienia auta i nic nie gasnie, co prawda zdazalo sie ze przygasal (obroty przy hamowaniu przed swiatlami spadaly ponizej 500 na chwilke) ale wtedy srubka od wolnych ruszylem delikatnie i ustalo, a w ten weekend czyscilem przepustnice, zajelo 30minut koszt 35zl (spray do czyszczenia przepustnic) efekt: obroty wolne sie na poczatku podniosly do 1000 teraz wrocily do ~700 i pracuja duzo rowniej niz wczesniej. Moze jak Wacu radzi zacznij od czyszczenia przepustnicy bo to tanie a pomaga (duzo na maxima.org o tym sie rozpisuja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof_24 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 OK panowie, zrobie tak jak zalecacie, lecz dopiero po niedzieli będe miał czas dopiero. Dowiecie się oczywiście o efektach, Pozdrawiam Serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.