Gość Tolo74 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Witam Rozpoczynając mój wątek chciałem poruszyć sprawę od jakich elementów i w jakim stopniu zalezy zużycie plaiwa -jednakże poza sposobem jazdy i regulacją silnika. Oczywiście najistotniejszym elementem jest regulacja i prawidłowe działanie silnika oraz styl jazdy. Jednak poza tym warto wiedzieć o kilku elementach, które łącznie mogą znacząco wpływać na spalanie. Wymienie tutaj kilka, będę wdzięczny za sprostowania i dodatkowe informacje. 1. Wiem że podstawowym elementem zużywającym cenne paliwo jest klimatyzacja. Z informacji które oględnie udało mi się uzyskać -są to wartości około 1l/100km w trasie (niektórzy mówią o ok.15% ogólnego zużycia), jednak,: 2. Wyłączenie klimatyzacji a otwarcie szyby -też wiąże sie z większym zużyciem plaiwa, ale na ile dokładnie -tego nie wiem, ale obiły mi się o uszy informacje -że korzystniej jest włączyć wentylacje (nawet na maxa, niż otworzyć jedno okno na max) -podejrzewam więc że będzie to min. 0,2l/100km w trasie przy otwarciu całego jednego okna. 3. Radio -włączone (zalezy głownie od ilości wypromieniowanych WAT, sądzę że przy normalnym odsłuchu jest to wartośc która można pominąć) 4. Wentylator nadmuchu kabiny (zależnie od stopnai mocy -chyba do 100W) -myślę że będzie to średnio ok 0,1l/100 5. Światła mijania 140W (cos na co nie mamy wpływu) - Z uzyskanych onformacji -0,15/100km w trasie 6. Pozostałe (radioCB, lodówka i inne elementy dodatkowego wyposażenia) ps. jeżeli załozneie nowego watku zakłóciło harmonie forum -prosze o wybaczneie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 7. Zimny łokieć - ok. 0,134 l/100 km 8. Zawadiacko daleko odsunięty fotel, przez co niemożliwe jest optymalne operowanie pedałem gazu - ok. 0,1 l/ 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 regulacją silnika. Co przez to rozumiesz? Wyłączenie klimatyzacji a otwarcie szyby Czytalem kiedys test z ktorego wynikalo, ze przy wiekszych predkosciach lepiej jest wlaczyc klime niz otwierac okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 regulacją silnika. Co przez to rozumiesz? Ogólnie -stan silnika' date=' jego przebieg i specyficzne włsności (np.gęstość oleju, jego rodzaj) [ Dodano: Sro 02 Lip, 2008 14:58 ] Jeszcze przychodzi mi do głowy -wysokośc cisnienia w oponach -ale pojęcia nie mam jak moze sie to przenosci na zuzycie paliwa. Wiem że niskie cisnienie w oponach jest bezpieczniejsze -paliwochlonne (zwlaszcza w zimie), a wysokie powoduje male opory toczenia i mniejsze zuzycie, ale na ile mozna sobie pozwolic wiecej napompowac -0,2 (czyli np tak jak dla pelno obciazonej bryczki) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fer Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Czytalem kiedys test z ktorego wynikalo, ze przy wiekszych predkosciach lepiej jest wlaczyc klime niz otwierac okna. Zgadza się, ja oglądałem "Pogromców Mitów" na Discovery i wyszło że przy 70-80km/h nie warto otwierać okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 9. Obciążenie pojazdu -pasażerowie, bagaż (ale też nie wiem jak procentowo przedkłada się np dodatkowe 100kg na zużycie paliwa w trasie, choć po wcześniejszej jezdzie w trasie fordem -mogę zauważyć że pełna fura = min 1l zuzytego paliwa wiecej.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 10. Korki na miescie mniej korkow, mniej wydatkow 11. Dystans- krotkie odcinki w duzej czestotliwosci = jazda na zimnym silniku = wieksze spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Klima jest najbardziej użyteczna przy niskich prędkościach. Jak się jedzie tak od 80km/h w górę to wystarczy nawiew na zimny otworzyć i leci cud miód zimniutkie powietrze. Sprawdzone podczas tamtegorocznych upałów. W moim przypadku to główną rolę grają opory powietrza - jak wrzucę luz na trasie to samo hamuje z 90 do 60 km/h Czyli do normalnych autek dochodzą wszelkiego rodzaju bagażniki, boxy, rowerki na dachu Jak auto musi walczyć z powietrzem to musi więcej spalic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Z radiem i swiatlami to przesada, ktos udowodnil (bylo na forum), ze zwiekszony opor na alternatorze jest tak maly ze roznicy spalania nie da sie zauwazyc. 1. klima 2. cisnienie w oponach (jesli ktos ma za niskie spalanie skacze zauwazalnie) a zbierznosc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Klima jest najbardziej użyteczna przy niskich prędkościach. Jak się jedzie tak od 80km/h w górę to wystarczy nawiew na zimny otworzyć i leci cud miód zimniutkie powietrze. Sprawdzone podczas tamtegorocznych upałów. Aleś walnął :!: Rozwiń tą teorię, może się jeszcze czegoś ciekawego dowiemy :064: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Może z tą klimą przesadziłem, ale seryjnie jak się jedzie tak 80-100 to zimne powietrze z nawiewów leci. Sprawdźcie albo ja mam takie auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 To mniej więcej tak, że jak używasz telefonu, to im dalej dzwonisz tym głośniej krzyczysz Natomiast jeżeli chodzi o chłodzenie, to rozumiem że jeździsz z głową na zewnątrz bo tylko wówczas ta teoria ma sens. I to nie do końca, bo powietrze ma taką samą temperaturę, tylko skutek inny wywołuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 ma ktos wiedze ile klima zuzywa paliawa w trasie lub na godzine? jeżeli chodzi o swiatla -to nie ludzcie sie -pobieraja ponad 100W energii - calkiem za darmo sie nie pala -auto spala min 0,1l/100 wiecej kiedys slyszzlem cos jeszcze o rodzajach felg lub kolpakach ale to tez można mina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 na jakimś forum pisał uzytkownik, że po zamianie opon na szerższe znacznie skoczyło spalanie, chyba ze 2 litry, zmiana jak pamiętam z 205 na 225 w VANie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 tak, mdzalewscy -szerokośc opon ma duże nzaczenie -sprawdziłem to majac wcześniej 145mm na zimę i 165 na lato -jest róznica -wg mnie o ok. 0,3-0,5 litra wg strony http://www.savemorethanfuel.eu/poland/p2.htm znaczenie maja: 1.cisnienie w ponach a wpływ wyglda nastepujaco: "Niedopompowane opony mogą zwiększyć zużycie paliwa nawet o 4%" -to wg Międzynarodowa Agencja ds. Energii czyli niedopompowane opony -to strata o ok. 0,3l/100 2. Im cięższy samochód, tym większe obciążenie dla silnika i większe zużycie paliwa. Usun niepotrzebne ciezkie przedmioty 3. Zamykaj okna, szczególnie przy dużych prędkościach, a także zdejmij pusty bagażnik z dachu samochodu. Zredukuje to opór wiatru i pomoże obniżyć zużycie paliwa i zredukować emisję CO2 nawet o 10% wg Komisji europejskiej -czyli ok.0,6l/100 4. Uzywaj klimatyzacji tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Niepotrzebne stosowanie klimatyzacji powoduje wzrost zużycia paliwa i zwiększoną emisjęCO2 nawet o 5% wg Komisji Europejskiej (z tym ostroznie, jak jest goraco -zeby nie kimnac przy dlugiej jezdzie) 5. Rozpoczynaj jazdę zaraz po zapaleniu silnika i wyłączaj silnik, jeśli zatrzymujesz się na dłużej niż na minutę. Nowoczesne silniki umożliwiają rozpoczęcie jazdy bezpośrednio po ich uruchomieniu co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. -tu z rozpoczeciem jazdy (poza zima) bym sie zgodzil, jednak w dieslach wskazne odczekac kilkanascie send po jezdzie) 6. Prowadź swój pojazd z rozsądną prędkością i przede wszystkim jedź płynnie. Gdy gwałtownie przyspieszasz lub hamujesz, silnik zużywa więcej paliwa i emituje więcej CO2. -zgadzam sie zwłaszcza jezeli ktos jedzie 2m za poprzedzajcym pojazdem i hamuje z byle powodu zamiast zachowac wieksza odleglosc -ale to styl jazdy (ktory nie byl tematem tego watku) 7. Staraj się przewidywać sytuację na drodze. Obserwuj uważnie ruch pojazdów przed sobą unikając w ten sposób niepotrzebnego hamowania i przyspieszania. (to wg mnie rozwiniecie punktu 6) 8. Rozważ możliwość jeżdżenia do pracy lub w celach rekreacyjnych w kilka osób w jednym samochodzie. Pomożesz w ten sposób zredukować korki na drodze oraz zużyjesz mniej paliwa. (hm -to jest prawda, jednak przypominam ze wieksze obciazenie -to wieksze zuzycie paliwa -patrz pkt 2.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 ma ktos wiedze ile klima zuzywa paliawa w trasie lub na godzine? jeżeli chodzi o swiatla -to nie ludzcie sie -pobieraja ponad 100W energii - calkiem za darmo sie nie pala -auto spala min 0,1l/100 wiecej kiedys slyszzlem cos jeszcze o rodzajach felg lub kolpakach ale to tez można mina Naprawdę uważasz, że mając auto o mocy 81000W te 100W na żarówki jest w stanie podnieść zużycie paliwa o 0,1L/100 ? (100W/81000W)*100%= 0,12% 0,12%*śr.spalanie= 0,0012*6L=0,007L A co do rodzajów felg, to podobno zwykłe aluminiowe są cięższe, niż takie same stalowe. Poza tym są felgi z (dodatkami) magnezu + różnorakie wersje sportowe - te już mogą być lżejsze niż stalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Moim zdaniem -tak. moc która podajesz -81kW -to moc maksymalna jaką można wydobyć z silnika. Praktycznie takiej mocy używasz np wciskając pedał gazu do dechy podczas jazdy pod górkę np na 4 biegu. Idąc dalej -podczas normalnej jazdy używa się około 1/4 możłiwości silnika. Zaznaczam że to są moje dywagacje - a o średnim zuzyciu paliwa przez światła -slyszałem z róznych zrodeł o sredniej wiarygodnosci (od ok.0,1-0,2), wiec pewny byc nie moge. Jest to rozmowa -czysto teoretyczna -poniewaz i tak musimy na swiatlach jezdzic, ale (2x55W +2x5W + ok 20W =ok.140W mocy) nie wierzę więc zeby naparstek paliwa wystarczył na świecenie żarówek tej mocy przez te 100km trasy. Ale oczywiscie -moge nie miec racji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Być może zniosą obowiązek jazdy na światłach, to zobaczymy czy spadnie zużycie paliwa. W przeciwnym razie, możemy sobie teoretyzować Może faktycznie to około 0,1L/100km - nie ma jak sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Faktycznie coś słysząłem na tmat świateł -że wypadków na drogach jest więcej od czasu wprowadzenia tego nakazu (nie pisze słusznego-czy nie bo wywołalbym lawine komentarzy). Sprawdzić mozna -na prostej drodze w aucie zkomputerem właczyć tempomat i sprawdzić ze światłami i bez -dla wzmocnienia efektu można dodac klakson [ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 13:43 ] całkiem powaznie -można dodać dmuchawe oraz ogrzewanie tylnej szyby -które ciągna każde -tez chyba ponad 100W energii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Akurat odbiorniki prądu typu radio, nadmuch czy światła mają dość marginalny wpływ - niech to będzie nawet razem 0,2-0,3l to i tak jest mało i jest nieodczuwalne dla portfela. Dlatego wydaje mi się, że ta dyskusja raczej jest jako ciekawostka niż coś, co rzeczywiście pomoże. Zakładanie szerokich opon, dym i piski pod światłami to obrazki powszechnie spotykane i raczej tym bym się tak naprawdę przejmował a nie włączonymi światłami. Wśród moich znajomych czasem słyszę rozmowy o wpływie świateł na spalanie i zdenerwowanie narodu na fakt konieczności ich zapalania, a za chwilę dym z opon, czerwone pole na obrotomierzu i tym podobne sceny. Po prostu śmiech na sali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Tak suron, ale opony mam najwęzsze -jakie zalecają, cisnienie w oponach -nieco wieksze niz zalecają, przy jezdzie poza miasto zamykam szyby, klime wlaczam jezeli jest to rozsadne (głównie w trasie), swiatel uzywam bo musze, jezdze dosyc ekonomicznie, jestem zadowolony ze spalania -glownie w trasie, ale chcialbym wiedziec co mozna jeszcze zrobic, zeby byc moze je zmniejszyc. Niektorzy narzekaja na spalanie o 1l wiecej od drugich, a byc moze nie stosuja sie do powyzszych watkow, wobec czego -siłami natury tak musi być. Dla mnie trasa 300km na ktorej mogę "zaoszczedzic" 10zł - obiad lub przeslowiowych kilka zup chwmielowych (jakie inni wypuścili z dymem w powietrze narzekając na cenę). Oczywiscie -jezeli ktos lubi jazde i chce miec przyjemnosc z tego w postaci dynamicznego prowadzenia pojazdu, czasem "pokazania się" -to owszem - musi za to zapłacić. [ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 15:08 ] Nikt nie napisał, ale oczywiście zuzycie paliwa może być uzależnione od jakosci paliwa, która akurat ostatnimi czasy -poprawia się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrkdmnk Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 warto tez odstawic piwo i obiad by zmniejszyc mase kierowcy... co do wiekszego spalania przez fakt jazdy z zapalonymi swiatlami to mysle ze w skali globalnej jest to faktycznie pomylka... pojedynczego uzytkownika kosztuje to relatywnie niewiele - osobiscie uwazam ze jazda z włączonymi swiatłami nie jest konieczna... jesli oszczedzac to faktycznie jezdzic łagodniej, bez zbednych bagazy i moze nie tankowac do pełna;> styl jazdy, ciśnienie w oponach i masa pojazdu to podstawa... potem klima i opory powietrza (jazda powyzej 100km/h, spojlery - tzw. hamulce powietrzne, otwarte szyby) co proponuję dla oszczedności? komunikację miejska! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 jeze ciezar paliwa w zbiorniku mamy wyeliminowac to dojdziemy do paradoksu ze najlepiej jezdzic z pustym bakiem. [ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 23:40 ] czemu wlasciwie sluza spojlery? czy to niest zebne dopiero przy predkoscoach ponad 100km/h w celu lepszego docisku do podloza? to daje efekt odwrotny -znacznie zwieksza spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Tak naprawdę większość spoilerów na autach nie jest montowanych fabrycznie, tylko we własnym zakresie przez właścicieli aut. Po to, żeby poprawić wygląd samochodów - no i nie każdemu to wychodzi A np.: F1 czy inne sporty motorowe to już są pomiary i badania, a myślę, że tam gdzie auto pali 30L to 0,5L więcej przez spoiler nie robi różnicy, bo tam mają inne priorytety. Poza tym spoilery oprócz lepszego docisku do podłoża polepszają aerodynamikę, przez co spalanie spada A co do jakości paliwa - racja. To też ma wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 jak komus zależy na wyglądzie auta -to niech najpierw pokieruje swoje kroki do myjni, a potem montuje spojlery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.