Gość jurgenik Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 jak komus zależy na wyglądzie auta -to niech najpierw pokieruje swoje kroki do myjni, a potem montuje spojlery. I tutaj trafiłes w sedno - ogólnie mówimy opór powietrza - ale co się na niego składa? Oprócz wymienionych wyżej spojlerów - czyli generalnie oporów kształtu należy zwrócić uwagę na jakość (gładkość) - a co za tym idzie czystość powierzchni. Powietrze opływając przeszkodę trze o jej powierzchnie, a powszechnie wiadomym jest, że im powierzchnia gładsza tym mniejsze tarcie. Im mniejsze tarcie tym mniejszy opór i na odwrót. I wcale nie są to wartości małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 należy zwrócić uwagę na jakość (gładkość) - a co za tym idzie czystość powierzchni. Nie mam tak wypolerowanego nadwozia jak Ty, ale i u mnie polerować nie ma kto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrkdmnk Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Teres - twoje spalanie jest na prawde imponujące - czego to zasługa? jakie macie spalanie i jak myslicie czego to zasluga ze jest takie a nie inne? - co byscie poprawili, zmienili by jezdzic ekonomiczniej? ja - majac podobny silnik jak Teres srednie spalanie mam ok. 7l/100km ostatnio 6,7l/100km (bez klimy) wczesniej nawet po 7,8l/100km... raz 6,6l/100km tylko w trasie ale z noga w podłodze... mysle ze u mnie to przedewszystkim "nieumiejetna/niepohamowana" czyli nieekonomiczna jazda jest przyczyna... wciaz szukam odpowiedniego dla siebie wywazenia miedzy dynamika a ekonomia jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 mkrdmnk -poczytaj w moim poscie datowanym Pon 07 Lip, 2008 15:05 . Ja duzym (szerokie i wysokie leczk krotkie) i ciezkim autem jakim jest Tino z silnikiem 2.2Di -masa wlasna 1550kg -jestem w trasie spokojnie zmiescic sie w 6 litrach, a przy baaardzo ekonomicznej jezdzie -byc moze ze w 5. Nie pisze tu o spalaniu wmiescie, poniewaz to zalezy od bardzo wielu elementow (u mnie to wynosi ok.7-max.8) Reszta elementow ktore wplywaja na zuzycie -byla opisana powyzej. Jazda ekonomiczna to jazda bez gwaltownych przyspieszen i z jak najrzadziej uzywanym hamulcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke11 Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 A ja bym jeszcze do tego dodał czystość filtrów paliwa i powietrza. To na pewno ma znaczny wpływ na spalanie, chociaż nie wiem w jakim stopniu dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 wg mnie czystoc filtra paliwa -praktycznei zaden, a powietrza znikomy, no chyba ze ktos nie zmienia prez 20tys.km. albo jezdzi w mocno zapylonym srodowisku, ale to tylko moje zdanie. Wg opini ktore zaslyszalem filtr powietrza ma wieksze nzaczenie w pojazdach zasilanych LPG. Rownie dobrze mozna dodac -rodzaj oleju silnikowego (im mniej lepki tym mniejsze tarcie np 0W30) ale to pociaga za soba inne konsekwencje np zuzycie silnika, nieszczelnosci itp podobnei z wyiana filtra oleju silnikowego (czystszy to lepszy olej silnikowy)> Ja osobiscie stosuej 10W40 polsyntetyk Mobil S (chyba) -rownutkie 5l (raz na rok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Teres - twoje spalanie jest na prawde imponujące - czego to zasługa? Dzięki teraz to mi wzrosło, po założeniu alu 16" i opon 205 A tak naprawdę to sądzę, że dosyć dobrze pojąłem technikę ekonomicznej jazdy (mocne przyspieszanie, mało hamulca, hamowanie silnikiem, przewidywanie sytuacji na drodze itp.), wymieniona przepływka na nową, być może chiptuning też miał na to wpływ(ale to dopiero od miesiąca, a wcześniej też miałem raczej niskie spalanie), w trasie prędkości do 120, zwykle koło 100 się toczę. To cały mój "sekret" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 jakie znaczenie ma przeplywka? Niebardzo moge pojac jej znaczenie? O ile sie orintuje bada temperature powietrza i w tej zaleznosci dawkuje mieszkanke paliwo-powietrze, czy sie myle? czy cos jeszcze? jakie ma ono znaczenie (przeplywka) na spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 jakie znaczenie ma przeplywka?Niebardzo moge pojac jej znaczenie? O ile sie orintuje bada temperature powietrza i w tej zaleznosci dawkuje mieszkanke paliwo-powietrze, czy sie myle? czy cos jeszcze? jakie ma ono znaczenie (przeplywka) na spalanie? Przepływomierz nie bada temperatury powietrza, tylko jego ilość (masę) na dolocie do silnika. Na tej podstawie ECU steruje dawką paliwa w zależności od obciążenia silnika. Prawidłowo działająca przepływka dostarcza prawdziwe informacje i następuje optymalny dobór dawki do zapotrzebowania względem dopływającego powietrza. W przeciwnym razie przy zafałszowanych danych sprawność silnika ze względu na skład mieszanki względem chwilowego zapotrzebowania nie jest optymalna - co oznacza zbyt dużą ilość paliwa i w efekcie jego niedopalenie (marnotrastwo), lub za mało paliwa czyli praca silnika jest niemożliwa do wykonania - efekt - brak mocy - mocniej wciśnięty gaz i ostatecznie i tak większe spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 U mnie opony z 205 na 225 + fele z 15 na 17 daly okolo litra wiecej, wczesniej wychodzilo 12-13 max, rzadko kiedy przekroczylem 13. teraz nawet przekraczam 14. Co do obowiazku swiatel, jestem zdania ze za miastem powinien byc obowiazek, jak w trasie sie jedzie i wyprzedzasz na drodze w lesie to z daleka widze inne auta, niestety czasem jadacy bez swiatel moze sie schowac w "plamach" cienia z drzew ze w ogole nie widac auta. Swiatla TAK! Kiedys czytalem o zuzyciu paliwa przez wlaczone swiatla, podsumowaniem byl wniosek, ze spalania nie da sie zmierzyc (ponizej granicy bledu) i jedyna rzecz na jaka moze wplynac to szybsze zuzycie akumulatora (tez bardzo niewiele) oraz zarowki ktore sie szybciej spala. Ale co to jest nawet to 0.01L w porownaniu do zycia ktore dzieki temu mozemy uratowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Pewnie ameryki nie odkryje ale w 90% zuzycie paliwa zalezy od kierowcy a pozostale 10% od stanu technicznego samochodu. Ta sama trase (tym samym autem) da sie przejechac w tym samym czasie przy podobnych warunkach na drodze ze spalaniem w zaleznosci od kierowcy rozniacym sie o litr lub wiecej. Wszystko sprowadza sie do przewidywania sytuacji na drodze, hamowania silnikiem, wykorzystywania wzniesien, umiejetnego dobierania biegow do predkosci i obciazenia takze i najbardziej oszczedny samochod bedzie palil relatywnie duzo jak kierowca bedzie jezdzil nieekonomicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Na zużycie wplywa (nie)obecnosc katalizatora, niestety to wiem tylko z innyvh postow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Na zużycie wplywa (nie)obecnosc katalizatora, niestety to wiem tylko z innyvh postow. Mozesz rozwinac co ma katalizator do spalania? emisja spalin to wiedzialem ale spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 wg mnie -lepszy (bez oporow) odplyw spalin to mnoejsze zuzycie -wiecej tak jak pisalem -nie wiem -mogę sie mylic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 teoretycznie to bez katalizatora lepiej, w praktyce w nowszych autach może być gorzej i większe spalanie, silnik, ustawienia elektroniki (OBD II, EOBD), odczyt czujników, spełnianie norm (Euro III,IV) to wszystko jest nastawione na współpracę z katalizatorem, jego brak może powodować błędne odczyty, lub zbyt "luźny wydech" może mieć wpływ na wylot spalin, co ma wpływ na silnik, itd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.