Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] P10-automat-problem na IV biegu-dławienie się siln


Gość zdzlip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zaledwie parę dni mam primerę P-10, 2,0 automat. Wprawdzie samochód jest z 92 r. ale przebieg tylko 140kkm....na 100%pewny-od znajomego z Austri. Chciałem się zwrócić z pytaniem,czy ktoś z forumowiczów podejrzewa co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni biegów. Chcąc sprawdzić na autostradzie jak się sprawuje samochód przy większych prędkościach, próbowałem dodawać gaz na maksa. 1,2 i 3 bieg-wszystko O'K.Samochód osiąga ok. 5000 obr. i po włączeniu czwórki, moc zdecydowanie spada. Wciskam gaz do oporu a samochód nie reaguje.Max. prędkość to 140km/h. Mówię w tej chwili o napędzie na gaz. Po przełączeniu na benzynę osiąga z b. dużym trudem ok. 160km/h i to wszystko. Brak jednak w tym wszystkim jakiejkolwiek dynamiki. Próbowałem włączyć ten boczny przycisk "...over"-skutek jeszcze gorszy.Jeżdżę często Sieną 1,6 16V. Moja Primera nie ma żadnego startu powyżej 3 biegu.Przy mniejszych prędkościach, biegi przełączają się całkowicie prawidłowo i dynamika jest dość przyzwoita. Czy może to być zła regulacja gazu?....chociaż na niższych biegach dochodzi nawet do ok.6000 obr. Czy może być nieprawidłowy poziom oleju w skrzyni biegów co powoduje problemy z automatem? Czy też można by się skłonić do złej regulacji automatycznej skrzyni?

Będę wdzięczny za każdą sugestie......ale osób tylko z doświadczeniem z automatem.

Pozdrawiam

Zdzisław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość B_E_R_E_K

zdzlip, automatów baaaardzo mało jezdzi niestety. Z własnego doswiadczenia powiem Ci tak po 1 wyczysc parownik (odstojnik od gazu) po 2 filtr od gazu po 3 jedz na regulacje i po 4 moja Primera buja sie dosc dobrze jedynie jak zatankuje na stacji "drucik" to wtedy nie da sie jechac. Njalepiej tankuj na Shell albo BP. Ja jak czasem zatankuje kijowy gaz to max 120 i dalej nie idzie zero mocy a jak BP albo Shell to do 190 idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdzlip, automatów baaaardzo mało jezdzi niestety. Z własnego doswiadczenia powiem Ci tak po 1 wyczysc parownik (odstojnik od gazu) po 2 filtr od gazu po 3 jedz na regulacje i po 4 moja Primera buja sie dosc dobrze jedynie jak zatankuje na stacji "drucik" to wtedy nie da sie jechac. Njalepiej tankuj na Shell albo BP. Ja jak czasem zatankuje kijowy gaz to max 120 i dalej nie idzie zero mocy a jak BP albo Shell to do 190 idzie.

Witam ponownie.To jest trzeci samochód w domu.Siena-1,6 z 96r, Nubira 2,0-2002r.Siena i Nubira jak też Nissan są tankowane na Orlenie. Mają b.dobry gaz. Poza tym, instalacja w Nissanie ma zaledwie kilka dni. W Austrii jeździła na benzynie.Ten sam gazownik zakładał wszystkie instalacje z tym, że w Nissanie jest tzw.I generacji.....nie sekwencja. W sumie to żałuję, że nie dołożyłem tysiąca i nie założyłem sekwencji. Zastanawiam się jednak nad czymś takim, czy ta instalacja nie ma jakiegoś złego wpływu na elektronikę automatu skrzyni. Z Austrii przyjechałem oczywiście na benzynie i skrzynia działała prawidłowo.Gaz założyłem w Polsce. Szwagier zakładał niedawno ten sam typ instalacji do Opla także na monowtrysku ale ze zwykłą skrzynią i instalacja pracuje idealnie.

Nie mam żadnego doświadczenia w automatach i może ktoś będzie wiedział, czy automatyczną skrzynię reguluje się jakoś elektronicznie?. Może tu pies jest pogrzebany. Skrzynia przecież była dobra. Powiem szczerze, że jestem urzeczony automatem. W sumie jeżdżę od 30 lat, różnymi samochodami i rocznie przejeżdżam ok. 3-40 kkm-oczywiście nie jestem kierowcą zawodowym, ale dopiero teraz wiem co to komfort jazdy z automatem :-). Może coś takiego przychodzi dopiero z wiekiem :-).Wcześniej też myślałem, że automat jest dla niedołęgów :-).

Może jeszcze kogoś mogę prosić o jakieś sugestie. Czy jest sens jechać do serwisu Nissana??-podobno zdzierają niemiłosiernie.

P.S ZAUWAŻYŁEM JESZCZE, ŻE DO KILKU KILOMETRÓW OD RUSZENIA ZIMNYM AUTEM, PROBLEM JEST ZDECYDOWANIE MNIEJSZY-DYNAMIKA JEST DOBRA I PRZYSPIESZA NAWET DO 150KM/H. ZACZYNA SIĘ PIERNICZYĆ CAŁKOWICIE,GDY OLEJ JEST CAŁKOWICIE NAGRZANY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość B_E_R_E_K

jak masz gaznik to dobrze ze masz 2 gen (tu poprawka 2 gen a nie 1!) a jak wtrysk to trzeba bylo doplacic. teraz moze duzo palic bo parownik musi sie ulozyc mechanicznie itd po 1kkm jedz na regulacje i zobacz wtedy czy bedzie normalne spalanie i przyspieszenie. moze cos masz w kompie pomieszane odlacz aku na 3h i zobacz co po wlaczeniu bedzie sie dzialo. powinno byc ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...