Gość robnet Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Witam! To moj pierwszy temat/post na tym forum, zatem witam wszystkich . Od niedawna jestem posiadaczem Micry K11 z grudnia 1995, silnik 998cm, wspom, wersja bez obrotomierza. Jako ze jestem studentem 3 roku informy na wydziale elektroniki na wakacje nakrecilem sie na zrobienie obrotomierza do swojej Micry. Jedyne czego mi brakuje to sygnal z walu korbowego ktory moglym zamienic na obroty. Oto do czego doszedlem do tej pory: - w Micrze K11 jest komputer pokladowy do ktorego dochodzi sygnal miedzy innymi z czujnika polozenia walu korbowego (to akurat jest jest zbyt odkrywcze ) - info o czujniku z ksiazki o Micrze wydawnictwa WKL: "czujnik indukcyjny, znajdujacy sie w obudowie rozdzielacza napiecia, wytwarza napiecie sinusoidalne proporcjonalne do predkosci obrotowej silnika." - w przypadku diagnostyki tego czujnika trzeba sie wpiac do kostki od komputera pokladowego, napiecie miedzy stykami 22 lub 30 tego zlacza a masa powinno wynosic 5V Skoro sygnal z czujnika jest zwyklym napieciem mozna by go puscic na przetwornik analogowo cyfrowy jakiegokolwiek mikrokontrolera. Z przetworzeniem sygnalu (oprogramowanie tego badziewia) juz bym sobie poradzil, mozna by go puscic na 4 wyswietlacze 7segmentowe i mialbym prowizoryczny odczyt obrotow. Zgodnie z tym co napisali przy diagnostyce tego czujnika napiecie powinno wynosic 5V. Czy znaczy to ze jest to max napiecie jakie moze sie pojawic na tych pinach? Konkretyzujac moje pytania do Was jest nastepujace: 1 - gdzie moge znalezc ta kostke od komputera pokladowego lub najprosciej mowiac kabel w ktorym wytwarza sie to napiecie 2 - jaki jest zakres tego napiecia (max napiecie zeby nie spalic przetwornika) i jak zmienia sie ono wraz z obrotem walu korbowego (ponoc jest kilka wyciec wiec jeden obrot walu moze nie powodowac tylko jednego impulsu) Przeszukujac forum natknalem sie na pare tematow zwiazanych z obrotomierzami, jednak byly to firmowe urzadzenia lub p