Gość jarek_nissan Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Witam jestem posiadaczem Micry k11 1.3 16v rok produkcji 1993. Problem polega na braku mocy silnika (taką ją kupiłem). Max. predkość jaką można uzyskać to jakieś 110 km/h i to też z wielkim trudem(to chyba trochę mało).Silnik odpala już z pół obrotu kluczyka wręcz idelanie czy zimny czy rozgrzany, pracuje równiótko,podczas jazdy nic nie szarpie, na postoju wkręca się do 7000 obr/min. Na pierwszym i drugim biegu jeszcze "czuć, że auto idzie" ale po włączeniu trójeczki jakbym przyczepę ciągnął. Dodam, że hamulce nie blokują.Proszę o sugestie możliwych powodów usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Proponuję podjechać na stację kontroli i sprawdzić spaliny, może mieszanka jest uboga. Sprawdzałeś świece, filtry itp. ? Może przepływomierz kończy swój żywot. Ja osobiście udałbym się najpierw na stację, no i jak tam się czegoś już dowiesz, to napisz na forum, może wspólnie coś się wymyśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Kolego JAREK poszukaj na forum o regeneracji przepływomierza to może być faktyczna przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek_nissan Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Witam ponownie, sytuacja wygląda tak:filtr paliwa, powietrza (wymienione na nowe), świece, przewody i przepływomierz podmienione z auta które chodzi idealnie.Sonda lambda pracuje nienagannie 0,2-0,8V. Spaliny przy 900 obr/min CO-0,00%; CO2-13,7%; 02-2,1% lambda-1,013; HC-3ppm, a przy 3000obr/min CO-0,00%; CO2-15,2%; 02-0,30% lambda-1,003; HC-3ppm. HC świadczy o dobrej pracy katalizatora, a problem istnieje dalej co myslicie o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 sprawdź własnoręcznie jak sie obacają tylnie koła 1,3 to rakieta i sprawdź jak wytraca predkość np z 70kmh wrzuć luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 1 i 2 bieg ok, a od 3 w gore porazka ... moze to naiwne myslenie ale w jakiej kondycji masz skrzynie? przeplywka odpada bo jak kolega pisze auto nie szarpie i silnik chodzi równo [ale sprawdzić nie zaszkodzi ] ... innych pomyslow nie mam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek_nissan Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Hamulce na pewno nie blokują (ostatnio naprawiałem) auto można przetoczyć bez większych problemów, po zaciąnięciu ręcznego czy zahamowanu pod górkę i zwolnieniu hamulca samochód się toczy. Nie rozumiem co tu ma do rzeczy skrzynia biegów skoro napęd jest przenoszony tzn. że koła zęby mają, a sprzegło też uważam, że jest OK bo obroty nie wzrastają nadmiernie wzgledem prędkości.A przepływkę podmieniałem z auta innego, który chodzi idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 może coś z czujnikiem położenia wału albo wtryski lub ewentualnie jeśli auto miało robiny rozrząd to ktoś ''umiejętnie'' go ustawił :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 spisz numery z przepływomierza i porównaj z silnikami 1,3 nie 1,0 to samo wtryski od kogo kupiłes takiego rodzynka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek_nissan Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Kolego majsterus czy przepływomierz, wtryskiwacze i pompa paliwa 1,3 od 1,0 się czymś rożnią?Auto sciągnąłem z Niemiec, a właściwie mi go przywieźli i nie za bardzo sprawdzili, zapalili i to wszystko. Rozrząd myślę, że jest OK, bo przebieg nieduży 112 tys.km więc nie było chyba potrzeby go wymieniać i zbyt dobrze zapala i chodzi równo.Czy czujnik położenia wału ma wpływ na osiągi samochodu?, bo wg. mnie nie, jak jest sprawny to silnik pracuje i można go uruchomić,a często jego praca związana jest z temperaturą i nie czyta obrotów jak jest zimny lub gorący, to czujnik typu indukcyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 kolego jarek_nissan na 99% jestem pewien ze sa inne. w końcu 300cm3 robi róznice. nigdy tego nie sprawdzałem, ale będe sie róznić w końcu dawka paliwa jest inna. aaaa i właśnie sprawdź kompresję na cylindrach. olej capi paliwem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek_nissan Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Dzisiaj właśnie rozebrałem przepływkę, przeczyściłem, przelutowałem styki, sprawdziłem czy w samym przepływomierzu nie jest nic przepalone, wszystko wydeje sie być w porządku. Podmieniłem również listwę wtryskową z wtryskiwaczami(od 1.0 myslę, że są identyczne, przynajmiej tak wyglądały) i dalej kicha. Na 2-ce idzie do 60 km/h, a na 3 -ce 80 km/h, potem max 110 km. Mam wrażenie jakby brakowało mu paliwa albo ma za dużo i go zalewa?, chociaż wyniki spalin i sonda lambda pokazują co innego.Dziwne jest to, że samochód nic nie szarpie po prostu się muli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Myka Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 A jaki masz filtr powietrza? Moja była równie zamulona choć to 1,0 ale nijak to jeździlo jak na 16v. Wywalenie "suchego" filterka Filtron na Nissanowski "mokry" oryginał załatwiło sprawe + podpiecie pod kompa + Pb 98 :diabel2: ale przyznam że 4 i 5 w mojej tez mi sie nie podoba :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Widać brak mocy może pompa paliwa za mało go podaje, na kompie byłeś błędu nie wywala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek_nissan Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Wracam z tematem po długiej przerwie. W tym czasie zdążyłem przejrzeć katalizator oraz wydech, wszystko czyściutkie i drożne. Podmieniłem też listwę wtryskową i pompę paliwa, bez rezultatów.Zresetowałem też centralkę wtrysku przez odłączenie aku i po uruchonieniu trzymałem na wolnych obrotach, aż do włączenia wentylatora chłodnicy i nic. Muszę się przyznać, czego nie pisałem wcześniej, że jestem posiadaczem dwóch Micr 1.3 -93r i 1,0-97 z gazem.Dlatego mogę sobie pozwolić na różne podmiankowe eksperymenty jak mało kto, ale zaczyna mi już brakować pomysłów. Ta 1,0 śmiga jak marzenie i to na gazie żadnego mulenia więc jak kupiłem tą 1,3 to myślałem, że to będzie rakieta i tylko na benzynie , niestety jest odwrotnie. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jak silnik jest zimny to auto idzie lepiej po włączeniu 3-ki czuć, że przyspiesza płynie i nie czuć zmulenia, ale wystarczy, że wskazówka temp. podniesie się trochę i już przymula. Żadnych szarpnięć i gaśnięć czy nierównej pracy silnika nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Myka Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Zdejmij rurę między filtrem powietrza a przepustnicą odpal samochód i przejedź się do momentu nagrzania sie silnika ...i zaobserwuj czy się nie dzieje to samo? Zakaz jazdy po kurzu itp...Daj info co i jak...będziemy pisać dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudusik Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Mam to samo z Micra k12 Nie wchodzi na obroty. Na 5 ledwo da się do 100 rozpędzić a lekka górka i zwalnia... Czasem przejadę się po dziurach i zalapie normalna moc i po chwili znów to samo- brak mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudusik Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 Witam, problem polega na tym, że auto wchodzi w limp mode, taki stan bezpieczeństwa, który ogranicza obroty do 3000. u mnie rozwiązaniem był brudny czujnik wciśnięcia pedału stopu. znajduje się on pod pedałem stopu. udało mi się to sprawdzić, ponieważ po wciśnięciu stopu, światła się nie zapalały. wszystkim, którym auto nie przyśpiesza, polecam sprawdzić wszystkie światła, wiązki, żarówki, zalania, zwarcia, uziemeinia itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.