Gość cuban49 Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Witam wszystkich klubowiczów! Zakladam 1 post, nie moglem znalezc takiej informacji na forum Mam male pytanie.. Jezdze almera GTi N15 rok 97 2.0 silniczek. Duzo pokonywanych kilometrow i w sumie poczatek myslenia nad ekonomia jazdy, dlatego zaczalem zastanawiac sie na instalacja LPG w autku. I Chcialbym sie czy jest mozliwe zamontowanie gazu do tego autka. I jezeli tak.. to teraz druga strona.. ta bardziej przykra :/ . ile Km straci, i spalanie Lpg w jakich granicach. I jak to ze szkodliwoscia dla tego silnika. Z zalem chce kastrowac Gti gazem, ale ceny paliwa. Klubowiczow prosze o pomoc i za odpowiedz z gory dzieki. Dzisiaj zalozylem konto dlatego prosze o wyrozumialosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 z tego co wiem to przy sekwencji nie wiele stracisz a zawsze możesz przełączyć na te pb 98 za 5 zł za litr ...z tego co wiem to instalacja koło 2 tyś /// zobacz na allegro tam sie sporo firm reklamuje co do spalania to moja P10 2,0 po modach dr. Coobcia na wykastrowanej 2 generacji został tylko parownik i blos i zawory jak ją pociskam po mieście to potrafi ponad 14 łyknąć teraz na spokojnej jeżdzie wyszło 12,5 wsio zależy od nogi teraz powoli zakladam sekwencje zobacze co to zmieni ,,,a w kwesti for silnik miał schamowane 139..KM na LPG i 140 na pb i faktycznie różnicy nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Jakieś 3 miesiące temu miałem ten sam problem. Mam N15GTi, zdecydowałem się na założenie budżetowej instalacji sekwencyjnej (KME Diego). Powiem Ci tak, w czwartek byłem na hamowni (robiłem specjalnie pomiar przez założeniem kolektora 4-2-1) i rezultat przyprawił mnie o zdumienie - Almera miała 138 koni na benzynie i uwaga.... 139 koni na gazie :one: Fakt, faktem mam przyspieszony zapłon, ale nie spodziewałem się takiego rezultatu. Wykres wrzucę jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
almera_fan Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Ja również ma sekwenje w mojej almerce BRC i nie odczuwam praktycznie spadku mocy paliwo gaz , a pali mi od 9 w góre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 silnik miał schamowane 139..KM na LPG i 140 na pb i faktycznie różnicy nie widzę - Almera miała 138 koni na benzynie i uwaga.... 139 koni na gazie :one: jak widać gaz ma spore możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egiptos Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Ja ma primerę p11 1,6 z instalacją seqent 24, wtryski pomarańczowe z lubryfikacją zaworów. Spadku mocy nie odczuwam, spalanie od 7,5-9 (ale to inny motor). Nie żałuj na instalację bo potem nerwy niepotrzebnie się traci, dobry instalator to podstawa, nawet najlepszego prinsa da się spaprać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Zgodnie z obietnicą zamieszczam wykres z hamowni: Zapomniałem dodać, że dysze mam trochę większe - na tych zwykłych od 5 tys. czuć było spore straty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cuban49 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Wielkie dzieki za pomoc w takim razie w najblizszym czasie udaje sie do gaziarzy. Mysle o BRC Sequent 24 < bo ten w sumie najbardziej doradzaliscie w innych postach na forum. Zeby tylko kucyki mi nie poginely. Ale cos za cos :/ [ Dodano: Sro 09 Lip, 2008 16:44 ] "Mam N15GTi, zdecydowałem się na założenie budżetowej instalacji sekwencyjnej (KME Diego)" a może masz jakiś namiar na zaklad gdzie zagazowales niskiegpo?? jezeli u Ciebie sprawuje sie oki ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 kiedy zakładałem instalację stałem przed wyborem - BRC czy KME. Różnica w cenie to ok. 500 zł, więc warto się dobrze zastanowić. Rozmowy z gazownikami wyglądały różnie. Jeśli ktoś zakładał tylko BRC i nie miał w ofercie KME, twierdził, że KME to inna liga i dlatego takich instalacji nie zakłada. Ktoś kto miał KME, twierdził, że to dobra instalacja, bo inaczej by jej nie zakładał i tak w kółko... Poczytałem trochę opinii o tych instalacjach, obdzwoniłem gazowników, no i wreszcie trafiłem na tego, który w ofercie miał obydwie instalacje. Powiedział tak: "BRC jest włoskie, KME Polskie stąd różnica w cenie - jakość jest moim zdaniem taka sama. Kiedyś istotnie polskie instalacje odstawały trochę od zagranicznej konkurencji, ale od dawna już tak nie jest". Do tego argumentu, który może jednak zostać podważony przez sceptyków dochodzą np. podzespoły do polskich instalacji są znacznie tańsze niż do zagranicznych - jeśli coś padnie Ci po okresie gwarancyjnym taniej to naprawisz. Do tej pory przejechałem na gazie 7k kilometrów i nie mam żadnych problemów (pomijając obluzowany bezpiecznik, ale to już partactwo gazownika). Gdzieś przeczytałem, że tak naprawdę nie ma złych instalacji, można je tylko źle zamontować i tego bym się trzymał (tu widzę zgadzamy się z kolegą egiptosem )Jeśli kwestie finansowe nie mają dla Ciebie większego znaczenia, możesz założyć droższe BRC, jeśli te parę stów robi Ci różnicę - załóż Staga (który też zbiera dużo pozytywnych opinii) czy KME. Co do cen: Za BRC w Łodzi na Rokicińskiej powiedzieli mi 3100 zł, założenie KME w Łodzi to jakieś 2,5k (dziś dowiedziałem się, że ktoś zakłada za 2,2) . Ja w kwietniu dałem za swoją 2,1 kzł (zakładałem w Sochaczewie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cuban49 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 No to w najblizszym czasie gazuje alme nigdy bym sie nie pokusil na takie rozwiazanie ale kwestia ekonomi bierze gore ;/ jeszcze raz dzieki za odpowiedz Wybiore sie na rokicinska w lodzi dam znac co z cenami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carfanr Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Witam, również do tej pory montażu gazu nie brałem pod uwagę, lecz jeśli ceny PB nie przestana galopować to się pewnie skuszę :< . W poprzednich dwóch N15 które miałem tylko że obie wersja SR miałem również gaz. W tej ostatniej miałem sekwencję o nazwie ZENIT - taki szczep z wtryskami valtek - i montaż w EXPERTROCZNIK TARNóW. Była ok. Ciche wtryski. Kolega w Octawi na BRC24 sequent i niestety tam wtryski bardzo hałasują, takie ciągłe cykanie. Piszę o tym aby przestrzec ale jeśli komuś o nie przeszkadza to może brać. Jakie macie spalanie, miasto, trasa, średnie. Ja szacowałbym miasto na średnio 12,5 litra i 10 litrów trasa. Czy to się zgadza? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Przyglądam się temu tematowi, bo zaciekawiła mnie jedna rzecz a mianowicie jak benzyna była tańsza to sypały się teksty typu "gaz w GTi...profanacja" i na takie czekałem w tym temacie a w tym momencie jak narazie nikt nie szydzi z tej opcji i dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 BRC24 sequent i niestety tam wtryski bardzo hałasują, takie ciągłe cykanie. Też to u mnie występuje ale bez tragedii, nie jest tak strasznie. Ja za moją BRC zapłaciłem 2800zł. Butla jest w kole a zawór schowany pod klapką wlewu paliwa Jakie macie spalanie, miasto, trasa, średnie. Ja szacowałbym miasto na średnio 12,5 litra i 10 litrów trasa. Czy to się zgadza? W mieście łyka ok.12-13l a w trasie 8-9l. Całkiem znośny wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 U mnie spalanie wygląda tak: Miasto: -max - 12,5 -min - 11 Trasa: - max 11 - min. 8,3 ( 100 -110 km/h nie przekraczając 4000 obrotów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 U mnie spalanie wygląda tak: Miasto: -max - 12,5 -min - 11 Trasa: - max 11 - min. 8,3 ( 100 -110 km/h nie przekraczając 4000 obrotów) tylko czym śmigasz bo wynik na 2.0 nie pasuje ..zgadza sie różnice w instalacjach nie wielkie ale za to fachowcy różni czytałem ostanio że nawet potrafią luźną w wiertkę zostawić i nie dać opasek na wężykach =a uważać trzeba ; -mają być takie same długości wężyków wtrysk---- w wiertka -odpowiednio dobrane średnice wtryskiwaczy -reduktor moc.... -dobre podpięcie reduktora do płynu tz równolegle - kabelki powinny być lutowane sonda na pewno ....czytałem że na szybko-zlączkach coś sie kopalo -po instalacji usza wysysować mapy... to moje pobieżnie nabyte info z netu z ostatnich dni powoli sie nastrajam na zamontowanie staga w mojej dziś szukałem miejśca ..... aja licze że po wywaleniu blosa bedzie 150 KM i 206 Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 tylko czym śmigasz bo wynik na 2.0 nie pasuje No przecież B52 ma w podpisie, że jeździ N15Gti więc ma 2.0. Ja też podawałem wyniki mojej P11 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cuban49 Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 jezeli chodzi o to co napisal mimier to dla mnie gaz zawsze bedzie tym "gorszym" paliwem Ale nie mozna szydzic zreszta pytam sie o zamontowanie to napewno nie szydze, ale postaram sie ladnie ukryc np wlew (kolo wlewu benzynki) i chwalic tez sie nie bede gazem w gti, ale gdyby nie ceny Pb, ale gdybac mozna dlugo ;D oby spalanie po zalozeniu lpg nie bylo wyzsze od tego co napisal B52, bo przyznam ze czasami mam troszke ciezka noge :one: jestem w 99 % nastawiony na BRC sequent 24 po montażu na 10dam znac jak tam z osiagami i po zhamowaniu almy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 tylko czym śmigasz bo wynik na 2.0 nie pasuje No przecież B52 ma w podpisie, że jeździ N15Gti więc ma 2.0. Ja też podawałem wyniki mojej P11 2.0. Zgadza sie po lewej w opisie ja zawsze patrze na dół PRZEPRASZAM co do gazu to wszyscy żle rozumiemy auta są przystosowane do zasilania pb a nie gazu silnik zrobiony pod LPG był by sprawniejszy 5 generacja powoduje chłodzenie cylindra lepsze niż płynnej benzyny ale znowu nie opłaca sie przepłacać JA sie nie wstydzę LPG skoro ludziska modzą diżlaki a ostatnio jak takich pare ruszało z pełnym gazem to o mało sie nie udusiłem .....Disel nigdy do mnie nie przemówi jako paliwo poza tym LPG jest dużo ekologiczniejszy od ropy czy pB i to jest paliwo przyszlości bo na wysypiskach można już zbierać metan ..na metanie też można śmigać ... a kurde troszkę ot i dlatego nie uważam że lpG w GTI to profanacja dla mnie jazda na PB to profanacja rozumu bo wole startować ze świateł za 2 złote za litr niż za 5 zł ////....Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 I tak trzymac Tofu :564: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawa1 Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 gaz nie jest gorszym paliwem ma 104 oktany:) [ Dodano: Pon 14 Lip, 2008 23:42 ] ja wrzuce do siebie chyba brc sequenta24 tylko wtryski chce magic jet:) [ Dodano: Wto 15 Lip, 2008 09:36 ] dzwonilem do typa i mam do wyboru: Stag300, Zenit, Landi Renzo..... co wybrac???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Z tego co slyszalem wtryski Landi Renzo sie pogorszyly ostatnio (chodzi o ich jakosc) mam BRC pzrelatalem narazie 40 000 i wszytsko jest ok spalanie srednie 10l/100 wiec jestem zadowolony spadek mocy jest ale niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carfanr Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Stag300, Zenit, Landi Renzo wszystkie będą fajnie działać pod warunkiem poprawnego profesjonalnego montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cuban49 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 alma juz w gazie BRC SEQUENT 24 inside, kladlem w lodzi na rokicinskiej. Wlew obok wlewu benzyny Musze dokrecac takiego grzyba troche nie wygodne ale idzie sie przyzwyczaic. Jezeli chodzi o osiagi... to w sumie nie czuc przejscia z benzyny na lpg jezeli chodzi o jakies szarpniecie czy cos w tym stylu, pod klima i obciazeniem tez zachowuje sie fajnie, w sprincie do setki troche gorzej ale i tak spodziewalem sie wiekszego ubytku, Praktycznie nie odczulwalna ale jednak mala jest. Butla dociazyla tylek. I zaworki w BRC Sequencie "cykaja" po zamknieciu maski nie duzo ale jest ten nieprzyjemny dzwoiek, ale a tych metalowych podobniez to standart. Suma wszystkiego - auto jezdzi duzo taniej, jezeli chodzi o zalozenie instalacji - to chlopaki sie postarali, mieli szacunek do auta. Narazie 1 tys na gazie i nie narzekam ;] moze w tym tyg uda mi sie na hamownie podjechac to wrzuce jak osiagi na papierze pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.