Gość Martini Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 witam serdecznie, liczę ze ktoś wyciągnie pomocną dłoń, potrzebne mi radio firmowe z almery, dosłownie na pare minut. Wyjaśniam dlaczego: Prędkościomierz w naszych almerach (i wielu innych nowoczesnych samochodach) wysyła poprzez komputer zgłaśniający sygnał do radia o zwiększeniu prędkości po przekroczeniu 3000obr/min i prędkości powyżej 140km/h. Radio fabryczne powinno sie zgłośnić o kolka DB (ze względu na hałas w samochodzie) Ja nie wiedząc o tym zamontowałem radyjko JVC (firmowego nie widziałem, pewnie po drodze do polski handlarze sobie wyciągnęli), zastosowałem końcówkę ISO i teraz przy ww prędkości i obrotach zapala mi sie kontrolka CHECK ENGINE. Check zapalił mi sie pierwszy raz zaraz po założeniu radia. Forumowicz ptolm ma też ten sam problem, ale z fabrycznym nie testował. Ja chciałbym sprawdzić, czy jak włożę odpowiednie radio z almery i spełnie ww warunki tzn obroty+predkość czy lampka check dalej sie bedzie sie zaświecać. Konsultowałem mój pomysł z szanowanym zakładem elektroniki pojazdowej w Wawie Autotronik II - powiedzieli że jak najbardziej trzeba by od tego zacząć poszukiwania. HELP!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Martini Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 no tak z tym NATSem to masz pewnie racje- nie pomyślałem o tym... znalazłem na kostce wtyczki samochodeowej pin SPEED był podłączony (za pomocą kostki ISO) do mojego radia JVC które nie obsługuje tej funkcji samozgłaśniania. Trafiał do radia w jakiś inny pin, nistety teraz bym już wiedział co i jak, ale jak podłączałem mogłem coś zewrzeć i np. puścic 12V na ten pin SPEED od wtyczki samochodowej i wtedy mógłbym uszkodzić coś- co jest po drugiej stronie kabelka? czy Pomożesz w wyśledzeniu skąd ten sygnał speed jest wysyłany? czy on idzie od komputera, czy od liczników? może da sie faktycznie wyjąć ten układ który niepotrzebnie informuje komputer o błędzie -skoro go nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Martini Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Wiesz odpinałem już wszystko , robiłem równiez test na wypiętym radiu i wypiętej kostce iso kontrolka CHECK ENGINE zawsze sie zapala:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Martini Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 mam manuala do n16 ale po angielsku, jest tam kilkadziesiąt plików pdf pod każdym nawet kilkaset stron. Angielski to nie jest moja mocna strona, gdyby było po niemiecku to bym nie zadawał pytania. pomożesz? spójrz prosze na emaila, wysłałem Ci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Martini Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 acha czyli droga rozpoczyna sie przy licznikach, demontaż licznika w almerze to pare minut, ze znalezieniem kabelka odpowiadającego Funkcji SPEED przy radiu nie powinno być problemu, bo wyczaiłem który to jest w kostce przy radiu, ma kolorek zielono-biały z tego co pamiętam. ale pewnie odcięcie tego kabelka przy liczniku w niczym nie pomoże raczej nie? czy myślisz że to wystarczy i że on nie bedzie dalej puszczał sygnału do komputera i że to rowiąze mój problem? odciąc zawsze można najwyżej jak coś to sie zlutuje. chyba że znajdziesz jakis fajny rysunek z rzutem na tył licznika i ewentualnymi opisami co wychodzi do VSS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Martini Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 dzięki bede cos z tym dział, jak coś to bede jeszcze pytał- dam znać na bank co wyczaiłem. [ Dodano: Wto 15 Lip, 2008 09:52 ] hello BOMBEL okazało się że ten manual na jakim pracowaliśmy nie był dokładnie od mojego modelu. znalazłem odpowiedniego manuala EL i piściłem ci na emaila (spakowany ma 11MB mam nadzieje że przejdzie, obok zamieściem jeszcze pdf z zaznaczonym kabelkiem wychodzącym z licznika-tym który mnie interesuje - moze uda ci sie wyśledzić dokąd on zmierza i czy go ciąć. [ Dodano: Pią 25 Lip, 2008 09:55 ] wyłączyłem kabelek wychodzący bezpośrednio z licznika idący w kierunku radia-nic sie nie zmieniło przy 3000obr na piętce znów zapalił sie chceck. A to znaczy że problem tkwi głebiej w liczniku jakiś układ trzeba by oszukać ale na to brak mi wiedzy. Jestem w stanie przetestować jeszcze jakieś inne radio tzn jeśli BOMBEL mówi że nie przełoże innego radia od Almery bo to radio zaprogramowane jest z IMMOBILISEREM to ma pewnie racje. Ale może włożyłbym uniwersalne radio z funkcją samozgłaśniania (SPEED). CZY ŻADEN Z WAS DRODZY FORUMOWICZE NIE ZMIENIAŁ RADIA W ALMERZE N16 z 2000r z firmowego kaseciaka (bo wtedy takie montowano) na jakiekolwiek z mp3? nikomu nie wywaliło błędu czujnika prędkości z komputera? każda informacja cenna!!dzięki [ Dodano: Wto 29 Lip, 2008 11:13 ] wczoraj pomierzyłem na spokojnie czujnik prędkości pojazdy VSS. rezystancję ma dobrą 300Ω, ale Voltomierz przy szybkim kręceniu pokazał mi zaledwie max. 0,15V, a powinien wg manuala 0,5V pokazywać - czyli 3krotnie wiecej- co myślicie, trzeba szukać zamiennika używki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.