Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Silnik zgasł i nie daje się uruchomić.


dinodino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Niestety weekend nie zaczął się fajnie. Wczoraj po pracy pojechałem na zakupy no bo pogoda grill i ten tego. Nakupiłem. Ruszam z parkingu, dodaję gazu , naciskam sprzęgło żeby zmienić bieg i silnik zgasł. Co jest nigdy tak nie było! I już nie odpalił.

Zrobiłem autodignostykę, wyszły kody 22, 18.

Wg róznych żródeł dla tego silnika 2.0TD :

 

18 – Wheel speed sensor ring

22 – Wheel speed sensor, RH front – short circuit

 

inne

18, 22, 25 Electric Governor

 

Autko zaholowałem do warsztatu, czeka do poniedziałku.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 – Wheel speed sensor ring

 

Title:

Wheel bearing with self-aligning wheel speed sensor ring

Document Type and Number:

United States Patent 6036370

 

Abstract:

A wheel bearing includes a spindle having a center axis of rotation and an annular formed bead on an axial end of the spindle. The wheel bearing also includes a self-aligning sensor ring disposed concentric with the center axis of rotation of the spindle and positioned on the spindle and retained adjacent the bead on the spindle.

 

[ Dodano: Sob 26 Lip, 2008 11:47 ]

18, 22, 25 Electric Governor

Title:

Electric governor

Document Type and Number:

United States Patent 4495914

 

Abstract:

An electric governor of the type, in which the fuel injection regulating member of a fuel injection pump is driven by means of a solenoid type electromagnetic actuator. The governor includes a link mechanism being rotatably attached to the casing of the governor. In the link mechanism, the electromagnetic actuator is connected to its first point, the fuel injection regulating member is connected to its second point, and the force of a spring for acting against the attraction of the electromagnetic actuator is exerted upon its third point.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 – Wheel speed sensor ring

 

Title:

Wheel bearing with self-aligning wheel speed sensor ring

Document Type and Number:

United States Patent 6036370

 

Abstract:

A wheel bearing includes a spindle having a center axis of rotation and an annular formed bead on an axial end of the spindle. The wheel bearing also includes a self-aligning sensor ring disposed concentric with the center axis of rotation of the spindle and positioned on the spindle and retained adjacent the bead on the spindle.

 

[ Dodano: Sob 26 Lip, 2008 11:47 ]

18, 22, 25 Electric Governor

Title:

Electric governor

Document Type and Number:

United States Patent 4495914

 

Abstract:

An electric governor of the type, in which the fuel injection regulating member of a fuel injection pump is driven by means of a solenoid type electromagnetic actuator. The governor includes a link mechanism being rotatably attached to the casing of the governor. In the link mechanism, the electromagnetic actuator is connected to its first point, the fuel injection regulating member is connected to its second point, and the force of a spring for acting against the attraction of the electromagnetic actuator is exerted upon its third point.

 

Niestety kolego mój angielski nie jest na tyle mocny :/ . Dalej nie wiem co i jak. Jak byś mógł mi to wytłumaczyć w skrócie po polsku byłbym ogromnie wdzięczny.

 

[ Dodano: Pon 28 Lip, 2008 08:33 ]

Witam. Niestety usterki w warsztacie nie zdiagnozaowano. Dalej proszę o pomoc. Nie wiem czy się brać za wymianę pompy wtryskowej (mam zexela) używano 800-1000 zł, a może to czujnik położenia wału korbowego(trochę taniej) 200zł. Metoda prób może być kosztowna.

pomocy

 

:/

 

[ Dodano: Czw 31 Lip, 2008 08:48 ]

Wymieniony czujnik połozenia wału, wtryskiwacz sterujący, NIE PALI DALEJ! Pompa sprawna po podpięciu na krótko podaje paliwo i silnik pali. Pompa wtryskowa nie dostaje sterowania z komputera. Elektryk mówi że trzeba pruć wiązkę od pompy do komputera i szukać uszkodzenia przewodu. K.......wa. Dalej nie jestem przekonany co do kompetencji mechaników. czekam na jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szczerze mówiąc nie bardzo mam pojęcie o tych komunikatach (kodach błędów), ale może potencjometr w pedale gazu?? U mnie właśnie to (najprawdopodobniej) padło i szukam po Allegro i nie tylko i nigdzie nie mają!! Mam primerkę z 99 przed liftem 2.0 TD i okazuje się że w p11 '98 i p11.144 z '99 są takie same potencjometry, ale (!) inne niż mój! HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dostałem od dinodino na priv, a jest rozwiązaniem problemu

 

naprawione

auto odpaliło

sprawa się rozwiązała, we wiązce od komputera do pompy wtryskowej upaliły się kable

przy silniku przetarła sie izolacja na kilku kablach, po deszczu poszła woda do peszla i zwarcie gotowe, spaliło czujnik połozenia wału, odcięło pompę od kompa. po czterech dniach prucia wiązek przerwy znalezione i polutowane. całe szczęście że nie wywaliło kompa. czujnik 405 zł oryginał . robota 400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak problem rozwiązany, sprawa wyglądała dokładnie tak jak napisał and_pec , tylko czujnik niepotrzebnie wymienili (ale prawdę powiedziawszy wszystko na niego wskazywało) mogli przynajmniej pomierzyć opory. Zabrałem z warsztatu stary podobno spalony czujnik, miernik w dłoń, a tam książkowe wartości :< . 1,375 mΏ (nominalnie powinno być 1,25 do 1,5mΏ w temp 25stC więc sprawny,

ale już go opchnąłem za 2 stówki :D

i dalej się pomyka.

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...