Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Błędy wskazań ilości paliwa


Gość J23

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebny schemat z opisem połaczeń czujnik-wskaznik paliwa w sam sunny 2.0 diesel najlepiej odręczny,oraz zasadę działania sterowania tych urządeń.Z tego co wiem to są one sterowanie masą. Problem:Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu nad morze około 500 km wskażnik nadal pokazywał pełny zbiornik, po tygodniu postoju i odpaleniu samochodu wskażnik spadł do połowy niby dobrze, ale po dolaniu ok 20 l i powrocie do domu nadal pozostaje w tym samym miejscu, choć nadal jeżdżę i dolewam paliwa. Po wyjęciu i sprawdzeniu czujnika ze zbiornika wydaje się że jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem również wskażnik podłączając go bezpośredio pod akumulator, wskazówka jednak reaguje,a zmieniajac kabelki pokazuje raz na zero raz na pełny,niewiem tylko czy to jest to prawidłowe gdyż z rozmów ze kolesiami wiem że sterowanie odbywa się za pomocą masy bez napięcia na zbiorniku dlatego prosiłem o opis tego sterowania i schemat odręczny bo z książki jest do d*py nie ma nawet kolorów kabli i zero opisu, chyba dla inżynierów nissana.Mam też jeszcze jedną deskę z kontrolkami,którą równiez pdłączalem przez czujnik ze zbiornika i jest to samo choć kontrolka wpięta między czujnik a wskażnik pokazuje zmianę jasności świecenia żarówki,to wskażnik ani drgnie, z tego wynika że czujnik jest sprawny,ale dwa wskażniki uszkodzone to też chyba mało prawdopodobne.Czy ktoś próbował zdiąć wskazówkę ze wskażnika bo mnie się nie udało chyba jest wklejona a to uniemożliwia wymianę samego wskażnika?Mam co prawda drugą deskę ale w moim wskażniki są po prawej stronie i cztery kostki, a w tej co kupiłem dodatkowo to wskażniki są po lewej i trzy kostki do wpięcia choć ilość przewodów jest taka sama to różnią się ilością czarnych przewodów czyli masy, u mnie są cztery a w nowej trzy przewody. :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja sie podziele testami wskaznika :)

 

Akurat kolego one sa tak sterowane, wskaznik posiada 3 zaciski tj

Jezeli pod srodkowy podepniesz minus zasilania a plusem bedziesz

dotykal do gornego i dolnego to zauwazysz ze wskaznik bedzie reagowac.

 

Dlaczego tak jest ?

 

Otoz wiekszosc samochodow nissana oraz niektore diesle innych marek

maja tzw bajer - pokazuje ilosc paliwa przy wylaczononym kluczyku

a dzieje sie to tak iz wskazowka nie posiada sprezynki naciagajacej

a sterowana jest poprzez roznice napiec na styku gornym i dolnym

 

np 3/4 zbiornika = 8V na gornym , 4V na dolnym .... tak na prosty chlopski rozum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Oj dawno nie byłem na forum, ale do rzeczy

Cóż mogę napisać,włściwie niedawno bo dopiero w połowie czerwca,bo znów przed wyjazdem napadło mnie aby z tym powalczyć,udało mi sie pokonać to ustrojstwo,i to przez przypadek.Otóż jak wiemy sterowanie odbywa się porzez masę,z tym że masa jest pobierana z tej foli która jest pod deską rozdzielczą tj licznikiem dopiero po przekręceniu kluczyka.Właśnie od tego miejsca trzeba zacząć poszukiwania,należy dobrze wyczyścić wszelkie styki i tak poprzyginać aby ciasno wchodziły i miały jak najlepszy kontakt,moje wydawały się czyste,a jednak nie kontaktowały dobrze dopiero po wyczyszczeniu i przygjęciu wszystko wróciło do normy,ja przez trzy dni barowałem się z miernikiem,zmierzyłem cały obwód wskazań paliwa na wszelkie sposoby i dopiero jak wyjąłem przewód z kostki pod licznikiem tak z ciekawości,i włożyłem go z powrotem wrócił widocznie dobry kontakt,dlatego wyczyściłem wszystkie styki obwodu nawet te trzy śrubki które mocują wskaźnik poziomu i wszystko jest ok.Takie jast moje spostrzeżenie.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...