Gość J23 Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Potrzebny schemat z opisem połaczeń czujnik-wskaznik paliwa w sam sunny 2.0 diesel najlepiej odręczny,oraz zasadę działania sterowania tych urządeń.Z tego co wiem to są one sterowanie masą. Problem:Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu nad morze około 500 km wskażnik nadal pokazywał pełny zbiornik, po tygodniu postoju i odpaleniu samochodu wskażnik spadł do połowy niby dobrze, ale po dolaniu ok 20 l i powrocie do domu nadal pozostaje w tym samym miejscu, choć nadal jeżdżę i dolewam paliwa. Po wyjęciu i sprawdzeniu czujnika ze zbiornika wydaje się że jest sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 a moze to nie wina czujnika a wskaznika? jak obrotki sie psuja to czemu nie moze wskaznik paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SEDZIO Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Nie wiem czy dobrze prawie -pływak się utopił i jest błędny odczyt -kto mądrzejszy to mnie złoi ale kiedyś coś takiego słyszałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość J23 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Sprawdzalem również wskażnik podłączając go bezpośredio pod akumulator, wskazówka jednak reaguje,a zmieniajac kabelki pokazuje raz na zero raz na pełny,niewiem tylko czy to jest to prawidłowe gdyż z rozmów ze kolesiami wiem że sterowanie odbywa się za pomocą masy bez napięcia na zbiorniku dlatego prosiłem o opis tego sterowania i schemat odręczny bo z książki jest do d*py nie ma nawet kolorów kabli i zero opisu, chyba dla inżynierów nissana.Mam też jeszcze jedną deskę z kontrolkami,którą równiez pdłączalem przez czujnik ze zbiornika i jest to samo choć kontrolka wpięta między czujnik a wskażnik pokazuje zmianę jasności świecenia żarówki,to wskażnik ani drgnie, z tego wynika że czujnik jest sprawny,ale dwa wskażniki uszkodzone to też chyba mało prawdopodobne.Czy ktoś próbował zdiąć wskazówkę ze wskażnika bo mnie się nie udało chyba jest wklejona a to uniemożliwia wymianę samego wskażnika?Mam co prawda drugą deskę ale w moim wskażniki są po prawej stronie i cztery kostki, a w tej co kupiłem dodatkowo to wskażniki są po lewej i trzy kostki do wpięcia choć ilość przewodów jest taka sama to różnią się ilością czarnych przewodów czyli masy, u mnie są cztery a w nowej trzy przewody. :029: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 I ja sie podziele testami wskaznika Akurat kolego one sa tak sterowane, wskaznik posiada 3 zaciski tj Jezeli pod srodkowy podepniesz minus zasilania a plusem bedziesz dotykal do gornego i dolnego to zauwazysz ze wskaznik bedzie reagowac. Dlaczego tak jest ? Otoz wiekszosc samochodow nissana oraz niektore diesle innych marek maja tzw bajer - pokazuje ilosc paliwa przy wylaczononym kluczyku a dzieje sie to tak iz wskazowka nie posiada sprezynki naciagajacej a sterowana jest poprzez roznice napiec na styku gornym i dolnym np 3/4 zbiornika = 8V na gornym , 4V na dolnym .... tak na prosty chlopski rozum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerryo2 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Poradziłes sobie z tym? Bo ja w moim sunnym 1,4 16V mam to samo od tygodnia i niewiem od czego zacząc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość J23 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Oj dawno nie byłem na forum, ale do rzeczy Cóż mogę napisać,włściwie niedawno bo dopiero w połowie czerwca,bo znów przed wyjazdem napadło mnie aby z tym powalczyć,udało mi sie pokonać to ustrojstwo,i to przez przypadek.Otóż jak wiemy sterowanie odbywa się porzez masę,z tym że masa jest pobierana z tej foli która jest pod deską rozdzielczą tj licznikiem dopiero po przekręceniu kluczyka.Właśnie od tego miejsca trzeba zacząć poszukiwania,należy dobrze wyczyścić wszelkie styki i tak poprzyginać aby ciasno wchodziły i miały jak najlepszy kontakt,moje wydawały się czyste,a jednak nie kontaktowały dobrze dopiero po wyczyszczeniu i przygjęciu wszystko wróciło do normy,ja przez trzy dni barowałem się z miernikiem,zmierzyłem cały obwód wskazań paliwa na wszelkie sposoby i dopiero jak wyjąłem przewód z kostki pod licznikiem tak z ciekawości,i włożyłem go z powrotem wrócił widocznie dobry kontakt,dlatego wyczyściłem wszystkie styki obwodu nawet te trzy śrubki które mocują wskaźnik poziomu i wszystko jest ok.Takie jast moje spostrzeżenie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerryo2 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Dzieki bardzo jutro z tym powalcze bo jakos narazie czasu nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Viewioor Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Jerryo2 daj znać czy u Ciebie to też pomogło bo u mnie też wisi wskaźnik ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.