Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] dolny sworzen wachacza


Gość anilodnip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość anilodnip

Witam, ostatnio zaczalem grzebac w nissanie p10 slx 1,6 benzyna ktory jest pod mojaj opieka " techniczna".

Podczas przegladu pojawila sie potrzeba wymiany dolnego sworznia wachacza. Kupilem co trzeba, dostalem sie do wachacza i okazalo sie ze jest troche inaczej mocowany niz ten nowy , wymiary sa ok ale na starym jest plaska ok 5 mm-owa obejma ktora raczej nie dalaby sie ponownie nalozyc a na nowym jest okragla wciskana zawleczka, taka z 2 oczkami ( pewnie to sie jakos fachowo nazywa:) ), ktora mozna spokojnie wiele razy uzywac.

Moje pytanie czy moge zerwac ta stara zawleczke i na tej nowej bedzie sie trzymac czy szukac innego sworznia( w sklepie mialem 3 do wyboru i wzialem ten w sredniej cenie) ?? moze ktos z was sie z tym zetkanal, z gory dzieki za wszystkie wskazowki, pozdrawiam i powodzenia w pielegnowaniu swoich cacek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o jedną taką samą i konkretną część do konkretnego modelu samochodu to powinno być to co zakupiłeś.może różnić się wizualnie kształtem.Zawleczka z 2 oczkami to tak zwany sieger lub zieger :) aha.......sworzeń wciskamy za pomocą prasy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz smykałkę do mechaniki to możesz odkręcić dolny wachacz i jeśli masz dostęp do prasy po prostu zrobić to sam.Jeśli nie-szukaj mechanika.Robiłem w swojej to akurat z prawej strony koszt około 40-50 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość anilodnip

jasne, to chyba raczej bede musial udac sie do mechanika bo smykalke mam ale gorzej z prasa,

 

dzieki bardzo za pomoc, dam znac jak efekty koncowe, pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupić cały wahacz dolny?

Koszt japońskiego Yamato to ok 150zł. Piszesz, że potrafisz sam wymienić to "zamkniesz" się w tej kwocie. Za jednym razem wymieniasz wszystkie tuleje ze sworzniem. Masz pewność, że wahacz nie jest krzywy, uszkodzony.

A tak tuleja+mechanik to ok 100zł. Zamiast na mechanika to wydasz ewentualnie na ustawienie zbieżności po wymianie wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem sworznie bez wykręcania wahaczy z auta i bez użycia prasy, oparłem wahacz na lewarku (hydraulicznym) i wybiłem go młotem, a nowy podparłem od dołu lewarkiem i z góry przez kawałek dobranej rury wbiłem na swoje miejsce, cała operacja na jedną stronę zajęła mi może ze 40 min., aż byłem zdziwiony, że tak łatwo poszło. Sworznie kupiłem TRW, dość solidnie wykonane, narazie mam na nich przejechane około 3500km, więc niewiele ale wcześniej miałem założony jakiś no name za 30 złociszy i rozleciał się po kilku tysiącach, co ciekawe miał od dołu wkręcaną kalamitkę do smarowania ale po kilkunastu kilometrach jakiś kamień ją po prostu urwał. Też myślałem nad całymi wachaczami ale po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że nie warto bo na silentblokach nie ma żadnego luzu, co oryginał to oryginał, a w tych zamiennikach to różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość anilodnip

tak w sumie mysle Raf4rb ze tez moglbym podobnie zrobic,

wlasnie bez zdejmowania wahacza tylko caly czas zastanawiam sie nad tym mocowaniem, w starym sworzniu jest jakas metalowa obejma raczej nie do uzycia ponownego a w nowym jest pierscien "siegera" jak sie dowiedzialem od Rysia 83.

jak to mocowanie a raczej zabezpieczenie wygladalo w Twoim autku ?

P.S. przepraszam z a tego babola ortograficznego w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość anilodnip

dzieki za odpowiedz,

ja mam sworzen Yamato, kosztowal cale 35 zl,

przejade sie do mechanika, zobacze ile to bedzie kosztowalo i czy warto sie z tym szarpac samemu.

w tym tygodniu pewnie sie do tego dobiore, dam znac jak poszlo, dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem tydzień temu - Odkręciłem wahacz od zwrotnicy, oparłem go o podpórke i waliłem młotkiem.

 

W moim również był seger, kupiłem zestaw z firmy 555, ufam tej firmie, chociaz musze przyznac ze końcówki mają słabą gumę - wystarczy ją mocno ścisnąć i pęka i wychodzi smar bokiem.

 

Zapłaciłem 36zł po znizkach w IC.

 

Jesli uda Ci sie kupic TRW to bierz - TRW ida na pierwszy montaz - u mnie na drazkach, koncowkach i wahaczach sa loga TRW - oraz Nissana wiec bankowo to najlepsze co mozna kupic.

 

Gdzie udalo Ci sie kupic TRW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW kupiłem w sklepie motoryzacyjnym na zamówienie, jak zamówiłem to na drugi dzień były, zapłaciłem 47,5 zł za sztukę. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, opakowane w pudełka, sworzeń w folii a na sworzniu plastikowa osłona chroniąca przed uszkodzeniem gumy, nakrętka samokontrująca a nie zabezpieczana zawleczką, naprawdę profi, zobaczymy jak długo wytrzymają, narazie jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość anilodnip

juz wymienilem sworzen, pasowal bez najmniejszego problemu, kosztowalo mnie to cale 40 zl w warsztacie, zadnych zastrzezen, oby wszystko szlo tak latwo. dziekuje za pomoc koledzy .

pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...