alfabox0266 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Przeglądając Allegro natrafiłem na coś co w kręgach tuningowców amerykańskich jest powszechnie stosowane już od dłuższego czasu.Jest to najzwyklejszy kompresor doładowujący,ale w cenie w jakiej można ewentualnie kupić używany starszej konstrukcji.supercharger Oczywiście najlepiej nadaje się do wtrysków,chociaż nie jest wykluczone stosowanie z gaźnikiem (nadciśnieniowym) np. od RENAULT 5 TURBO oczywiście bardzo trudnego do znalezienia gdziekolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 najpierw trzeba miec silnik o takiej mocy ktora skompensuje moc zabierana przez sc bardziej by juz sie chyba do naszych silniczkow oplacalo zaadaptowac jakiegos g-lader'a z vw (g40 lub g60) ze wzgledu na mneijszy opor i jeszcze wazna kwestia... $$$ turbo nadal bedzie najtansz opcja jesi chodzi o stosunek cena/osiagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 najpierw trzeba miec silnik o takiej mocy ktora skompensuje moc zabierana przez sc bardziej by juz sie chyba do naszych silniczkow oplacalo zaadaptowac jakiegos g-lader'a z vw (g40 lub g60) ze wzgledu na mneijszy opor i jeszcze wazna kwestia... $$$ turbo nadal bedzie najtansz opcja jesi chodzi o stosunek cena/osiagi INC rozwiń temat, bo jestem bardzo zainteresowany :)moc jest :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Tomek przepatrz sobie fora o VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 oki i alfy 156 też, podobno z Toyoty MR-2 można za małą kasę zrobić dół. a wtedy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 najpierw trzeba miec silnik o takiej mocy ktora skompensuje moc zabierana przez sc bardziej by juz sie chyba do naszych silniczkow oplacalo zaadaptowac jakiegos g-lader'a z vw (g40 lub g60) ze wzgledu na mneijszy opor i jeszcze wazna kwestia... $$$ turbo nadal bedzie najtansz opcja jesi chodzi o stosunek cena/osiagi maly kompresor od VW idealnie by sie nadawal do micry ... cena calej instalacji raczej podobna do turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 VE wysoko kręci więc może sprężarkę odśrodkową np. Vortech szło by dopasować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 no ale czy nie lepiej wsadzic turbo ? wkoncu turbo wykorzystuje energie spalin, ktora i tak by byla zmarnowana, a nie zabiera moc przez pasek/przekladnie z silnika. co do g-ladera to spojzcie na ceny ciezko tanio znalezc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Chodzi o to cudeńko: AISIN AMR.500, 2500 złociszy. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=406859091 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Chodzi o to cudeńko: AISIN AMR.500, 2500 złociszy.http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=406859091 no wszystko pieknie ale dolicz z 1500 - 2000 do tego jeszcze ;] (orurowanie, swinka, wystrojenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Czy klasyczne turbo, razem z turbodziurą bedzie tańsze. :?: Orurowanie, to chyba nie jest problem. Mnie chodzi, jak na razie o dół na ćwiartce. Potem, jak się zwynauczam, to może jakieś inne jeżdżenie. Po każdym modzie trzeba motora wystroić. jeszcze dużo pracy z czerwoną. Zobaczymy za miesiąc. Jak w następnych Rykach nie będzie poniżej 15-ki to ..... jeszcze nie wiem na co się zdecyduję ? p.s. Bombel, dzięki za podpowiedź, trochę poczytałem i muszę stwierdzić, że niektóre opracowania na civic4g.pl są świetne. Trochę znam to forum, bo xkarol miał 2 czwóreczki 4G zanim się przejechał czerwoną Może tematy połaczyć, co by nie było bałaganu Heja, pamiętasz, chciałeś się pościgać. Zapraszam za miesiąc do Ułęża k/RYK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Mnie chodzi, jak na razie o dół na ćwiartce to trzeba v6 zapodac i uturbic dobry dol a pozniej jak je***e to i dobra gora zauwaz ze masz cos kosztem czegos, majac sc masz dobry dol, ale pozniej na wysokich obrotach juz nie jest tak rewelacyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Dobry dół - to tylko kompresor coś z Eatona trzeba by dobrać ze sprzęgłem można go sobie rozłanczać pstryczkiem z kabiny co by panewy wytrzymały wiecej niż 2 dni , na 0,6 0,7 bara wydoli napewno i booost jest zawsze w pełnym zakresie obrotów , troche tam bierze mocy na swoją prace ale myśle , że 5-7 KM to max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 V6 nie zapodam, mozliwości motora SR20VE są duże. Ani na ćwiartkę, ani w zakrętach, ani na drodze nie potrzebuję więcej niż 170-180 km/h na trójce. O 4-ce i 5-ce nie wspomnę. Przecież czerwona to zwykły dupowóz, tylko wozidło o trochę lepszych parametrach, jak od 4400 się fazy zmieniają, to już mnie prędkość poraża. Pewnie 250 by poszła. Nie wygram żadnych mistrzostw, ale pojeżdżę jak równy z równym w streetowych carach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 przecież tak na prawdę dobry dół czyli elastyczność jest potrzebna do jazdy miejskiej jak pociągne do końca to ważne żeby spaść na okolice 5000 a to już wystarczy do upalania... no chyba że chcesz przez 200 metrów palić laga jak Gre... zamiast kompresora wejdż w soft turbo pod 250 kucy gruba uszczelka, sruby i hajta wio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro_zapas Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 @tomjedrz - czy SR20VE ma kute podzespoly (tloki, wal korbowy, itp) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 A ja się spytam dlaczego uważasz, że na ćwiartkę potrzebny Ci dobry dół? Mocny dół jest dobry na miasto. Na wyścigach używasz tylko górnych partii obrotów. Z mocnym dołem miał byś co najwyżej problemy ze startem i nic więcej. [ Dodano: Czw 31 Lip, 2008 23:33 ] to oczywiście do Toma było bo już w drugim poście czytam ta teorię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Z tego, co było w Rykach, to start jest bardzo ważny. Opony przede wszystkim. A dlaczego dół? - pewnie gdzieś wyczytałem. Jeszcze jedno, temperatura otoczenia ma też znaczenie. Im wcześniej startujesz, tym odrobinkę lepszy czas. W pierwszej próbie było poniżej 15-ki. Szkoda, że nie zarejestrowany oficjalnie. A tak w ogóle, to każdą radę bardziej doświadczonych kolegów przyjmuję. Warto się poduczyć przed kolejną imprezą. p.s. o motorach VE : http://www.sr20forum.com/neovvl-guides/183...read-first.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro_zapas Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 @tomjedrz - po co mi FAQ o motorach VE? Nie pamietam/nie wiem jak jest po angielsku kuty. Wybacz mi. Czy zamiast bawic sie ze mna w ciuciubabke mozesz mi powiedziec czy ma te kute klamoty czy nie? Pytanie numbero 2 - czy dol silnika SR20DE duzo rozni sie od SR20VE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Nic mi na ten temat nie wiadomo. Podobno konstrukcja ma możliwości do 300KM bez kutych elementów, myśłałem, że chcesz więcej się dowiedzieć, a Ty od razu masz pretensje.. Odnośnie 2-go pytania znowu Cię odeślę: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2680 - opracował Coobcio. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro_zapas Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Mnie interesowala czysta kwestia zakucia w przypadku ewidentnego myslenia o zaturbieniu dlatego liczylem na prosta odpowiedz tak/nie/nie wiem... Przepraszam jesli poczules sie urazony. Ad 2. Nie znalazlem w tym opracowaniu zadnych niestety satysfakcjonujacych mnie informacji odnosnie roznic w ukladzie korbowo-tlokowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Ad 2. Nie znalazlem w tym opracowaniu zadnych niestety satysfakcjonujacych mnie informacji odnosnie roznic w ukladzie korbowo-tlokowym Spróbuj zwrócić się z tym pytaniem bezpośrednio do Coobcia, a zapewne parę innych osób na tym forum też Ci za jakiś czas odpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Cala dyskusja powinna byc w innym temacie.... Wracajac do tematu, Bodek ma racje, po co Ci moment na wyscigi? i tak startujesz z 3-4tys obr/min. jak bedziesz mial duzo momentu bo bedzie stal w miejscu caly czas palac gume... Moment nie liczy sie powyzej wartosci 4 tys obr/min. Zamiast tego zalatw sobie lepiej krotsza skrzynie ze szpera od 16VE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Zamiast tego zalatw sobie lepiej krotsza skrzynie ze szpera od 16VE oczywiście jeżeli odpuścisz plany w dmuchanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 bReko proponowałem Bomblowi, żeby scalił temat. Sam jestem na etapie przemyśleń i dywagacji na temat. Czerwona, to już nie jest dupowozik który znałeś. Pogadamy, jak się spotkamy. Dopiero się uczę, a nie tylko ćwiartka C2H5OH mnie interesuje. :one: a może tylko 2500 i rozpędzanie bez palenia gum. Może rzeczyywiście trójka powina sie wykręcać do 8000 z przestawioną odcinką. Zreszta pozostałe biegi też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.