Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2dci - kilka pytań odnośnie użytkowania


Gość haiku2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jestem w posiadaniu Almery 2.2dci która zrobiła po niemieckich drogach 111 tys km. W związku z tym iż chciałbym gruntownie przejrzeć samochód mam kilka pytań:

1) jaki olej jest najlepszy dla tego silnika?

2) jaki olej w skrzyni biegów?

3) co może być powodem że pedał sprzęgła chodzi dosyć ciężko?

 

Odpowiedzi na pierwsze dwa pytania szukałem w ks. serwisowej lecz nie znalazłem takowych informacji. Byłem w ASO Przyguccy (Renault-Nissan) i koszt przeglądu mnie powalił (a w zasadzie to co wchodzi w jego skład). Za wymiane oleju z filtrem + filtr kabinowy (bez wymiany filtru powietrza) ASO życzy sobię 1100zł - makabra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

cze haiku2 ja też od nie dawna jestem właścicielem Almy 2.2dci tyle że 112ki:) Moja Alma zrobiła podobno 144 tyś km po holenderskich drogach no i trzeba bylo to sprawdzic. Mieszkam miedzy Warszawą a Radomiem więc miałem komfort wyboru:)

wybrałem Nissan Cortes Radom. Cała impreza po 144 tysiacach zamkneła się w kwocie 800zł, już mówię co i jak:

1. olej shell 10W/40 diesel plus i filtr oleju

2.filtr powietrza

3.filtr kabinowy

4.filtr paliwa

5.odgrzybianie klimy chociaż i tak jeszcze bede musiał poprawić przez rurke odprowadzającą wode bo trochę capi:D

6. i dolali mi troche płynu hamulcowego DOT 4

7.przegląd nissan (czyt. robocizna), uszcz. korka miski olejowej, i wymienili oczko jednego z przewodów masowych

 

poza tym sprawdzili parametry płynu ham., płynu w ukł. chłodz., w wspomaganiu kierownicy i wspomaganiu sprzęgła sprawdź płyn w zbiorniczku może być przyczyną ciężkiego sprzęgła oraz klocki i tarcze hamulcowe - przednie klocki przed zima do wymiany (myślę że dobrym rozwiązaniem będą klocki FERODO :kosci: , stosowałem w poprzednim samochodzie - sprawdziły się :kosci: ) oczywiście cały czas byłem na hali przy mechaniku i kontrolowałem jego każdy ruch:))))

 

[ Dodano: Nie 17 Sie, 2008 12:10 ]

aj zapomniałem o oleju w skrzyni biegów,też sprawdzał i stan był wporządku poza tym słyszałem ze oleju w skrzyni sie nie wymienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym sprawdzili parametry płynu ham., płynu w ukł. chłodz., w wspomaganiu kierownicy i wspomaganiu sprzęgła sprawdź płyn w zbiorniczku może być przyczyną ciężkiego sprzęgła

aj zapomniałem o oleju w skrzyni biegów,też sprawdzał i stan był wporządku poza tym słyszałem ze oleju w skrzyni sie nie wymienia

 

Moge zapytac gdzie jest zbiorniczek plynu wspomagania sprzegla? jak on wyglada?

 

Jezeli chodzi o olej w skrzyni biegow -nie przewiduje jego wymiany Nissan, ale zalecana jest jego wymiana co ok 60tys. z wiadomych powodów -są tam elementy które pracują a olej z czasem traci swoje włsciwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

poza tym sprawdzili parametry płynu ham., płynu w ukł. chłodz., w wspomaganiu kierownicy i wspomaganiu sprzęgła sprawdź płyn w zbiorniczku może być przyczyną ciężkiego sprzęgła

aj zapomniałem o oleju w skrzyni biegów,też sprawdzał i stan był wporządku poza tym słyszałem ze oleju w skrzyni sie nie wymienia

 

Moge zapytac gdzie jest zbiorniczek plynu wspomagania sprzegla? jak on wyglada?

 

Jezeli chodzi o olej w skrzyni biegow -nie przewiduje jego wymiany Nissan, ale zalecana jest jego wymiana co ok 60tys. z wiadomych powodów -są tam elementy które pracują a olej z czasem traci swoje włsciwosci.

 

O tym już było, asy z ASO nie przewidują wymiany..... Ostatnio kupując książkową instrukcje do swojej N16, kupiłem książkę ekspoloatacji i jak wół stoi, że olej w skrzyni, do wymiany po 60 tys.

Świadczy to tylko o poziomie i jakości obsługi ASów Nissana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge dodać zdjęcia ale to ten malutki po prawej stronie od zbiorniczka płynu hamulcowego, facet powiedział mi że uzupełnia się go takim samym płynem jak jeszcze cos tylko nie pamiętam co:D

 

P.S. w najnowszym MOTORZE Nr 34/2008 jest obszerna prezentacja Almy 2000-2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nt. silników 2.2 jest trochę ale Tino została potraktowana po macoszemu :/

Trochę, tzn 4 zdania w tym przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem cały artykul.

Interesowala mnie tylko opinia silnika 2.2di.

 

Wie ktoś konkretnie w jakich autach montowana jest pompa VP44?

Podobno w Audi A4, A6, silniki V6 TDI 2.5

Opel (silniki 1.7DT, 2.0DTL, 2.2DTH)

Fordach Mondeo (nie wiem jaki rocznik i silniki) 1.8TDDi, 2.0TDDi

BMW (silnik 2.0D)

Saab

Nissan Almera (czy jakies inne jeszcze?) 2.2Di, (1,5 nie wiem?)

Skoda (silniki TDI)

VW Passat B5 (silniki TDI)

Mitsubishi

 

(znalezione na podst. informacji z ofert Allegro)

 

Nie wiem jakie pompy montuje Toyota -ze sa tak bardzo niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem cały artykul.

Interesowala mnie tylko opinia silnika 2.2di.

 

Wie ktoś konkretnie w jakich autach montowana jest pompa VP44?

Podobno w Audi A4, A6, silniki V6 TDI 2.5

Opel (silniki 1.7DT, 2.0DTL, 2.2DTH)

Fordach Mondeo (nie wiem jaki rocznik i silniki) 1.8TDDi, 2.0TDDi

BMW (silnik 2.0D)

Saab

Nissan Almera (czy jakies inne jeszcze?) 2.2Di, (1,5 nie wiem?)

Skoda (silniki TDI)

VW Passat B5 (silniki TDI)

Mitsubishi

 

(znalezione na podst. informacji z ofert Allegro)

 

Nie wiem jakie pompy montuje Toyota -ze sa tak bardzo niezawodne.

 

Grupa V.A.G. ( audi, seat, skoda, vw ) i silniki TDI to pompowtryskiwacze, nie pompy wtryskowe!! Były nieliczne wyjątki jak wspomniane audi V6 2,5TDI

Co do Opla - święta prawda, wiem bo użytkowalem gada

Almera 1,5 DCi to już common rail

Toyota i diesle D-4D, od bodajże 97 r, to już tylko common rail, wcześniej, wysokociśnieniowa pompa promienowa, bezposredni wtrysk, a na początku pompa wtryskowa sterowana elektrycznie ( wspomniane wcześniej dwa rozwiązania to pewnie pochodne ostatniej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam herson, nie jestem biegły w oznaczeniach silników.

Możesz uporzadkować informacje w których modelach aut (silników) występuje ta ferelna pompa VP44? (Włacznie z Nissanem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, na pewno w 2,2 Di, w oplach DTI ( 1,7 i 2,0 o ile się nie mylę 2,2 to już common rail ) fordy TDDi ( TDCi to juz CR ) - to pewne info, bo przerabiałem osobiście i TFU nie miałem nigdy problemów ze wspomnianą.

 

Co do pozostały, net net net ( forma moto i ew. wikipedia niekoniecznie Polska )

 

Co do grupy V.A.G ci zdaje sie zrezygnowali z tego ustrojstwa przed 2003 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszam sie -bo słysze ze silniki z Common Rail też nie są niezawodne.

 

ktoś kiedys apisał że gdyby w ciężaówkach montowane były silniki Common Rail (awaryjne) to autko nigdy nie zarobiłoby na siebie. Ma zrobić min 500kkm (a mow sie ze ok miliona km) bez zaglądania do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno być, ale niestety nie jest. W 2007 mój brat w ciągu roku, odstawiał 3 razy na poważne naprawy do serwisu, nowego Magnum, a zaczęło się od uszczelki pod głowicą, a skończyło na padniętej klimie ( co przy ciągłych trasach do Włoch, Grecji i Hiszpani niezbędne ) Auto miało jeszcze grubo poniżej 100kkm i wszystko na gwarancji.

Byc może taki egzemplarz, a może to tylko Renault.

Ponoć w Volvo i Dafach, nie do spotkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...