Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Dziwne "zachowanie" almery!!


Gość Dudek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupiłem Almerke ok 6 miesięcy temu, pewniaczek znałem I właściciela idealna sytuacja, prawie pół roku jeździła tak jak powinna, miesiąc temu postanowiłem zamontować instalacje LPG a dokladnie Sequent24 + lubryfikacja (Gaziarz sprawdzony) i dalej było wszystko w porządku. Szczerze piszać byłem zachwycony. Ale do czasu.

 

W zeszłym tygodniu wybrałem się z rodzinką nad morze 680km w jedna stronę, oczywiscie standardowo przed wyjazdem sprawdziłem wszystko, wszystko OK więc w drogę. Po przejechaniu ok 100km delikatnie szarpnęło samochodem oraz zaświeciła się kontrolka "Check engine", zjechałem na pobocze, sprawdziłem wszystko i w drogę (kolega jechał drugim samochodem wiec mialem ten komfort ze w razie W zawsze pomoc jest). I teraz się zaczęło obroty falują do 2000obrotów/min samochod idzie conajmniej dziwnie słabo sie rozpędza tak jakby go zalewało na przemian z brakiem paliwa (takie były moje odczucia) jak wskoczył na wysokie obroty to już szedł ładnie, dodatkowo zauwazylem ze spalanie jest wyższe o jakies 40% ale trudno, najwazniejsze ze dojechałem. Po zaparkowaniu samochodu, po rozpakowaniu się, chciałem przestawić almerke i tu pojawił sie kolejny problem akumulator rozładowany!!!!!Zapaliłem almerke na kablach i pojechalem do mechanika, gosc zczytał kod błedu z kompa diagnoza - awaria sondy lambda, super normalnie :(( poprosilem o skasowanie bledu i zadzwonilem do nissana koles powiedzial zeby wymienic obie sondy koszt ok 2k. Zadzwoniłem do gaziarza powiedzial ze po skasowaniu bledu pojezdzic na benzynie a jak wroce z wakacji sprawdzi co sie dzieje i tak zrobilem. Obroty dalej faluja trudno, po przejechaniu ok 200km na benzynie ponownie zaswiecila sie kontrolka Check engine, pojechalem do eletromechanika (innego) poprosilem o podpiecie do kompa, mowilem ze prawdopodobnie sonda, gosc podpiął powiedzial ze kod błędu dotyczy zbyt ubogiej mieszanki paliwa a co do sondy sprawdzil ze wszystko jest prawidłowo dodatkowo dowiedzialem sie ze ladowanie jest idealne i nie powinien rozladowac sie akumulator (akumulator ma ok 16miesiecy)

 

W tym momencie zgupiałem....pojechalem kupiłem prostownik, 2 doby ladowalem akumulator, błedy oczywiscie skasowane, wlączyłem gas,minął tydzień wieć wracam z urlopu!!! Zrobiłem prawie 1000km caly czas na gazie, oczywiscie zapalanie na benzynie (IV gen LPG) Check engine sie nie pojawił, samochod pali tak jak ma palic, został jedna problem obrotów, falują oraz przy podjezdzaniu do skrzyzowania spadaja do totalnego minimum, czasami czuje jakby wspomaganie przestalo dzialac. (problem na benzynie i na gazie - na gazie bardziej daje się to odczuć)

 

Proszę o pomoc, spotkał się ktoś z czymś takim, albo moze ktoś zaproponuje jakies rozwiązanie, nie moge jechac teraz do serwisu bo nie ma check engine wszystko sprawdzilem co przyszlo mi do glowy i jest ok. Normalnie ze mnie pokusiło na nissana, mam tego już na tyle dosc ze...wczoraj bylem w komisie i rozgladalem sie za innym wozem, ale tak czy siak zanim sprzedam musze go naprawic :(((((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie nissana wina ze go gazem zepsułeś ;) No i otaguj temat bo Ci zaraz zniknie:P

 

Poza tym na forum coś już było o falujących obrotach w N16 ale nie pamietam czy to rozciągniąty łańcuszek czy czujnik położenia wału był winien - skleproza. Ale na forum jest na pewno więc poszukaj.

 

Pozdrawiam i nie sprzedawaj nissana nic lepszego za te pieniądze nie kupisz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie nissana wina ze go gazem zepsułeś ;) No i otaguj temat bo Ci zaraz zniknie:P

 

dzieki, juz otagowany

 

Dlaczego zepsułem? Mam mazde z 95 zagazowana instalacja II gen 110kkm na gazie zero problemów. Teraz kupiliśmy z żona Almere (niby Japończyk) zagazowalem sprawdzona instalacje Sequent24 , osobiscie nie uwazam zeby to bylo od gazu ale nie mowie ze nie :D

 

Prosze powiedzcie co znaczy pełna diagnostyka? bylem u dwóch mechaników obaj podlączali almere pod kompa i zczytywali błedy i nie ma już zadnych problemów (na kompie) jak można zdiagnozować samochod dokladniej no bo coś nie gra. Pomijam już kwestie gazu, jezeli jezdze tylko na benzynie problem jest dokladnie ten sam dlatego nie uwazam zeby problemem byl gaz.

 

Moze ktoś zna dobrego mechanika z okolic oświęcimia, bo panowie z nissana mnie rozwalaja swoimi cenami i diagnozama nie widzac nawet samochodu :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie zapalenia sie wskaźnika check engin - samochód wprowadzany jest w tryb serwisowy i spalanie paliwa wzrasta. miałem inny problem gdzie w serwisie nissana problem wywołała sonda położenia wału mechanik stwierdził wymianę rozrządu ale ostatnie zdanie należało do szefa serwisu przejechał sie autem i stwierdził ze to nie rozrząd powiedział ze jeżeli chodzi o wymianę rozrządu to sa objawy

1. nierównomierne obroty wskazówka faluje - 1 objaw

2. przy zmianę biegów szarpanie

3. wyraźnie słyszany łańcuch w bloku silnika

PS. w serwisie nissan dysponują czujnikami wiec mogą sprawdzić czy to nie czujnik wiec nie trzeba sobie kupować. A po diagnozie można udać sie do tańszego warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. w serwisie nissan dysponują czujnikami wiec mogą sprawdzić czy to nie czujnik wiec nie trzeba sobie kupować. A po diagnozie można udać sie do tańszego warsztatu

 

Cghcialem jechac do serwisu nissana, chcialbym zeby naprawili mi to jak należy bo trafia mnie, ale....po rozmowie z kolesiem z serwisu zrezygnowalem, gość chce podpiac almere do kompa i sprawdzić błedy..... tyle to ja moge sobie zrobic prawie sam za 50zł a gość chce prawie 200zł za samo podpięcie, druga sprawa z tego co wiem jak nie swieci mi sie kontrolka check engine to i tak nic nie sprawdzi. Myslalem ze jako serwis moga sprawdzic wiecej rzeczy a nie tylko podpiac samochod do kompa. Najgorsze jest ze kupi człowiek samochod u tych @#$@# a potem jak sie zepsuje to zero pomocy (juz nie wspomne o cenach), zanim dojechalem do nich to koles przez telefon juz mi chcial sondy lambda wymienic laczny koszt ok 2100zł przegiecie paly?

 

Nie wiem co mam zrobic, ogolnie samochod teraz jeździ niby wszystko OK ale obroty falują, przy dojezdzie do skrzyzowania jakby chcial gasnac itd....mam dość juz tej almery naprawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość porcupine

Mam już drugą almere z silnikiem dci i w obydwu autach nie miałem żadnych problemów z jednostkami napędowymi. Wymiana oleju co 20-25k km. Więc nie wiem o co Ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Margolcia

polecam diagnozę o elektomechanika, serwis Nissana wiele nie zrobi... w swojej Almerce (1,8 benzyna + gaz) miałam identyczne objawy, które pojawiły się tuż przed wyjazdem do Włoch, Almerka pociągnęła ok. 3000 km z check engine, czasami się zapalającym... Serwis Nissana twierdził, że to może być przepustnica i sonda lambda... nie spodziewaliśmy się przy 170 tyś wymiany rozrządu... Almerka pojechała do dobrego elektomechanika, podpięli pod różną aparaturę i diagnoza rozciągnięty łańcuch ok 1,1 cm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam diagnozę o elektomechanika, serwis Nissana wiele nie zrobi...

 

Właśnie probuje namierzyć jakiegoś dobrego elektromechanika, po wizycie u dwoch i dwoch dignozach, jedna wykluczajaca druga musza znalezc jakiegos speca.

 

Za pomoc w stylu "bylo kupic diesla" dziekuje z gore, bez komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio podjechałem z podobnymi objawami do serwisu ASO Przyguccy. Na początek bardzo miło mnie zaskoczyli bo powiedzieli, że w ramach kampani Nissan wymieni gratisowo czujniki połozenia wału i wałka rozrządu. Ale to dopiero za tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... że w ramach kampani Nissan wymieni gratisowo czujniki połozenia wału i wałka rozrządu...

 

Co to za kampania? mozesz powiedziec coś wiecej na ten temat?

 

Kampania dotyczy(ła) nieodpłatnej wymiany czujników położenia wału i wałka rozrządu w ASO w silnikach QG, gdyz posiadały wadę fabryczną.

Po podaniu VIN w serwisie stwierdzili, że mój egzemplarz kwalifikował się do tego ale poprzedni własciciel nie zgłosił się do ASO. Takim sposobem prawo to przeszło na mnie z którego oczywiscie skorzystam. Mam cicha nadzieję, że to pomoże bo jazda tym samochodem teraz to prawdziwa męczarnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Jestem od niedawna użytkownikiem Almery Tino 2002r i poszukuje zmieniarki CD 2144 bo mam uszkodzony popychacz płyt .Może być uszkodzona bez tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Jestem od niedawna użytkownikiem Almery Tino 2002r i poszukuje zmieniarki CD 2144 bo mam uszkodzony popychacz płyt .Może być uszkodzona bez tej usterki.

Patrz gdzie piszesz jest osobny dział na forum Giełda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kampania dotyczy(ła) nieodpłatnej wymiany czujników położenia wału i wałka rozrządu w ASO w silnikach QG, gdyz posiadały wadę fabryczną.

Po podaniu VIN w serwisie stwierdzili, że mój egzemplarz kwalifikował się do tego ale poprzedni własciciel nie zgłosił się do ASO. Takim sposobem prawo to przeszło na mnie z którego oczywiscie skorzystam. Mam cicha nadzieję, że to pomoże bo jazda tym samochodem teraz to prawdziwa męczarnia

 

Gdzie znajde ten kod VIN?

Rok temu w takiej samej kampani wymieniali mi reflektory, dużo tyh usterek. (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie nissana wina ze go gazem zepsułeś ;)

no tu się nie zgadzam, Nissany nie psują się od gazu... przy spełnieniu pewnych warunków.

Pozdrawiam i nie sprzedawaj nissana nic lepszego za te pieniądze nie kupisz :D

tu sie też nie zgodzę - problemy Kolegi wynikają z kiepskiej jakości podzespołów silnika.

Teraz do rzeczy:

falują obroty i na gazie i na benzynie - jak kontrolka się nie świeci?

na 95 % - łańcuch lub rozjechana mapa.

Zrób reset kompa (klemy na 24 h) odpal i pośmigaj na benzynie - jak problem nie ustąpi - szukaj przyczyny w rozrządzie. Sprawdź olej - niski stan może powodować złe działanie napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN to numer identyfikacyjny pojazdu i masz go nawet w dowodzie wpisanego. Poza tym znajduje się pod maską na ścianie grodziowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...