Gość ARTURROS Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Przeniosłem i kontynuuję temat z "wcieka woda" Czy jest sposób na sprawdzenie ciernej blokady dyfra ? Ile % Czy jest sposób na zwiększenie tej blokady? Czy ona działa tylko jak jest włączony napęd 4x4. Czy da się przerobić lub wymienić oś na taką z pełną blokadą ? W zasadzie brakuje mi tylko tego w Terrano 2. Da się coś z tym zrobić nie wymieniając samochodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Czy da się przerobić lub wymienić oś na taką z pełną blokadą ? załóż blokadę ARB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ARTURROS Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 robią do Terrano takie blokady, czy trzeba szukac magika który przerobi nepęd ? a co ze sprawdzeniem czy działa lsd ? i w ilu procentach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Sprawdzenia jest proste. Jedziesz na kawałek trawy (nie na trawnk koło domciu bo zryćkasz ) zostawiasz zapięty tylko tył, gazujesz i puszczasz sprzęgło tak, żeby zerwać przyczepność. Jak będą 2 ślady zaorane to jest ok :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość borek21 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 a dla pewności to na tej trawce spróbuj wykręcić kółeczko, jak masz LSD to bezproblemowo sie da - wiem coś o tym , fajnie jak dupką zarzuca :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ARTURROS Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Fajne metody ale skoro jest to układ cierny może się zużywać jak np hamulce, tak przynajmniej mi się wydaje , wiem że szperę bo to chyba to samo można ustawić na ilość procentową, czyli 100% to pełna blokada i analogicznie 0% bez blokady dlatego zastanawia mnie ile tych procentów zostało i czy da się to zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Coś tam się zużywa, ale takie skrajne zużycia to już w extremie występują, np jak masz jedno koło w powietrzu i dajesz po gazie to troszkę niezdrowe dla mechanizmu. A poprawić się da wymieniając olej w tylnym moście co około 40 - 50 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ARTURROS Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Wymieniałem przed zimą wszystkie oleje. Właściwie zapłaciłem za wymianę, a czy tak było to cholera wie, różnie bywa z naszymi mechanikami. Teraz staram się sam proste wymiany robić.Płyny, zawieszenie, hamulce itd. OOOO!!!! Tak przy okazji.... Czym smaruje się Kardany na wale ? Mam towotnice, czy jak to się tam nazywa, tylko nie jestem pewien czy towot się nadaje, wiem że np. do przegubów nie nadaje się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Wszystkie punkty z kalamitkami czyli smarowane tofotnicą :one: smaruje sie tofotem :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur4x4 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Wymieniałem przed zimą wszystkie oleje. Właściwie zapłaciłem za wymianę, a czy tak było to cholera wie, różnie bywa z naszymi mechanikami. Teraz staram się sam proste wymiany robić.Płyny, zawieszenie, hamulce itd. hey arturros, najlepiej odkręć korek wlewu oleju do tylnego mostu i sprawdz palcem czy na pewno zalano odpowiedni dla LSD olej , ma być koloru czerwonego... LSD wymaga takiego samego oleju jak automatyczna skrzynia biegów, dużo grzebię przy autach 4x4 (www.breytir.is) i widziałem już hipol w moście z LSD- 'szpera' oczywiście nie działała, więc lepiej sprawdzić nim będzie za późno, natomiast nie rozumiem po co Ci 100% blokada tylnego mostu, (LSD ma 80%), jeśli nie będziesz wkładał blokady w przedni dyfer? jak wkładać 100% to w oba, bo jeśli nie zamontujesz blokady międzyosiowej to sam tył dużo nie da... moim zdaniem nie ma sensu pakować kasę w auto tego typu ... co innego gdybyś startował w rajdzie w klasie extrem, tam bez blokad nie ma po co się pchać, to lepiej kupić patrola wrzucić blokadę na przód i zmienic skrzynię wsadzając od landrovera z blokadą międzyosiową... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 chej szczur Może jestem nie doinformowany :029: ale co ty chcesz blokować miedzy osiami a Terrano przecież tam nie ma mechanizmu ruźnicowego między mostami, jak zaprzężesz przedni i tylny dyfer na asfalcie to cos urwiesz :kosci: a rużnicówka własnie temu ma zapobiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 chej szczur Może jestem nie doinformowany :029: ale co ty chcesz blokować miedzy osiami a Terrano przecież tam nie ma mechanizmu ruźnicowego między mostami, jak zaprzężesz przedni i tylny dyfer na asfalcie to cos urwiesz :kosci: a rużnicówka własnie temu ma zapobiec Po co chcesz blokowac mosty na asfalcie ?????? a tym bardziej jeździć ???? Do wyciągania kogoś z rowu wystarczy reduktor, a jak nie dajesz rady zimą to możesz jeszcze pozapinać blokady , ale wtedy masz poślizg kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur4x4 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 chej szczur Może jestem nie doinformowany :029: ale co ty chcesz blokować miedzy osiami a Terrano przecież tam nie ma mechanizmu ruźnicowego między mostami, jak zaprzężesz przedni i tylny dyfer na asfalcie to cos urwiesz :kosci: a rużnicówka własnie temu ma zapobiec a kto spina mosty na asfalcie? (chyba że na lodzie) tak jak Ci dzemik napisał... ja też nie radzę zapinać mostu na asfalcie...hihihi, kończy się "nie wejściem w zakręt " i tak jak napisałem (może niezbyt zrozumiale...), moim prywatnym zdaniem do takiego auta jak terranko nie trzeba 100% blokady, ponieważ w takim terenie w jakim to auto czuje sie najlepiej, szpera (lsd) i reduktorek wystarczą, przynajmniej dla mnie (zorałem tym terrankiem pół islandii i nie asfaltem jak zwiedza tu większość turystów, zobacz filmy na you tube..),więc myślę że lepiej zainwestować w auto bardziej terenowe jeśli terranko nie wystarcza, nie wiem czy jest sens pakować kasę w tylną blokadę? no chyba że w kółko katujesz go w takim teranie że lsd i reduktor nie wystarcza? to każdy robi jak uważa i jeżeli będzie owe ulepszenia wykożystywał -to czemu nie... nie jestem jakimś mistrzem ale te kilka latek jeżdżę w ekstremie i wiem że bardzo dużą rolę gra technika jazdy a potem bajery w samochodzie, a pisząc o międzyosowej blokadzie miałem na myśli to, iż mając blokady obu mostów, a nie spięty międzyosiowy mech. różn. ( oczywiście w tych modelach które go mają), większość myśli że ma już w pełni 'zblokowane auto', niestety bez blokady między osiowej działa ten most który ma lżej... a wsadzić ową blokadę możesz wszędzie... z autem terenowym możesz robić cuda... kwestia grubości portwela , jeżeli nie masz w autku choćby lsd, to masz auto z napędem na 2 koła bo działa na jedno z przodu i na jedno z tyłu... koła po przekątnej w górze i już autko nigdzie nie pojedzie , a że producent nakleja znaczek 4x4 to nie znaczy że tak jest faktycznie :zly: , stawiałem sprintera na 44 cale, mosty i reduktor ford f-250... albo forda f-350 na 54 cale i mosty od dużego unimoga... dlatego kocham terenówki nie ma ograniczeń w przeróbkach...prawie hehehe, tu masz fotki z pracy: http://picasaweb.google.co.uk/szczur4x4/Fo...acyDlaFachowcW# , pozdrowionka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur4x4 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Robisz w Arctic Trucks ?? :564: Mistrzuu tylko nie mistrzu....tylko nie mistrzu, ledwie co ze mnie mechanik hobbysta... pracuję w www.breytir.is , to my duzo robimy dla arctic truks... ta firma wcale nie jest taka wspaniała za jaką ją uważają, jest droga i robią buble... chyba że polacy to naprawią na miejscu bo islandczycy to......... hehehe, przerabiamy, podnosimy auta i naklejamy symbol naszej firmy , ale i tak tez robimy dla nich oni tylko nalepiaja A. T.... hihihi, w drugim odziale naszego małego warsztatu (www.formverk.is) projektujemy nadkola do tych aut, ile ja rzeczy poprawiałem po A.T. :zdziw: , projektowałem teraz nadkola dla top gear tego angielskiego programu, bo zlecili 3 toyoty hilux dla A.T. oni postawili je na 44' ,ale jak zobaczyłem jak oni to zrobili.... to nawet taki jełop jak ja pospawałby lepiej... szok.... to jest ta toyka i 17 następnych jej fotek: http://picasaweb.google.co.uk/szczur4x4/Fo...051044714477218 ja bym nią pojechał najwyżej do lasu na grzyby a nie na biegun.... może będą to zmieniać... bo posklejane kawałki blach i potem pospawane nie wydają mi się świetnym rozwiązaniem...my używamy do tego celu gotowych stalowych kształtek wycinanych strumieniem wody pod ciśnieniem, a to wygląda jak by ktoś spawał ją z odpadków hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Napisałem o spinaniu na asfalcie przodu bo wynalazki np. honker pl :zly: a przynajmiej jego nowe modele mają rużnicówkę międzyosiową i mosty spięte na stałe i dlatego napisałem że taka rużnicówka umożliwia spięcie obu mostów na asfalcie, po co ?? mnie nie pytajcie ja nie spinam :diabel: Co do terrano to jest to pojazd rekreacyjny i nie myslę inaczej, fakt ze mozna założyc blokade dyfrów obu i wogule ale sama podstawa konstrukcji nie była nigdy terenówką na najcięższy teren, ale mi to nie przeszkadza A przy okazji zajefajna robota tak terenówki składać, też bym chciał taką pracę mieć, ale polska, no cóż nie ma szans :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur4x4 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Co do terrano to jest to pojazd rekreacyjny i nie myslę inaczej, fakt ze mozna założyc blokade dyfrów obu i wogule ale sama podstawa konstrukcji nie była nigdy terenówką na najcięższy teren, ale mi to nie przeszkadza mnie również nie przeszkadza,ale ten samochodzik potrafi wiele i jest naprawdę mocny... prowadzę tu (na wyspie) takie tam porady 4x4 na Iceland.pl, wielu ludzi zwraca się z pytaniami na priva odnośnie np. zakupu auta 4x4, więc (chociaż sam jestem zwolennikiem patrola bo to traktor do extremy hehe), to doradzam ludziom właśnie terranko, jest na wyspie b. popularny, w porównaniu do innych aut 4x4 stosunkowo tani w utrzymaniu, uwierzcie mi że ja swego naprawdę ostro tu katuję, na lodowcu snaefelljokull kolega mało nie zgubił telefonu którym filmował z kabiny jak auto odrywało 4 koła od ziemi latając w powietrzu, nic nie padło, amory wytrzymały i reszta też choć uderzenia o ziemię były konkretne, lsd bardzo pomagało na głębokim śniegu widać to pod koniec tego filmiku jak koła kręcą razem boksując: http://pl.youtube.com/watch?v=y_Cpu9R4s4g&fmt=18 , to że lsd działa to myślę zasługa poprzedniej właścicielki autka, kupiłem je w wersji oryginalnej (żadnych przeróbek), natomiast było systematycznie serwisowane i trzymane nie na ulicy lecz w garażu, a to na Islandii szczególnie ważne, tu auta rdzewieją momentalnie, wcześniej miałem tu terrano I V6 3.0, z 92r. silne niesamowicie, ale zjedzone okrutnie... zaraz jadę do warsztatu podnieść jeszcze tył o 2 cm. więc może zrobię kilka fotek jak to zrobić samemu i jak prosto podnieść ten ochydnie niski przód w terrano, bo czytałem że wiele osób na to narzeka i nie wszyscy wiedzą że to b. proste.... opiszę wszystko i może moderator wsadzi ten materiał gdzieś tu ? to ja lecę... do później... :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Ha! Witajcie po mej dłuższej nieobecności na tym zacnym forumie Widzę, że bardzo Ciekawa rozmowa sie tutaj wywiązała. Ja sie właśnie miałem pytać o LSD. Jako poczatkujący terenowiec dane mi było ostatnio utknąć w bajorku. Opuszczałem las i postanowiłem zaliczyć jeszcze jedno bagienko. Taka rozjeżdrzona nisza zalana "wodą". Zrobiłem to nieumiejetnie i zawisłem na tylnym moście i haku, o czym jeszcze wtedy nie wiedzialem tylko na reduktorze przygazowałem (wiem głupiec ze mnie :diabel2: ) i coś z tyłu w pewnym momęcie jak by przeskoczyło (jak by dwa koła zębate po sobie). Niby nic się nie stało, wszystko śmiga ok, ale nadal zastanawiam się czy czegoś nie urwałem(ten stuk-zgrzyt tak we mnie został ). Wiecie ja wcześniej helmuta, znaczy golfiaka miałem i do większej delikatności przyzwycajony jestem. Stąd pytanie, co to mogło tak z tyłu trachnąć, można jakoś sprawdzic czy wszystko jest ok? Czy się poprostu nie przejmować? Po obejrzeniu nagrań zaserwowanych przez Kapitana Szczura chyba się jednak nie będe przejmował Szczur: Bardzo się cieszę, że wrzucisz jakieś materiały autorskie jak i co można samemu zrobić przy Teraniaku. Powiedz jeszcze jak się podniesie tyrana to czy nie zmniejszy się przyczepność na czarnym? - Na jednym z filmów widzę kompas w teraniaku. No właśnie to jest kompas czy przechyłomierz? - Orientuje sie ktoś le Tyran (3d) może mie przechyłu bocznego i w zdłuznego? Ostatnio wspinałem się pod kątem około 45-48 stopni - można bardziej? ...no jest tych pytań trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sura Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 po czym poznać czy most jest z lsd czy tez nie? I czy w ogóle takowe było montowane w maverickach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 z tego co wiem to wszystkie miały lsd jego sprawnośc Poznasz po tym że dając ostro po gazie na sliskim z wyłaczonym przednim napedem zostawisz dwie smugi na drodze a nie jedną musisz dac ostro po gazie bo blokada dyferencjału działa tym silniej im większa różnica obrotów kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam nie chcialem zakladac nowego tematu wiec sie podlacze - na moscie naklejka LSD cos tam, jak daje kapcia na zwirze ida dwa slady - nie wiem czym zalany tylny most bo zalewali mi w warsztacie (wtedy naklejki nawet nie bylo widac ) - problemy za to mialem na sniegu - rzadko udawalo sie zakrecic dwoma kolami - prawie zawsze krecilo sie jedno przez co sie dwa razy zakopalem - pozostaje wiec pytanie - czy blokada jest padnieta (biore pod uwage ze zalali nie tym) czy moze tak ma byc ze jesli jedno kolo jest na bardzo sliskiej nawierzchni to moze sie krecic tylko jedno ? w koncu to nie pelna blokada.... dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 bigi: a co to z olej? Jak Ci w warsztacie zalali most z LSD olejem nie do LSD to napisz co to za warsztat, żeby go omijać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 wiesz co mieszkam w choszcznie - i nie wypada podawac bo.... moja wina - nie powiedzialem ze mam lsd przy wimianie bo auto ledwo zjechalo z pola i nic nie bylo widac - dobrze ze tylny most znalezli no i tak jezdzilem jezdzilem az snieg nie spadl.... no i sie okazalo... takze wina moja i przyznaje sie do tego. chwilowo jestem lekko zrobiony qiec za zamowienie wezme sie po niedzieli :D:D: ale ogolnie zmiane czuje - mam garaz w dolku - na blocie dojazd i juz nie moge dojechac, jedno kolo nosi drugie stoi... mysle ze bedzie komplet z wymiana lsd, robil to ktos ? ciekawia mnie koszty czy warto w ogole czy lepiej w stala zainwestowac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 To nie jest Blokada 100% i ma ona to do siebie, że czasami działa a czasami nie. Najlepiej jej to wychodzi jak są zbliżone warunki przyczepności na każdym z kół, typu 2 koła na błocie albo na śniegu. Co do zarzucania tyłem, kwestia wprawy w operowaniu gazem i skrzynią biegów, można całą zimę bez 4x4 przejeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Przy włączonym 4x4 tył ci nosi ?? to raczej coś się pokasztaniło z przednim napędem, u mnie śnieg, lud czy błotko to po płaskim na 4x4 idzie jak po szynach, a lsd u mnie niet :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Jak "tańczenie" to tylko na samym tyle. Na 4X4 to leci prosto, na słabych oponach to leci prosto również w zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.