Dzerat Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 WITAM WSZYSTKICH! Jestem od niedawna użytkownikiem X-Traila 2.2 tdi , chciałbym w nim wymienić filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) oraz olej i filtr oleju. Może ktoś wie gdzie się znajduje ten filtr? drugie pytanie - jaki olej zalać do 2,2 tdi 114KM po przebiegu 110tyś 2002r? Znalazłem starą naklejkę serwisu 15W40 ale wydaje mi się i moim znajomym mechanikom że taki motor powinien pracować na conajmniej 10W40 półsyntetyku a nie mineralnym, co WY na to? Pozdr dzerat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sek@l Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Jestem od niedawna użytkownikiem X-Traila 2.2 tdi , chciałbym w nim wymienić filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) oraz olej i filtr oleju.Może ktoś wie gdzie się znajduje ten filtr? W moim T-30 136 PS filt kabinowy znajduje się za schowkiem zamykanym na kluczyk (od strony pasażera) nie pomyl z tym górnym uchylanym do góry. Nastepnie jak zdejmiesz schowek (troche trzeba sie nagimnastykować) tam jest taki pojemnik biały (otwiera się on za pomocąj prostokątnej klapki) w nim jest filtr. Zamin szybko wyciągniesz filtr zwróć uwagę strzałke na filtrze żebyś później włożył tak samo nowy. Sugeruje po wyjęciu filtra pyłkowego oczyszczenie klimy specjalnym spayem który rozpyla się w kabinie. Odświerzy sie powietrze w układzie klimatyzacji. Koszt mały bo ok 30-50 zł a zajednym rozebraniu schowka masz z głowy klime. Co do oleju niech wypowie się ktoś bardziej w temacie ja ufam mechanikowi poprostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 jaki olej zalać do 2,2 tdi 114KM po przebiegu 110tyś 2002r?Znalazłem starą naklejkę serwisu 15W40 ale wydaje mi się i moim znajomym mechanikom że taki motor powinien pracować na conajmniej 10W40 półsyntetyku a nie mineralnym, co WY na to? No faktycznie 15W40 wydaje się zbyt toporny jak na ten silnik. Ja zalewałem po raz pierwszy od kupienia 10W40 - zresztą taka miałem zawiszkę, której zbytnio nie ufam. Tak czy inaczej zaufałem ludziom z forum i zamówiłem sobie Valvolina MaxLife 10W40 dla silników, ktore pokonały 100tys. km. Uwaga na filtr oleju. Zamiast tradycyjnego filtra - w tym modelu silnikowym wymieniany jest nie cały filtr tylko wkład. Aby było smiesznej wkład ok. 50zł a cały filtr do modelu 136kM - 25zł. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.