Dzerat Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 WITAM WSZYSTKICH! Jestem od niedawna użytkownikiem X-Traila 2.2 tdi , chciałbym w nim wymienić filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) oraz olej i filtr oleju. Może ktoś wie gdzie się znajduje ten filtr? drugie pytanie - jaki olej zalać do 2,2 tdi 114KM po przebiegu 110tyś 2002r? Znalazłem starą naklejkę serwisu 15W40 ale wydaje mi się i moim znajomym mechanikom że taki motor powinien pracować na conajmniej 10W40 półsyntetyku a nie mineralnym, co WY na to? Pozdr dzerat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sek@l Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Cytat Jestem od niedawna użytkownikiem X-Traila 2.2 tdi , chciałbym w nim wymienić filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) oraz olej i filtr oleju.Może ktoś wie gdzie się znajduje ten filtr? W moim T-30 136 PS filt kabinowy znajduje się za schowkiem zamykanym na kluczyk (od strony pasażera) nie pomyl z tym górnym uchylanym do góry. Nastepnie jak zdejmiesz schowek (troche trzeba sie nagimnastykować) tam jest taki pojemnik biały (otwiera się on za pomocąj prostokątnej klapki) w nim jest filtr. Zamin szybko wyciągniesz filtr zwróć uwagę strzałke na filtrze żebyś później włożył tak samo nowy. Sugeruje po wyjęciu filtra pyłkowego oczyszczenie klimy specjalnym spayem który rozpyla się w kabinie. Odświerzy sie powietrze w układzie klimatyzacji. Koszt mały bo ok 30-50 zł a zajednym rozebraniu schowka masz z głowy klime. Co do oleju niech wypowie się ktoś bardziej w temacie ja ufam mechanikowi poprostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Dzerat napisał: jaki olej zalać do 2,2 tdi 114KM po przebiegu 110tyś 2002r?Znalazłem starą naklejkę serwisu 15W40 ale wydaje mi się i moim znajomym mechanikom że taki motor powinien pracować na conajmniej 10W40 półsyntetyku a nie mineralnym, co WY na to? No faktycznie 15W40 wydaje się zbyt toporny jak na ten silnik. Ja zalewałem po raz pierwszy od kupienia 10W40 - zresztą taka miałem zawiszkę, której zbytnio nie ufam. Tak czy inaczej zaufałem ludziom z forum i zamówiłem sobie Valvolina MaxLife 10W40 dla silników, ktore pokonały 100tys. km. Uwaga na filtr oleju. Zamiast tradycyjnego filtra - w tym modelu silnikowym wymieniany jest nie cały filtr tylko wkład. Aby było smiesznej wkład ok. 50zł a cały filtr do modelu 136kM - 25zł. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.