Gość FILIPPO Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam, Czy ktoś wymieniał przewody do czujników ABS. Jeżeli tak to czym się kierować w ich doborze ? W archiwum nie znalazłem nic konkretnego. P.S. Mam nadzieję, że ten wątek nie poleci tak szybko jak poprzedni dot. wyjmowania czujników ABS. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 FILIPPO, polecam oryginalny bosch. Ja kupiłem w sklepie FOTA za bardzo dobre pieniądze - dużo taniej niż na allegro. Nie wiem czy zamienniki są dostępne ale chyba raczej nie. Zwróć szczególną uwagę na czujnik czy jest do lewego czy prawego koła - jest różnica jak kupisz zły to przewód będzie zahaczał o tarczę hamulcową (w przypadku przednich kół - z tyłu nie wymieniałem). koszt w ASO ok. 1100,-, allegro 500 - ???, Fota po rabatach niecałe 400,- oryginalny BOSCH do prawego przedniego koła P11.144. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam, Czy ktoś wymieniał przewody do czujników ? Pozdrawiam. tego sie nie da wymienić kabel przy samym czujniku jest tak zalany że nie jesteś w stanie tego wy lutować i wlutować najlepszym rozwiązaniem będzie kupno nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FILIPPO Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 FILIPPO, polecam oryginalny bosch. Ja kupiłem w sklepie FOTA za bardzo dobre pieniądze - dużo taniej niż na allegro. Nie wiem czy zamienniki są dostępne ale chyba raczej nie. Zwróć szczególną uwagę na czujnik czy jest do lewego czy prawego koła - jest różnica jak kupisz zły to przewód będzie zahaczał o tarczę hamulcową (w przypadku przednich kół - z tyłu nie wymieniałem). koszt w ASO ok. 1100,-, allegro 500 - ???, Fota po rabatach niecałe 400,- oryginalny BOSCH do prawego przedniego koła P11.144. Wiem, że samych przewodów raczej nie powinno się wymieniać. Ale - wg. rad z forum - zaginanie kabli niegdyś pomagało na ok. 3-4 miesiące, teraz na 20-30 km. Podjechałem do znajomego na tester - akurat wszystko było ok. Samochód postał przez noc i znowu kontrolka zapala się jak tylko ruszę. "Poruszałem" kablami - było ok przez 2 godziny. Może to faktycznie zbieg okoliczności i należny wymienić czujnik. Imo - wymiana kabli nie zaszkodzi jak i tak praktycznie ABS-u nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 FILIPPO, a że o czujnikach jest już temat - poszukaj tam co i jak. Jachcesz mieć ABS to zainwestuj w nowy czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porto Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Witam. A u mnie uderza pedał hamulca jak się delikatnie naciska przy małej prędkości, co to może być ??? Kontrolka się nie świeci. Gdy naciskam mocniej jest ok. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 ja mam to samo dokładnie przy 15km/h abs się załącza... kiedyś tylko się 'uruchamiał' po odpaleniu auta a teraz na każdych światłach. JAK PADA DESZCZ ABS NIE DZIAŁA jak jest sucho i słońce działa prawidłowo. Czyli mam gdzieś wodę w kostkach czy coś? bonzo co oznacaz że masz "zalany" kabel:)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Od jakiegoś miesiąca czasu zaczął mi się zapalać czujnik abs przy cofaniu lub odrazu przy ruszaniu do przodu. Ostatnio ukręciłem półoś lewą i z racji wymiany wyczyściłem szczotką drucianą ząbki na przegubie zewnętrznym lewym. na razie odpukać kontrolna przestała się zapalać... Może w tym tkwi problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Panowie, o pierścieniach, padniętych czujnikach ABS i włączającym się ABS'ie przy małych prędkościach przy hamowaniu było już wiele razy. Użyjcie wyszukiwarki i poczytajcie na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porto Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Panowie, o pierścieniach, padniętych czujnikach ABS i włączającym się ABS'ie przy małych prędkościach przy hamowaniu było już wiele razy. Użyjcie wyszukiwarki i poczytajcie na ten temat. BULI rzuć linkami, bo nie mogę znaleźć nic o ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 porto, chyba żartujesz:) w wyszukiwarce pojawia się ponad 280 tematów - jak nic nie możesz znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vince18 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 a ja na zlosc odswieze ten temat, bo pomimo, ze tematow a ABS jest sporo to w zadnym nic konkretnego nie ma :/ Ja najpierw opisze swoj problem i walke z ABS. Otoz od jakiegos czasu pedal zaczal zgrzytac przy malych predkosciach przy hamowaniu, potam przy skretach albo jak bylo mokro to kontrolka ABS zaczela sie zapalac podczas jazdy. Sprawdzalismy czujniki z mechanikiem , opornosci, krecilismy kablami i wogule cuda na kiju i wszystko ok. Przy okazji mylem silnik i od tamtego czasu ABS nie swiruje, ale zeby sie na przyszlosc zabezpieczyc stwierdzilismy, ze wyjmiemy czujniki i wymienimy. I tu powstal problem. Jak wyjac czujnik z jego mocowania? Czy nie da sie go wymienic bez calej piasty? Skoro tak to po co przy nim jest sruba? Moja prima to GT z 99 roku anglik jesli to ma znaczenie jakiekolwiek, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 vince18, słabo szukasz - w 99% przypadków nie da się wyjąć czujników nie uszkadzając ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vince18 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 to teraz powstaje pytanie czy da sie wmontowac nowy po wyjeciu starego? znaczy wiecie o co chodzi, jak rozwierce zniszcze i spale stary czujnik to czy w dziure da sie bez problemu wmontowac nowy? No i od razu zapytam sie czy kazda prima ma tak, ze hamulec chodzi ciezko i trza mocno dosc wcisnac zeby hamowala?U mnie jest taki efekt ze jak stoje na zgaszonym silniku i wciskam pedal hamulca kilka razy (napompuje) to i tak bede mogl go przy uzyciu duzej sily wciasnac prawie do podlogi. Klocki i tarcze nowe, plyn nowy, servo trzyma cisnienie, pompa hamulcowa jest juz druga i efekt jest dokladnie ten sam :/. O co chodzi? Przewody? Zaciski? moze z pompa nie mialem szczescia bo bralem ze szrotu wiec mogla tez mniec uszczelnienia popekane, kupic nowa? Moze puszcza miedzy sekcjami? Nie wiem, kurde myslalem, ze to servo, ale teraz nie jestem pewny. Dajcie jeszcze znac cos na temat tego ABSu, dzieki, pozdro p.s. planuje przekladke hamulcow na 4tloczkowe z 300zx ktos sie orjentuje czy servo i pompa hamulcowa tez pasuje z tego modelu plug&play? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 na reszte twoich pytań jest odpowiedź na forum poszukaj o swapie hebli jest przyklejony temat w nissan power team. u mnie abs świruje non stop a jak jest mokro nie świruje bo go wogóle nie ma a kolega pisał coś o myciu silnika... może jakaś kostka się zalewa :027: :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 znaczy wiecie o co chodzi, jak rozwierce zniszcze i spale stary czujnik to czy w dziure da sie bez problemu wmontowac nowy? TakU mnie jest taki efekt ze jak stoje na zgaszonym silniku i wciskam pedal hamulca kilka razy (napompuje) to i tak bede mogl go przy uzyciu duzej sily wciasnac prawie do podlogi.coś nie tak masz z układem hamulcowym - powinien być twardy i bez możliwości wciśnięcia do podłogi.i jak maacieq, napisał - szukamy - wszystko jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vince18 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 to wskazcie co moze byc? mial ktos cos takiego i co pomoglo? servo pompa czy moze przewody? blah ide szukac, dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość X-trial Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 tak sporo po czasie ale odpowiedz na pytanie zawarte w temacie jest!!! Objawy standardowe zapalająca się kontrolka a ruszanie kablami pomagało aż stało się uciążliwe więc postanowiłem naprawić. A więc posiadałem piastę z P10 z czujnikiem wiec postanowiłem wymienić czujnik z kablem i wtyczką ale wtyczka już była inna więc przełożyłem piny do mojej starej wtyczki i efekt DALEJ NIE DZIAŁA!!! Z P10 czujnik ma inną oporność. Więc przelutowałem kable z miedzi beztlenowej (głośnikowe) cienko plecione odporne na zginanie ale wydaje mi się ze jest to bez różnicy byle nie były za cienkie. Przy czujniku uciąłem kabel jakieś 10cm od czujnika tak by lutowanie było jeszcze przed mocowaniem w miejscu które się nie zgina. Dalej w oryginalne uchwyty i do wtyczki. Działa na 100% zrobiłem teraz u kolegi który miał te same objawy i też działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 3 rzeczy, 1.gdzie ruszać tymi kablami żeby pomogło?? przy kole?? 2.Kolego X-trial wynika że czujnik nie pasował bo miał inną oporność natomiast wymieniłeś same kable?? 3. Wie ktoś gdzie w sedanie są kostki do tylnych czujników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość X-trial Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 przewód uszkodzony został w miejscu w którym pracuje czyli tam gdzie występuje amortyzacja lub skręt koła jeśli nie widać uszkodzeń mechanicznych oczywiście. Tak wymieniłem same kable od samego czujnika do przelutowanych pinów z kostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 czy jeśli winne są nable to czy przy pomiarze rezystancji czujników na kostce wynik otrzymujemy też jakiś dziwny?? (inny nież 1,6 kOhm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość X-trial Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Tak tylko trzeba poruszac jeszcze kierownica, chyba ze kontrolka sie zaswieca juz zawsze wiec wynik powinien byc zawsze niewlasciwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.