Gość mssakw Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Witam Jestem w posiadaniu Almera rok 2005 Kupiłem z wystrzeloną poduszką, co postanowiłem wymienić. Kontrolka airbag świeci się cały czas. Zakupiłem nową i zamontowałem w siedzenie. Niestety kontrolka nadal się świeci cały czas. Co powinienem dalej z robić? aby móc uruchomić system poduszek. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Co powinienem dalej z robić?skasować błedy w komputerze,nie wiem czy nie trzeba podłubać w sterowniku,nie wiadomo jak napinacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mssakw Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Czy zostaje podłączenie do kompa? Doczytałem się w instrukcji serwisowej, że za pomocą kontrolki airbag, można odczytać usterki, przy odpowiednich miganiach. Ale trzeba uruchomić tryb diagnostyczny. Próbowałem, ale nie chciał układ wejść w ten tryb. Można ponoć skasować błąd kręcąc odpowiednio kluczykami, ale też mi nic z tego nie wyszło. Pisze to wszystko w instrukcji po angielsku, ale nie jestem dobry w tym języku. Może ktoś wymieniał poduszkę i bawił się tym prostym sposobem bez podłączania do kompa. Ponoć jak wywala poduszkę fotela, to z napinaczami nic nie robi, ale nie jestem pewny. Napinacz nie wskazuje, żeby coś nie tak działał, ale może jakoś się to odpowiednio sprawdza. Nie zajmowałem się nigdy jeszcze poduszkami, dlatego nie wiem jak niektóre sprawy z tym z wiązane się załatwia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Temat był na forum poruszany kilkadziesiąt razy. Wpisz w wyszukiwarkę np "kasowanie poduszek" lub coś podobnego. Znajdziesz dokładną instrukcję jak wejść w tryb diagnostyczny oraz jak skasować błędy. Taka tylko uwaga że nie wszystkie błędy można skasować. Niektóre wymagają niestety wizyty w ASO. Możesz też spróbować odpiąć akumulator na 24h. Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mssakw Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Przeglądałem forum już wiele razy na temat poduszek. Nie bardzo rozjaśniło sprawy, wszyscy piszą o kasowaniu błędu migającej poduszki, ale u mnie świeci się cały czas, (nie wiadomo kiedy to te siedem sekund, żeby przekręcić kluczyk) i to świadczy, że poduszka była wystrzelona (a na pewno była) i po zamontowaniu nowej nadal się świeci. Może po takim zabiegu wymiany poduszki inaczej kasuję się błąd, i faktycznie trzeba jechać do ASO i zabulić kase. Resztę podzespołów wydają mi się dobre, pobawię się jeszcze trochę problemem i pewnie jak bez rezultatu do do ASO. Jednak w instrukcji serwisowej wydaje mi się że pisze, o możliwości uruchomienia poduch bec podłączania kompa. Adres dla pliku: http://www.megaupload.com/?d=3OHRDDWE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Jeżeli kontrola airbagu świeci cały czas to według tego co pisze instrukcja serwisowa może być uszkodzona jednostka sterująca poduszkami ( lub poduszka była wystrzelona i użyty napinacz). Sprawdź też bezpiecznik od airbagu, a jeżeli jest dobry to bez wizyty w ASO i podłączenia do komputera moim zdaniem się nie obejdzie ( też mnie to czeka :-) ) Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mssakw Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Tak, poduszka fotela była wystrzelona. Zamontowałem nową. I teraz pewnie coś trzeba wykasować w sterowniku i czuje, że czeka mnie ASO. No ale próbowałem. Lecz zanim pojadę do aso, jeszcze trochę pobawię się sprawą. Chyba że jeszcze coś mam strzelonego. Bezpiecznik patrzyłem jest ok. Próbuję dostać się do trybu diagnostycznego i poprzez miganie kontrolki odczytać co jest nie tak, rozrysowane są migania w instrukcji, ale nie udaje mi się tego trybu uruchomić. Dziękuję za porady Będę walczył z tematem dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KamRut Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Tak, poduszka fotela była wystrzelona.Zamontowałem nową. I teraz pewnie coś trzeba wykasować w sterowniku i czuje, że czeka mnie ASO. No ale próbowałem. Lecz zanim pojadę do aso, jeszcze trochę pobawię się sprawą. Chyba że jeszcze coś mam strzelonego. Bezpiecznik patrzyłem jest ok. Próbuję dostać się do trybu diagnostycznego i poprzez miganie kontrolki odczytać co jest nie tak, rozrysowane są migania w instrukcji, ale nie udaje mi się tego trybu uruchomić. Dziękuję za porady Będę walczył z tematem dalej. Prawdopodobnie musisz wymienić sterownik który znajduję się w środkowym tunelu. Sterownik którego będziesz szukał musi mieć dokładnie tą samą literkę co jest na nim. Piszę... prawdopodobnie, bo kumpel wymieniał obie z przodu i pasy, bo mial wystrzelone. Kupil poduchy pojedynczo powkladal i dalej lipa. Kontrolka się świeciła. Pojechał do speców od poduch i powiedzieli mu ze musi wymienic sterownik. W serwisie kosztował sporo grosza. Ale jest sporo na szrotach, tylko pamietaj, że MUSISZ miec pewność że jest z auta z NIE wystrzelonymi poduchami. Podobno coś się uszkadza w momencie odpalenia poduch w tym sterowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mssakw Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Pogrzebałem i poczytałem. Sprawa wygląda tak: Po wystrzeleniu poduchy, moduł sterujący poduszkami blokuje się. Także wymiana uszkodzonych poduszek, i pasów, nie zakańcza sprawy. Sensory poduch bocznych jak nie zmiażdżone to powinny być sprawne. Sterownik (niektórzy nazywają 'sensor'), jest zablokowany i sposób kasowania tego jest tylko znany elektronikom. Trzeba dać elektronikowi moduł sterujący, on zgrywa soft, ja lubię to nazywać BIOS, coś tam poprawia, i wgrywa z powrotem. Ciężko się dowiedzieć jak to robią, raczej nam tego nie zdradzą. Potem montaż do samochodu i wtedy da się skasować dopiero CRASCH. I wszystko działa. W serwisie ASO, tego nie zrobią, jedynie wymiana modułu na nowy i rozruch. Koszt modułu około 2000 PLN. Czemu tak? Chyba chodzi o to, że moduł który strzelał już, nie nadaje się do ponownego użycia, ponieważ nikt nie da gwarancji czy będzie prawidłowo reagował na kolejną kolizję. Ale elektronicy są w stanie to zrobić i mówią, że powinien działać OK. Koszt taki około 200 PLN. W module są zapisane prawdopodobnie jakieś dane, nr nadwozia i coś jeszcze, ale nie wiem bardzo co? Komunikacja z głównym kompem też chyba musi być z konfigurowana odpowiednio. Ale może ktoś wie więcej na ten temat. [ Dodano: Pią 29 Sie, 2008 10:40 ] Polecam artykuł: Działanie AIRBAG [ Dodano: Wto 02 Gru, 2008 20:56 ] Poduchy już u mnie uruchomione. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojobyd Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 hej dajznac na maila mam to samo mam kilka pytan ws2011@wp.pl pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzech Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Orientuje się ktoś zatem jak TU (AC) wylicza szkodę z wystrzeloną poduszką boczną jak nie ma wykupionej opcji nowych części? W przypadku blach - jasne, biorą jakieś tam ceny używanych i dodają jeszcze amortyzację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.