Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PB 98 i GA16DE


marcineq20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie od pół roku jezdze na benzynie 98 i chcialbym sie dowiedziec czy to nie szkodzi autku - sunny 1,6 16V GA16DE?? silniczek pracuje elegancko nic sie nie dzieje. NIe powypala mi zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie od pół roku jezdze na benzynie 98 i chcialbym sie dowiedziec czy to nie szkodzi autku - sunny 1,6 16V GA16DE?? silniczek pracuje elegancko nic sie nie dzieje. NIe powypala mi zaworów?

Bez sensu, silnik i tak jest przygotowany pod PB95. A na 98 nic mu się nie stanie, będzie jeździł tak samo jak na PB98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja slyszalem ze silniki DE same dostosowuja sie do ilosci oktanów i ze w DS nie ma sensu lanie 98 ale w DE mozna i mozna poczuc delikatny przyrost mocy i mniejsze spalanie, a druga strona medala jest taka ze w polsce i tak to pb98 nie ma tych 98 zazwyczaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto jeździć na Pb98 chociażby ze względu na czystość tego paliwa która z założenia powinna być lepsza niż Pb95... szkół jest wiele jak kogoś stać i ma fanaberie to leje 98 i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie chodzi mi o czystość paliwa no mozecie wierzyc czy nie ale autko lepiej reaguje na gaz i jest ekonomiczniejsze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz sam zaczynam watpic w to 98... chociaz ciagle na tym jezdzilem ale jednak czasem ostatnio zdarzy mi sie zalac 95 - bo nie ma 98 :P moze i jakby mocy troszke mniej ale spalanie identyczne - wiec jak nie widac roznicy po co przeplacac?:P

 

poza tym co stwierdzam na wlasnym nissanie paliwko bp ultimate pb98 jest g... warte.. przerzucilem sie na orlen zwykle pb98 tansze nawet do 20 gr na litrze a spalanie takie samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym co stwierdzam na wlasnym nissanie paliwko bp ultimate pb98 jest g... warte

Koledzy, kosztem własnych ciężko zarobionych pieniędzy przekonujecie się o tym, co jest doskonale wiadome - zarówno z teorii jak i z praktyki.

Swego czasu Motor wraz z Politechniką Warszawską bodajże, robili szczegółowe testy laboratoryjne na hamowni różnego rodzaju paliw typu v-power, verva itp. Wnioski jednoznaczne - strata pieniędzy, zero efektu. Wszelkie uchwycone różnice, raz dodatnie a raz ujemne - były w granicach błędu pomiarowego.

A co do oktanów - warto przypomnieć raz jeszcze - stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej niż jest niezbędna do zapewnienia w danym typie silnika spalania bez występowania detonacji - nie daje absolutnie żadnych korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...