Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Temperatury powietrza/zew-wew


extradd

Rekomendowane odpowiedzi

Już dawno odnosiłem wrażenie że wewnątrz pojazdu z kratek leci cieplejsze powietrze niż jest na zewnątrz.Dziś przeprowadziłem experyment z użyciem elektronicznego termometra z czujką.

Warunki:

-pogoda bezsłoneczna,

-duszno,

-prędkość około 60km/h,

-na zewnątrz czujka wykazywała 29 stopni C,

-wewnątrz kratek 34/35 stopni C (przy drugim polożeniu biegu nawiewu),

Czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym?W moim drugim aucie (peugeot) nigdy nic podobnego nie stwierdziłem.Almera ma również tendencje do łykania wszystkich smrodów od poprzedzającego pojazdu.Skąd on łyka to świeże powietrze?Jak na dziesięcioletnią almę to ma wszystko czyściutkie i idealne pod deską rozdzielczą tak jakby niemcy to powymieniali.Może coś sknocili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może linka od ogrzewania jest coś nie teges i nagrzewnica się nie domyka?

wyjście drugie włącz klimę :D masz 1,6 to klima pewnie jest :) nie ma mowy żeby cieplejsze powietrze leciało niż to które jest na dworzu bo nie ma gdzie się nagrzać po drodze a powietrze łapie podszybiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie tak też jest, wiec alma tak ma. Jak dla mnie to wynika to z tego że zanim to powietrze dojdzie do kabiny ogrzewa się deską rozdzielczą. Idzie przez ciepłe kanały, filtr kabinowy itp. U mojego brata w focusie I było jeszcze gorzej, ale to z tego powodu, że tam decha ma 2 razy większą powierzchnię.

A nawiasem mówiąc siła nawiewu almy n15 na 2-gim biegu jest znacznie mniejsza niż w n16 na drugim, a bardziej jak w n16 na pierwszym.

Jak jest klima trzeba właczyć i powietrze jest super!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze lubię jeździć z włączoną klimą, więc to odpada.Owszem można by twierdzić że powodem jest nagrzana deska rozdzielcza, ale tylko na początku dmuchania, a nie cały czas.Zastanawiam sie jak wygląda sprawa z nagrzewnicą, tzn czy zamykana jest ona zaworem czy przesłoną i gdzie tego wszystkiego dokładnie szukać.Być może faktycznie nie domyka dokładnie zawór nagrzewnicy.No chyba że załóżmy że podczas jazdy częśc ogrzanego powietrza z komory silnika łykana jest na podszybiu?Zresztą zauważyłem że wentylatory na chłodnicy to bardzo często pracują(płyny i temp są okey).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...