extradd Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Już dawno odnosiłem wrażenie że wewnątrz pojazdu z kratek leci cieplejsze powietrze niż jest na zewnątrz.Dziś przeprowadziłem experyment z użyciem elektronicznego termometra z czujką. Warunki: -pogoda bezsłoneczna, -duszno, -prędkość około 60km/h, -na zewnątrz czujka wykazywała 29 stopni C, -wewnątrz kratek 34/35 stopni C (przy drugim polożeniu biegu nawiewu), Czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym?W moim drugim aucie (peugeot) nigdy nic podobnego nie stwierdziłem.Almera ma również tendencje do łykania wszystkich smrodów od poprzedzającego pojazdu.Skąd on łyka to świeże powietrze?Jak na dziesięcioletnią almę to ma wszystko czyściutkie i idealne pod deską rozdzielczą tak jakby niemcy to powymieniali.Może coś sknocili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 może linka od ogrzewania jest coś nie teges i nagrzewnica się nie domyka? wyjście drugie włącz klimę masz 1,6 to klima pewnie jest nie ma mowy żeby cieplejsze powietrze leciało niż to które jest na dworzu bo nie ma gdzie się nagrzać po drodze a powietrze łapie podszybiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Niestety u mnie jest to samo - z kratek też leci cieplejsze powietrze, niż jest na zewnątrz. Też nie wiem dlaczego tak się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Witam! U mnie tak też jest, wiec alma tak ma. Jak dla mnie to wynika to z tego że zanim to powietrze dojdzie do kabiny ogrzewa się deską rozdzielczą. Idzie przez ciepłe kanały, filtr kabinowy itp. U mojego brata w focusie I było jeszcze gorzej, ale to z tego powodu, że tam decha ma 2 razy większą powierzchnię. A nawiasem mówiąc siła nawiewu almy n15 na 2-gim biegu jest znacznie mniejsza niż w n16 na drugim, a bardziej jak w n16 na pierwszym. Jak jest klima trzeba właczyć i powietrze jest super! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Nie zawsze lubię jeździć z włączoną klimą, więc to odpada.Owszem można by twierdzić że powodem jest nagrzana deska rozdzielcza, ale tylko na początku dmuchania, a nie cały czas.Zastanawiam sie jak wygląda sprawa z nagrzewnicą, tzn czy zamykana jest ona zaworem czy przesłoną i gdzie tego wszystkiego dokładnie szukać.Być może faktycznie nie domyka dokładnie zawór nagrzewnicy.No chyba że załóżmy że podczas jazdy częśc ogrzanego powietrza z komory silnika łykana jest na podszybiu?Zresztą zauważyłem że wentylatory na chłodnicy to bardzo często pracują(płyny i temp są okey). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 to normalna sprawa nie tylko w Almerach. W Mazdzie też tak miałem, w Mitsubishi Carisma i Colt też tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.