Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Co w pierwszej kolejności


Gość Hoffx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie standardem jest wymiana wszystkich płynów ustrojowych(oleje -silnik,skrzynia, płyny- chłodniczy,hamulcowy,wspomaganie) i filtrów o ile nie masz 100% pewności kiedy były wymieniane i co było zalane, można też sprawdzić stan pasków napędowych.

Warto zajrzeć w hamulce i sprawdzić jak tam trzymają się klocki/tarcze i/lub szczęki/bębny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile by nie kosztowalo warto wymienic,

Olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabiny (przeciwpylowy)

Sprawdzic stan

Klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych

Sprawdzic - wymienic płyn

Wspomagania, hamulcowy, chlodniczy.

Swiece jeszcze mozna sprawdzic w jakim sa stanie.

Akumulator, w jakim stanie sa cele.

Wymiana rozrządu chyba ze jest lancuch.

No i ogolnie pojechac na "sciezke diagnostyczna" w celu sprawdzenia zawieszenia.

Ja przy zakupie primerki wymienilem z tylu klocki wszystkie filtry oraz plyny no i olej. ;)

 

Wtedy wiesz czym jezdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie wymień paski od naędów pomp. Ja sobie to zbagatelizowałem, a teraz nie ma końca problemów z elektroniką jak mi pozalewało przewody po awarii chłodnicy. Urwał sie pasek, staneła pompa, przegrzałem silnik i chłodnicę szlak trafił.

Standardowo olej i filtry( wszystkie ). Co do płynów to sprawdziłbym ich gęstość, nie zawsze trzeba je wymieniać. Zrób linię diagnostyczną za 50 zeta ( rolki , szarpaki, zbierzność) , albo jedż do ASO i za 200 sprawdzą ci wszystko (full opcja )

KOSZTY popatrz na ceny z allegro to będziesz miał jakieś wyobrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta mówił że wszystko jest w dobrym stanie, myślisz że mimo to warto jeszcze raz sprawdzać hamulce ? A ile może kosztować wymiana wszystkich płynów ?

A zajrzał diagnosta do hamulców, czy tylko sprawdził siłę hamowania ?

Po prostu w wolnej chwili zobaczyłbym ile zostało okładziny na klockach i jak tam trzymają się tarcze i tyle.

Co do płynów, jak nie chcesz wszystkiego na raz wymieniać to możesz zrobić to etapami, albo na stacji diagnostycznej sprawdzić temp zamarzania płynu chłodniczego i temperaturę wrzenia płynu hamulcowego i zobaczysz w jakim są stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wszystkie primery mają łańcuch ? Jak sprawdzić co jest u mnie ? Wole zrobić to etapami . Tylko w jakiej kolejności to robić , najpierw olej i filtr oleju i co dalej ?

 

Skoro masz 1,6 to masz łańcuch, jak nie hałasuje to jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz wymieniać olej na pół syntetyk to upewnij się jaki jest obecnie wlany.

Jeżeli jest zalany mineralnym to nie powinieneś zmieniać na pół syntetyk.

 

w silniku ma byc wlany taki olej jaki zaleca producent, bo nie tylko smaruje ale jeszcze pomaga zachowac parametry termiczne silnika i odpowiada za hydrauliczna regulacje luzu zaworowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest zalany mineralnym to nie powinieneś zmieniać na pół syntetyk
dalej pytam, dlaczego?

może o nagary ci chodzi? MIT !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie hałasuje więc rozrząd mam z głowy. A jaki był olej to nie wiem , 10w-40 półsyntetyk myślę że będzie dobrze tylko jeszcze nie wiem jaki. Ale co jeszcze w pierwszej kolejności powinienem zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest zalany mineralnym to nie powinieneś zmieniać na pół syntetyk.
bo?

 

Jak do końca z tym olejem jest to nie wiem , ale wymieniałem olej u mechanika zaraz po kupnie Primery i pierwsze pytanie było jaki jest olej.

Gość uświadamiał mnie że nie powinno się lać syntetyków na mineralne przy silnikach które mają już ponad 100tyś km przebiegu.

Twierdził, że po zmianie z minerału na syntetyk rozpuszczą się nagary i silnik się rozcieknie.

U mnie jednak była kartka z poprzedniej wymiany oleju z której wynikało że jest półsyntetyk, więc dalej na takim jeżdżę.

Niewiem czy to mity czy nie, ale od kilku osób już słyszałem, że przy starszym silniku nie powinno się lać syntetyka na mineralny, więc coś w tym musi być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość uświadamiał mnie że nie powinno się lać syntetyków na mineralne przy silnikach które mają już ponad 100tyś km przebiegu
z minerała na fullsyntetyk to się zgodzę
Twierdził, że po zmianie z minerału na syntetyk rozpuszczą się nagary i silnik się rozcieknie.
a czy ten gośc kiedykolwiek poczytał specyfikacje olejów? niektóre semisyntetyki mają gorsze własności myjące niż mineralne.

U mnie jednak była kartka z poprzedniej wymiany oleju z której wynikało że jest półsyntetyk, więc dalej na takim jeżdżę
co jest jak najbardziej logiczne :one:
przy starszym silniku nie powinno się lać syntetyka na mineralny, więc coś w tym musi być
nie myl semi, full i mineralnego. :P

poza tym semisyntetyk to 70% oleju mineralnego.

A po jakim przebiegu sprawdzać tylne szczęki i bębny?moja P11 ma ok 235 tys km i nigdy nie zaglądał nikt do tylnych hamulców-jeżdżę nią 9 rok
raczej skupiłbym sie na zmianie płynu hamulcowego na jakis dot 4, max dot5. wyzejjuż nie bo ci hamulce spłyną :zly: na kolejnym przegladzie zażyczyłbym sobie ogladnięcia jeśli nie spelniają wymogów skuteczności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej skupiłbym sie na zmianie płynu hamulcowego na jakis dot 4, max dot5

Dot5 nie bardzo pasuje do naszych primerek, bo jest na bazie silikonu i stawia trochę inne wymagania przewodom hamulcowym i uszczelkom jak już to dot 5.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie... takie parametry jakie zaleca producent. serwis ASO leje akurat to , co w danej chwili kupuje.

 

ojjj szynszyl, chodzilo mi o parametry oleju a nie jego marke rzecz jasna...

 

Gość uświadamiał mnie że nie powinno się lać syntetyków na mineralne przy silnikach które mają już ponad 100tyś km przebiegu.

 

jak ci mechanik takie bzdury mowi to go zmien, bo widze ze zatrzymal sie w erze poloneza, gdzie to gdy zaczynal wyc tylny most to sie dosypywalo trocin i bylo ciszej, albo lepilo chlodnice musztarda i jajkiem :D

olej ma miec takie parametry jakie zaleca producent, no chyab ze uwazasz ze twoj mechanik jest madrzejszy niz rzesza inzynierow z nissana :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosypywalo trocin i bylo ciszej,

Lepsze efekty uzyskiwało się ze zmiksowanego banana ze skurką :D zwłaszcza jak skrzynia chuczała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dot5 nie bardzo pasuje do naszych primerek, bo jest na bazie silikonu i stawia trochę inne wymagania przewodom hamulcowym i uszczelkom jak już to dot 5.1
sorrry... własnie... pomyliłem oznaczenia. dlatego zeby sie nie mylic zalewam dot4 :one:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki olej był wcześniej ale poprzedni właściciel wlał 0W-40 Mobila i działa :D

 

Po moich 2 miechach i PIĘCIU warsztatach od kupna to jedż do najlepszego mechanika w okolicy lub ASO i ten jeden raz przepłać, bo się będziesz 'bawił' jak ja. Jak Ci dokładnie sprawdzą wszystko to będziesz wiedział na czym stoisz lub leżysz, a robiąc wszystko hurtem będzie pewnie taniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...