Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zużycie oleju w P11


Gość tfor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

czy jest normlane, że po ok. 2000 km ubyło oleju i dolałem ok. setki?

Czy moze to świadczy już o jakimś zużyciu?

Nie zaobserwowałem żadnych dymów czy kolorów przy rurze.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi 0,5 l / 10.000 km. Nie napisales ktory rok, jaki silnik itd.

 

Generalnie nie powinien brac oleju, ale mozliwe ze gdzies Ci delikatnie podcieka z jakiejs uszczelki. Wg mnie to nie jest duzy ubytek

 

rok 97, silnik 2,0, pztrebieg 150 tys km.

mam własne miejsce parkingowe i nie mam żadnych plam na betonie. Jesli już to wypija. Ale dymów nie ma.

Jeżdżę na paliwie i na lpg. sekwencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok - śmigaj tylko kontroluj . Olej może w nowym silniku ubywać przy ciężkiej nodze ubywać. do 1l są dolewki przy przebiegu 10000 km.

 

[ Dodano: Wto 19 Sie, 2008 15:35 ]

Ja mam do wymiany uszczelniacze i ciężką nogę i ubywa około 2,5 l na 10000 km . Ale śmigam bez obaw

 

[ Dodano: Wto 19 Sie, 2008 15:37 ]

a przebieg na liczniku 200kkm i myślę że chyba brak paru km strzelam 50-100 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w ciągu miesiąca zrobiłem swoją nyską między 2500 a 3000 km i wzięło mi około 300 - 400 ml oleju ale u mnie jest to wina uszczelniaczy zaworowych i od razu pytanie czy wie może ktoś ile to może kosztować tzn komplet nowych i czy da radę samemu to zrobić czy jakiś warsztat się kłania żeby wymienić te rzeczy dzięki za odpowiedz !!!

:diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi 0,5 l / 10.000 km.

Nie jest to dużo, ale jak już zaczyna brać to powoli będzie brał coraz więcej. Wg mnie 150 kkm to raczej mało realne. Chyba że ktoś nie dbał o silnik, znaczy nie przestrzegał terminów wymiany i nie lał odpowiedniego oleju. Przykładem jest to że u mnie na liczniku 183kkm a olej wymieniam co 10kkm (Mobil5w-50) i nie ubywa więcej jak max.2 mm na miarce od wymiany do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TD - od wymiany do wymiany nie dolewam nic - ubytek max 3 mm na miarce.

Nie ma tak, że silnik nie bierze oleju - kto tak twierdzi ten wciska kit - jakby nie brał silnik oleju to znaczy, że nie ma smarowania. A skąd to rzekome "niebranie" (w co i tak nie wierzę) ? Ano z tego, że paliwo nie jest całkowicie spalane w cylindrach i część tego paliwa dostaje się do oleju.

Nawet nowe samochody z taśmy biorą olej - jest to nawet często ujęte w instrukcji obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wymieniam olej to poziom jest na maxa. spada do 1/2 poziomu i wlewam. w sumie na 13.500 wlałem litr oleju. 74 ml na 1000km. 97 rok, 158.000 przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w ciągu miesiąca zrobiłem swoją nyską między 2500 a 3000 km i wzięło mi około 300 - 400 ml oleju ale u mnie jest to wina uszczelniaczy zaworowych i od razu pytanie czy wie może ktoś ile to może kosztować tzn komplet nowych i czy da radę samemu to zrobić czy jakiś warsztat się kłania żeby wymienić te rzeczy dzięki za odpowiedz !!!

:diabel2:

 

czyli 100ml na 1000km mieścio się to w normie fabrycznej co do wymiany uszczelniaczy to trzeba zdjąć głowice a to następne koszty mało kto podejmie się wymiany bez jej zdemowania głowy choć słyszałem że ktoś się tym chwalił ale ja jestem niewierny tomaszek i w to nie wierze osobiście wymieniałem sam i bez zdjęcia to by była masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest normlane, że po ok. 2000 km ubyło oleju i dolałem ok. setki?

Ciesz się że nie jesteś posiadaczem syfiastego QG18DE dla którego normą jest ok 0,5L na 1000Km, choć bywają przypadki i to w omie strony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od stylu jazdy :) mi bierze 0,5 na 5000 km przy ostrym upalaniu tylko ze mobil 1 5w50

więc rzadki olej

 

bez upalania prawie nic nie bierze tzn niezauważalne ilosci

nawet zdrowy silnik bierze olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio co to "syfiastego" 1.8 to sa rozne zdania!!! ja mam 2 Premerki i od zmiany do zmiany 10.000-12.000 km dolewam 0,5l wiec nie jest zle (shell 10w60) kumpel ma p11 2.0 i zre 1,5l na 10.000 wiec znowu panuje opinia ze 1.8 pali tyle oleju co benzyny :) ale po moich doswiadczeniach wydaje sie to gruuuubo przesadzone. Pozdrawiam uzytkownikow 1.8 :) i innych nissan-maniakow.

 

Ps. Lejcie olej i jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O cieszę się, że ktoś chwali mój silniczek :) Ja wlałem 10W40 taki jak jest zalecany (naklejki z Niemiec i książka świadczyły też o tym, że zawsze tam taki był wlewany)przebieg 103.000 z 2001 i na szczęście chociaż branie też mnie chyba nie dotyczy zrobiłem na razie 4.500 głównie miasto i jest OK.

Fakt, że nie przekraczam raczej ok 4500 obr./min ale to Tinka więc i tak dużo to nie da ale ok. 4500 mruczy ładnie.

Myślę, że Cobcio używa silnika w innych prędkościach obrotowych :diabel:

 

Tomaszo ponieważ masz aż 2 Nissanki z silnikiem 1,8 czy możesz mi udzielić odpowiedzi na to pytanie bo rzuciłem na forum i nic:

 

Chodzi mi o działanie zaworu EGR. Czy jego praca jest słyszalna jak podnosisz maskę tzn. czy słychać takie trochę terkotanie, szeleszczenie jakby"mikro błyskawice" były w środku? Mam taki efekt i nie wiem czy to zawór się kończy czy tak ma być.

Efekt ten jest słyszalny szczególnie przy zmiane prędkości obrotowej silnika tzn. przygazowaniu i odpuszczaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nie wsłuchiwałem sie podczas jazdy ale jak maska jest otwarta i wyłączy sie silnk to po chwili cos sobie tam "terkocze" mam nadzieje ze to normalny obiaw :) mam nadzieje ze to o to chodzi :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o to chodziło czyli to chyba odgłosy pracy są, mam nadzieję, że miałeś na myśli "kiedy włącze silnik" :D bo po wyłaczeniu to silnika chrobotanie to tylko jakiś zwierz pod maską ;)

 

A propo kiedyś z pod maski VW Vento wyciągnąłem kawał ok. 35-40 dkg!!! nieźle podsuszonego mięcha. U mnie pod blokiem koty namiętnie grzeją tyłeczki pod autami i niestety nieraz też włażą do komory silnika a w Niemczech niestety wlazł tam zając i przy odpaleniu auta zginął :029: -wciągnęły go paski, dobrze że szkód nie było tylko kłaki z sierści do czyszczenia z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

Nissan w oryginalnych instrukcjach serwisowych dopuszcza ubytki oleju w granicach 0.5 L/1000 km.Dodatkowo jesli silnik jest np z turbiną to przepalanie oleju jest normą nawet w calkiem sprawnych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

takie tam ubytki ja mam ubytki na 3 tys wciagnal 3 l oleju 10w50 :D:D:D dobre mam p11 2.0l 130 km rok97 ale mam wyje....ne pierscienie cisnienie na garach to 13bar na 1 oraz po 12bar na reszcie garow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wie ktos moze jaki jest ubytek płynu chłodniczego w P-11 2.0 SRI, bo ostatnio po przejechaniu 4000km dolałem jakis litr płynu chłodniczego, mam juz wymieniona uszczelke pod głowicą i pierscienie oraz regenaracja zaworów, i nadal ubywa mi płynu, a z olejem ok nic nie ubywa, czy ubytek taki jest w normie?jaka moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej ma prawidłową konsystencje takze do oleju nie poszło, zastanawiam sie czy to nie pompa bo wymieniałem ją u takiego badziewiaka, ze nie wiem czy cos nie zwalił, słyszałem jeszcze ze to korek moze byc nie szczelny, pojade do mechanika co mi robił remont to sie dowiem bo juz mnie to troche martwi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj wszystkie połączenia na wężach od płynu chłodzącego, potrafią się poluzować i nie będziesz widział ubytków płynu bo może wyparowywać tylko na gorącym silniku ale potem widać w tym miejscu biały zaciek, tak więc na początek posprawdzałbym to a potem ewentualnie do mechanika, a może poprostu nie odpowietrzył go dobrze i z czasem sam się odpowietrzył i dlatego ubylo płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...