Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Problem z radiem


Neptune
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy. W mojej primerce przy podgłośnieniu na wyższe tony radyjko wyłącza mi się a raczej restartuje. Bardziej na CD niż radiu i to tylko przy dużej głośności. Czy ktoś wi czemu takie coś może występować, jakieś zwarcie się robi ale co tu sprawdzić, gdzie szukać?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neptune, najczęstsze przyczyny takiego stanu rzeczy:

 

- mogą być to za cienkie przewody doprowadzone do kostki ISO

- może to być zwarcie na którymś z głośników

- słaba masa (to co najczęściej powtarzam), jest ważniejsza niż przewód napięciowo-prądowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- słaba masa (to co najczęściej powtarzam), jest ważniejsza niż przewód napięciowo-prądowy

Masa do radia w P10/W10 leci po masie przewodu anteny. U siebie w kostce przejściówce (kostka Nissan > Kostka ISO) mam specjalne wyprowadzenie na masę. Seryjne przewody zasilania powinny wystarczyć do samego radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dopiero co rozwiazalem ten problem u siebie. Radio gasło jak sie pogłosiło, czasem samo z siebie. Winna sie okazała masa za akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio ma ze 4 miesiące takżę troche szybko na jakąś wadę, tym bardziej że nie było ostro katowane. Sytuacja taka pojawiła się ze 3 dni temu i to pierwszy raz. wyjme radio i podłącze drugie zobacze czy podobnie będzie się dziać poza tym poruszam przewodami i zobaczymy czy coś to da. MOze to przez te ostatnie burze coś sie zamoczylo?? bo lekka nieszczelność za schowkiem mam hehe;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wiekszosci przypadkow przewody fabryczne wystarczaja, tak jak napisali koledzy, problem bedzie prawdopodobnie z masa. wez kabel 1,5mm, metr powinien wystraczyc i podepnij sie gdzies pod deska, powinno pomoc.

 

jesli nie to odpinaj kolejno glosniki, moze ktorys jest uwalony, diagnoza miernikiem nic nie da, bo uwalone glosniki czesto dalej pokazuja 4,5 ohm... jesli auto nie bylo uderzone i naprawiane przez jakis partaczy to mozemy wykluczyc awarie kabla, bo te najczesciej wystepuja gdy ktos przejedzie po wiazce szlifierka katowa badz nie do konca wygladzi blachy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jak czytam o masie z kabla antenowego to poprostu słabo się robi.

Fabryczne radio przykręcane jest do karoserii i to jest jego masa!

Jeśli zmieniasz radio to przejściówka na ISO zawsze ma kalelek masowy który należy połączyć właśnie z karoserią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu to faktycznie chodziło o mase. Kabelek oderwał się od karoserii pewnie przy przekładaniu radyjka. Poszło nowe połączenie i już wszytsko gra pięknie. Jak widze przy standardowych głośnikach i radiach o "zwykłych" przeciętnych mocach nie potrzebują masy z akumulatora. Pewnie przy wzmacniaczach, mocnych głośnikach i tubach sprawa ma się inaczej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KKK-tu kolego zapewnie niejeden z kolegów nie zgodzi się.Masa radia powinna byc bezposrednio z akumulatora

Nie zawsze.

Prowadzenie masy ma wpływ na poziom odbieranych przez radio zakłuceń. Czasem jepiej jest z akumulatora a czasem z karoserii, zależy to od typu auta.

Ale napewno nie przez ekran kabla antenowego, jego zadanie jest zupełnie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
KKK-tu kolego zapewnie niejeden z kolegów nie zgodzi się.Masa radia powinna byc bezposrednio z akumulatora

Nie zawsze.

Prowadzenie masy ma wpływ na poziom odbieranych przez radio zakłóceń. Czasem jepiej jest z akumulatora a czasem z karoserii, zależy to od typu auta.

Ale na pewno nie przez ekran kabla antenowego, jego zadanie jest zupełnie inne.

Widzisz KKK, chodzi o to, że fabryczna instalacja audio nie dostarcza tzw masy (potencjał zerowy w stosunki do zacisku dodatniego na akumulatorze). Jeśli radio było fabrycznie przykręcone do nadwozia (tak jak sugerujesz), to ta masa była dostarczona. Jeśli jednak radio zostało wymienione na inne, nie fabryczne, to masa wędrowała poprzez oplot przewodu antenowego (współosiowy). I nie wynika to z chęci poprawienia czegokolwiek, tylko ze stanu zastanego.

Dlatego podczas montażu nowego radia należny doprowadzić masę. I wystarczy znaleźć najbliższy, metalowy element konstrukcyjny nadwozia. W zupełności wystarczy.

 

PS. W cytacie poprawiłem 2 błędy ortograficzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

to moze ja moje radyjko czesto dostaje restarta ale jak przekrecam kluczyk na zaplon zapale silnik i zonk juz restarcik a mam mase z anteny i do karoserri radyjko nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki tylko jaka grubosc kabla do masy taki co jest przy kostkach iso styknie

 

[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 22:41 ]

to ciekawe czasem i tydzien 3ma a jak cos odbije to i 4 razy ns dziej reseta walnie

:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...