Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

olej w krzyni automat - jak sprawdzic?


robert1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

nie moge poradzic sobie ze sprawdzeniem oleju w automacie w skrzyni od mojej maximy. jest bagnet z dwoma wyszczerbieniami, na jednej stronie bagnetu opis - HOT, na drugiej - COLD (jakas wygraderowana siateczka). na chlopski rozum poziom oleju powinien byc miedzy wyszczerbieniami ale po co te dwa napisy tam sa?

poza tym jest jeszcze jednak kwestia. kanal do ktorego wsadza sie bagnet jest zakrzywiony. za chiny ludowe nie mozna sensownie umoczyc bagnetu w oleju bo juz przy wkladaniu sie brudzi olejem i nie wiem czy oleju jest az tak za duzo (powyzej gornego wyszczerbieia) czy po prostu bagnet brudzi mi sie przy wkladaniu.

sprawdzalem na cieplym silniku w godzine po zgaszeniu auta.

 

dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest bagnet z dwoma wyszczerbieniami, na jednej stronie bagnetu opis - HOT, na drugiej - COLD (jakas wygraderowana siateczka). na chlopski rozum poziom oleju powinien byc miedzy wyszczerbieniami ale po co te dwa napisy tam sa?

 

HOT to na chodzacym silniku sprawdzasz, dajesz na P i wtedy sprawdzasz, jak jedna strona sie brudzi od wyciagania bagnetu to druga strona nie powinna, sprawdz czy tez tam masz. Tylko nie zaraz po wlaczeniu a na cieplym (niech chwile pochodzi) COLD to na wylaczonym i zimnym sprawdz, wtedy nie powinien brudzic bagnetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest bagnet z dwoma wyszczerbieniami, na jednej stronie bagnetu opis - HOT, na drugiej - COLD (jakas wygraderowana siateczka). na chlopski rozum poziom oleju powinien byc miedzy wyszczerbieniami ale po co te dwa napisy tam sa?

 

HOT to na chodzacym silniku sprawdzasz, dajesz na P i wtedy sprawdzasz, jak jedna strona sie brudzi od wyciagania bagnetu to druga strona nie powinna, sprawdz czy tez tam masz. Tylko nie zaraz po wlaczeniu a na cieplym (niech chwile pochodzi) COLD to na wylaczonym i zimnym sprawdz, wtedy nie powinien brudzic bagnetu.

 

u mnie sie brudza obydwie strony. przez co nie potrafie sprawdzic poziomu oleju. podjade do Ciebie kiedys to sprawdzimy. troche to jest dziwne bo (jak mowie) albo brudzi sie bagnet, albo faktycznie poziom oleju jest o duzo za duzy u mnie w skrzyni - tak z 3,4 cm powyzej normy.

konsystencja oleju jest jak najbardziej ok. rozowo czerwony - nie ma syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiaja sie bombelki powiterza? (taka jakby piana) na bagnecie? jak jest go za duzo to takie sa objawy

 

nie. zero bombelkow.

nie wiem jak dlugo :) nidgy nie potrafilem tego dokladnie sprawdzic, bo zawsze mi sie bagnet brudzil. podjade to zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie do pomiaru tsanu oleju w automacie potrzebujesz druga osobe aby wsadzila na D i trzymala samochod na hamulcu

 

Ja znalazłem tylko takie info (nigdzie nie ma info o D):

Poziom oleju sprawdzamy na włączonym silniku w pozycji dźwigni zmiany biegów oznaczonej symbolem P (Parking) lub N (Neutral). W niektórych typach skrzyń, właściwy pomiar wykonujemy wyłącznie w pozycji dźwigni zmiany biegów N (Neutral)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby dobrze sprawdzic stan oleju w automacie nalezy skrzynie rozgrzac poprzez jazde minimum 5min jazdy w cyklu miejskim. zatrzymujemy sie na płaskiej powierzchni, nie gasimy silnika, przekładamy lewarkiem z P-R-N-D-2-1 i z powrotem na P wtedy dopiero wyciagamy bagnet i sprawdzamy stan. olej powinien być w przedziale "HOT" na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby dobrze sprawdzic stan oleju w automacie nalezy skrzynie rozgrzac poprzez jazde minimum 5min jazdy w cyklu miejskim. zatrzymujemy sie na płaskiej powierzchni, nie gasimy silnika, przekładamy lewarkiem z P-R-N-D-2-1 i z powrotem na P wtedy dopiero wyciagamy bagnet i sprawdzamy stan. olej powinien być w przedziale "HOT" na bagnecie.

 

hm... dzieki za info wszystkim. postaram sie to sprawdzic.

troche to skomplikowana procedura, ale coz zrobic.

 

[ Dodano: Sob 30 Sie, 2008 14:18 ]

aby dobrze sprawdzic stan oleju w automacie nalezy skrzynie rozgrzac poprzez jazde minimum 5min jazdy w cyklu miejskim. zatrzymujemy sie na płaskiej powierzchni, nie gasimy silnika, przekładamy lewarkiem z P-R-N-D-2-1 i z powrotem na P wtedy dopiero wyciagamy bagnet i sprawdzamy stan. olej powinien być w przedziale "HOT" na bagnecie.

 

no sprawdzilem. nie mial mi kto za bardzo pomoc, wiec dalem na N i na wlaczonym silniku (rozgrzanym) poziom oleju jest okolo 1cm wyzej niz siateczka na HOT.

czym wypuscic nadmiar oleju? mysle ze tak z 200ml bedzie go za duzo.

czym grozi jezdzenie bez upuszczenia?

do tej pory zrobilem okolo 2000km.

samochod byl serwisowany w autoryzowanym serwisie. wszystkie plyny byly wymieniane niedawno. czy to mozliwe zeby tam nalali za duzo oleju do skrzyni?

sprawdzalem jescze olej w silniku i od wspomagania. wszedzie nalane jest ma max. tylko ta nieszczesna skrzynia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Bardzo możliwe że mogli nalać za dużo.

Jest to nie tylko możliwe ale z Twego opisu wynika że prawie pewne.

 

to juz stary post ale dzieki za odpowiedz.

nalali za duzo - byc moze.

ale....

pozniej wymienialem olej w skrzyni (to bylo na zimę) gdzies we wrzesniu czy cos takiego.

i facet nalal mi odpowiednio duzo - poziom byl na srodku bagnetu.

tyle, ze przy minusowych temperaturach (rano po odpaleniu) oleju wcale na bagnecie nie bylo - sprawdzane od razu po odpaleniu albo pare minut po. po rozgrzaniu skrzyni w zimie mielam eprawie na full na bagnecie.

wiec pojechalem do mechanika, kupilem litr dodatkowego oleju i dolalem przez bagnet tak zeby bylo cokolwiek na bagnecie jak odpalam przy minusowych temperaturach.

w tej chwili przy rozgrzanej skrzyni mam max na bagnecie. przy zimnej przypuszczam ze moze troche powyzej min. ale gdyby byly minusowe temperatury to zaloze sie ze od razu po odpaleniu napewno mialbym ponizej min - ledwo by bylo na bagnecie.

ciezko jest wycelowac dobrze z tym olejem w skrzyni.

na razie uwazam ze jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej masz w skrzyni? To też ma wpływ na objętość w różnych temperaturach. Trzeba sprawdzić w specyfikacji oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej masz w skrzyni? To też ma wpływ na objętość w różnych temperaturach. Trzeba sprawdzić w specyfikacji oleju.

 

elfmatic dextron III.

musze sprawdzic bo woze butelke jeszcze w bagazniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie ma homologację, ale może ma bardzo wysoki współczynnik rozszerzalności termicznej. U mnie różnice w objętości są niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie ma homologację, ale może ma bardzo wysoki współczynnik rozszerzalności termicznej. U mnie różnice w objętości są niewielkie.

 

mialem na mysli niskie temperatury ~-10, -18 stopni takie jakie panowaly tej zimy.

w tej chwili olej mam zawsze miedzy kreskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą też nie pamiętam aby były jakieś sensacje, poziom sprawdzam co jakiś czas. Używam Nissan matica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą też nie pamiętam aby były jakieś sensacje, poziom sprawdzam co jakiś czas. Używam Nissan matica.

 

masz gdzies jakas specyfikacje lub wiesz gdzie tego szukac? chetnie poszukam. przy nastepnej wymianie dorzuce pare dyszek za litr zeby mi wlali jakiegos lepszego.

 

z ciekawosci porownalem sobie parametry castrola i elfa

 

http://www.moto-oleje.pl/elf-matic-g3-1l-p...ufacturers_id=9

http://www.moto-oleje.pl/castrol-dexron-p-...ufacturers_id=3

 

roznica w cenie 2x, parametry faktycznie sie troche roznia (ale niewiele), ale obydwa spelniaja normy GM DextronIII. o wskaznikach rozszerzalnosci nic nie ma - nie znalazlem. i tak zamierzam wymieniac olej co dwa lata lub 40 tysiecy. wole lac czesciej i troche taniej niz drozej i rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan matica znajdziesz tylko u autoryzowanych serwisantów lub na portalach amerykańskich, w Europie nie znalazłem. bardzo dobre parametry ma Max Life Valvoline, spełnia wymagania Nissana i ma homologację na Nissan Matic(k)i, a jest o wiele tańszy i dostępniejszy.

Jeszcze jedno na siuwaksie do skrzyni bym nie oszczędzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...