Gość kozlow Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Witam, Niedawno kupiłem od znajomej almere silnik 1.4 '97 rok. Generalnie auto jest super stanie, brak korozji, mały przebieg, sprzęgło nie zużyte itp itd. Natomiast bedac u znajomego na parkingu wjechałem na rampe i zobaczyłem, ze spod miski olejowej lekko wycieka olej, chciałbym sie zapytac czy ktos z was samodzielnie wymienial ta uszczelke, jako ze chce skorzysta z okazji i zrobic to przy wymianie oleju, czekam na waszerady. Aha jaki olej polecacie do tego silnika? Mineral, półsyntetyk, czy może syntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Miska jest na silikon - trzeba ją wyjąć i założyć ponwnie. Usczelek nie ma! PS. Polecam Texaco Halvoline 5W/40 lecz co wybierzesz - twoja sprawa. Syntetyk lepszy od półsyntetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapeciontko Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 a ja polecam castrol 10W/40 polsyntetyk tez na nim jezdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Syntetyk lepszy od półsyntetyka. Lepszy ale silnik za stary. Lepiej lej polsyntetyk Aha, w/g moderatora rocznik 97' nadaje się tylko na półsyntetyk bo jest za stary. Gratululuję teorii i pozostawiam "tę wiedzę" bez komentarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Bombel napisał/a: olgi napisał/a: Syntetyk lepszy od półsyntetyka. Lepszy ale silnik za stary. Lepiej lej polsyntetyk Aha, w/g moderatora rocznik 97' nadaje się tylko na półsyntetyk bo jest za stary. Gratululuję teorii i pozostawiam "tę wiedzę" bez komentarza chyba Bombel chciał napisac cos innego, tzn że jeśli jeździło to auto juz na półsyntetyku to lepiej nie wlewac do niego syntetyka bo mogą się dziać niepożądane rzeczy jak np. wypłukiwanie uszczelek, bo syntetyk jest rzadszy. Ja leję syntetyk Valvoline MaxLife 5W40, poprzedni właściciel (Niemiec) lał też syntetyk. Pytanie co u ciebie krążyło po silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kozlow Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Właśnie nie wiem co krążyło po silniku, dlatego "przepłucze" go najpierw. Szukałem, właściciel sam nie wie, więc tak będzie bezpieczniej. Możecie mi jeszcze powiedzieć o jaki sylikon chodzi, jakiś specjalny? Czyli co, spuszczam olej, odkręcam miske, zdrapuje stary sylikon, rozprowadze na krawędzie nowy, przykręcam miskę, płucze silnik, wymieniam filtr i wlewam 5w40? Ktoś z was używał Motula albo Liquy Molly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kozlow Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Ok dzięki za rade, a jak z tą miską olejową w końcu, można samemu to zrobić czy lepiej nie. Nie wydaje się to być trudne, ale nie wiem jakiego sylikonu użyć?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Aha, w/g moderatora rocznik 97' nadaje się tylko na półsyntetyk bo jest za stary Wg ksiązki do Almery powinno sie lac 10W40, szczegolnie w naszym klimacie. Dodatkowo jak nie masz pewnosci to przejscie na syntetyk rozszczelni silnik kozlow nie plucz silnika tylko lej 10w40. Co do motula to stosowalem i jest dobry, ale o Liquid MOly tez slyszalem dobre opinie Zarówno 5W/40 jak i 10W/40 są zalecane przez producenta. Fakt, zwracam honor jeśli nie wiesz jaki olej był lany to bezpieczniej lać półsyntetyk. Jeśli masz jednak pewność, że był to syntetyk to najlepiej wlać ten sam bez względu na wiek autka, no chyba, że silnik przeżywa "jesień życia". Z silikonem nie ma problemu dostępny w prawie każdym motoryzacyjnym. Pamiętaj, żeby po zabiegu nie jeździć przez kilka godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HARRYBOY Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Wyciek może być zpod czujnika ciśnienia oleju - częsta przypadłość Almerek. Sprawdź skąd sie leje najpier a dopiero dobieraj sie do miski. A olej to standardowo 10W40 np. Shell Helix polecam - nie słychac łańcuszka Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barzuc Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 [...] spod miski olejowej lekko wycieka olej, chciałbym sie zapytac czy ktos z was samodzielnie wymienial ta uszczelke, jako ze chce skorzysta z okazji i zrobic to przy wymianie oleju, czekam na waszerady. [...] Witam, mam dokładnie ten sam problem (wyciek przy misce, ślady wycieku są generalnie na całości miski - całe szczęście niewielkie) - daj znać czy uszczelnienie silikonem rozwiązało sprawę, czy trzeba szukać jeszcze gdzie indziej. W związku z tym, że olej niedawno był wymieniany (przez poprzedniego właściciela - zresztą widać po filtrze oleju) to będę to robił przed zimą razem z kolejną wymiana oleju. Dodatkowe pytanie - co ile wymieniać olej w 1,6 16v? W instrukcji się nie doczytałem, jedynie z planu przeglądów (który kończy się przy przebiegu 120 tyś km) wnioskuję, że co 15tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 86Mateusz Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 wszyscy piszecie tu o tym żeby lać syntetyki albo półsyntetyki ja np. jeżdżę na Mineralnym i nie narzekam co wy na to ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Ja mam 209 tys i leje TEXACO 5w40. Silnik dostaje po d... zimą gdy zalany jest minerałem. Olej gęstnieje i słabo smaruje w pierwszych minutach pracy. Poza tym więcej prądu na rozruch. Pamiętajmy, że rozrząd też jest smarowany tym olejem, a nikt z nas nie chce go naprawiać .. prawda? Wymiana wg producenta co 15 000. Ja proponuje syntetyczny co 12-14 km. Minerał i półminerał co 10-11 000 km. Ten kto jeździ w większości po mieście powinien skrócić termin wymiany jeszcze bardziej. Rozmawiałem z gościem który ma doczynienia z alfą 159 1,9 jtd. Tam wymianą oleju steruje komputer. Jak robi się długie trasy to wymiana wychodzi co 20 -22 000 km, jak ktoś jeździ w mieście na krótkich odcinkach, to komputer zawoła o serwis po !!!! 7 tys km !!!! Wymiana w każdym silniku raz na rok - bezwzględnie czy 100 km czy 15 000 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.