Gość smalek Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Witam wszystkich, dotąd zawsze opcja szukaj wystarczała, ale niestety tym razem problem mnie przerósł. Mam almere N15 po lifcie silnik 1.4 z gazem II gen Lavato. Jakiś czas temu zaczęło coś mi stukać przy pewnych obrotach, po oględzinach okazało się że padł katalizator i wydawał czasami metaliczny dźwięk. Po przeglądnięciu forum zdecydowałem się nie wycinać katalizatora tylko go wymienić na metalowy. Przez wakacje zrobiłem na nim jakieś 2000 km. Wybrałem się na przegląd, gdzie wyszło, że mam straszne spaliny 11% CO i ok 1000 HC przy LPG i benzynie, spec ze stacji kontroli mi przykręcił na mikserze spaliny na gazie jednak HC na gazie i CO i HC na benzynie się nie zmieniło - pojechałem wymienić sondę lambda, zresetowałem komputer przez noc, dzisiaj bylem na regulacji gazu bo nie dało się prawie jeździć ( mulenie na benzynie, gaśnięcie na gazie. Na stacji spaliny bez zmian - gaz jeszcze ujdzie, benzyna masakra, na hali było czuć jakby się zalewał. W innym warsztacie mechanik stwierdził ze jak auto ma 2 sondy lambda ( i tu pytanie czy N15 ma dwie czy jedna sondę bo już nie wiem) to trzeba specjalny katalizator, nie uniwersalny i to pewnie jest przyczyną. Robiłem autodiagnostykę wg instrukcji Coobcia - wyszło 55, a przy sondzie lambda mrugało chyba z 7 razy. Może ktoś wie co jest nie tak, może ktoś coś poradzi. Jutro chce pojechać do ASO na puławskiej może coś sprawdzą. Najgorsze ze 12.09 kończy mi się przegląd. Z góry dzięki za wszelka pomoc. smalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 A po jakiego "grzyba" dałeś sobie wymienić katalizator na metalowy. Czysty zysk dla warsztatu. Nie ma czegoś takiego jak padnięty katalizator bez jego pełnej diagnostyki....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smalek Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 po 150kkm stwierdziłem ze miał prawo paść, następnym razem już nie będę oszczędzał to wiem na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 wyrzuć mikser, zresetuj ECU i będzie dobrze .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smalek Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Podpiąłem dziś komputer, nic nie wskazało oprócz tego ze sonda słabo zmienia napięcia. czy po odpięciu miksera będzie go można na powrót wpiąć i jak zresetować ECU - standardowo, przez odłączenie akumulatora, czy jakoś inaczej? Z góry dzięki pozdrawiam smalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 sonda słabo zmienia napięcia A w jakim sensie słabo? Mały zakres zmian czy z dużym opóźnieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smalek Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 mały zakres zmian i dopiero przy wyzszych obrotach > 3000, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 czy z dużym opóźnieniem? tak pytam się z ciekawości...jaka będzie diagnoza jeśli sonda zmienia napięcia z opóźnieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Sorki że wkręce się do tematu : też mam Almere N15 1.4 GX po face-liftingu, rok 98, u mnie spaliny były wzorowe, aż mechanik był zdziwiony że auto 8 lat ma a silniczek noowka (100k przebiegu) ale... auto muli strasznie ! Nie chodzi o to że podrywa się dopiero powyżej 3000 obr (bo tak ono ma) ale że cokolwiek chce nim zrobić to bardzo wolno reaguje na pedał gazu, muli ogólnie. Filtry pozmieniane (powietrza, oleju, paliwa), sonda chyba OK. Przykład : dziś auto mi się toczy, wrzucam dwójkę (obroty spadły do jakichś 1000 na min) wciskam gaz prawie do połowy a tu "gówno" za przeproszeniem -auto zaczeło przyśpieszać jak rower (gaz do połowy wduszony). Co jest ? Czy naprawdę na silniku 1.4 zawsze trzeba zaczynać od jedynki rozpędzając auto, dać drugi bieg i pociagnąć do 4000 obr/min i dopiero trzeci bieg i ciągnąć do 4-5tyś obr ??? Proszę -dajcie info jak jest u Was z silnikami 1.4, sprawdzałem wątki ale może coś poradzicie -gdzieś ktoś pisał że pod kopułką rozdzielacza mogły styki być zaśniedziałe -czy coś jeszcze sprawdzić??? Przepływomierz powinien być super OK bo auto jest naprawdę ultra zadbane (ew.rada jak szybko sprawdzić, dla przykładu sonde lambda można sprawdzić wduszając gaz do oporu bo kontroler nie bierze jej wtedy pod uwagę tylko sika paliwem ile wlezie). Pytam serio więc proszę się nie śmiać że kolega z dwójki rusza czy próbuje jak w dieslu z 400 obrotów (słownie czterysta) startować ale żeby auto z drugiego biegu i gazu do połowy zebrać się nie mogło ? Jak rozpędze autko z każdego biegu to jest OK, ale inaczej to kaplica. Dla porównania żeby było sprawiedliwie dam też przykład: auto Deawoo Tico -dodaje gazu a ono proporcjonalnie SZYBKO przyśpiesza -bez względu na jakim biegu (mówimy tu o biegach od 1 do 3). A moja Almera 1.4 elastycznośc to ma po ziemniaku chyba i trzeba po prostu biegami żąglować lub "całe życie na trójce jeżdzić w przedziale 2000-6000 obr/min. Please-help... Jak zaśmieciłem wątek to sorki, ale każda okazja do odgadnięcia zagadki jest dobra.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Belzebub wpisz lambda w wyszukiwarce i wyskoczy sporo tematów o braku mocy...może tam znajdziesz coś ciekawego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 W innym warsztacie mechanik stwierdził ze jak auto ma 2 sondy lambda ( i tu pytanie czy N15 ma dwie czy jedna sondę bo już nie wiem) to trzeba specjalny katalizator, nie uniwersalny i to pewnie jest przyczyną. N15 ma jedną sondę lambda. Żadnego specjalnego katalizatora nie trzeba. Ja mam wsadzony jakiś zamiennik, nie oryginał, bo w starym wkład się oberwał i dzwonił. Poza tym dużo osób usuwa całkowicie kata i sonda nie wariuje, bo jej tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smalek Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 odebrałem samochód z warsztatu, przeczyszczona przepustnica i przepływomierz, moc odzyskał, nie szarpie, ale spaliny nadal na benzynie daleko poza normą i na zimnym silniku skaczą obroty - nie wiem może trzeba trochę nim przejechać. Poczytam jeszcze o resecie ECU, może to coś pomoże. Dzięki za wyjaśnienie co do sondy i kata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 odebrałem samochód z warsztatu, przeczyszczona przepustnica i przepływomierz, moc odzyskał, nie szarpie, ale spaliny nadal na benzynie daleko poza normą i na zimnym silniku skaczą obroty - nie wiem może trzeba trochę nim przejechać. Poczytam jeszcze o resecie ECU, może to coś pomoże. Dzięki za wyjaśnienie co do sondy i kata. Niestety z zamontowanym mikserem w dolocie powietrza zawsze tak będzie - nic na to nie poradzisz. Trochę jeszcze zależy od rodzaju miksera. Jednym z lepszych był produkt Landi Renzo AB395, ale nawet na nim jak pamiętam miałem CO około 1,5% (3x ponad normę) i HC c.a. 200 (2 x ponad normę), choć na jakimś zwykłym "palniku" wyniki były tragiczne CO ~10% i HC ~1200. Generalnie II gen w silnikach GA nigdy nie sprawuje się idealnie. Tak sobie koncypuję że wynika to z faktu że mikser (34mm) zmniejsza jakieś 60% przekrój dolotu powietrza , ale jednocześnie kanał w którym jest umieszczony przepływomierz nie jest przesłonięty więc czujnik odczytuje wartości takie jakby nie było zwężki - czyli zbyt duże ilości powietrza do faktycznie przepływających, ECU polewa więc PB w stosownej ilości i już mamy problem ze zbyt bogatą mieszanką. Niby można by było kombinować z jakąś blaszką przesłaniającą kanał przepływomierza, ale prawdopodobnie nawet gdyby wyskalowano poprawnie przepływ dla niskich obrotów to niekoniecznie byłoby dobrze dla wysokich obrotów, bo to raczej niestety nie jest to zjawisko liniowe. Ja w każdym razie po 1,5 roku jazdy na II gen. dałem sobie spokój i założyłem sekwencję i z tego typu historiami nie mam już problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 "smalek" czy możesz podać ile dałeś za czyszczenie "przeczyszczona przepustnica i przepływomierz" ? Może też bym się skusił PS. jakie są reakcje auta kiedy wtryskiwacze są zabrudzone i czy warto użyć płynu do czyszczenia wtrysków jako dodatku do paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Generalnie II gen w silnikach GA nigdy nie sprawuje się idealnie. Tak sobie koncypuję że wynika to z faktu że mikser (34mm) zmniejsza jakieś 60% przekrój dolotu powietrza u mnie to tak wyglądało: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smalek Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 "smalek" czy możesz podać ile dałeś za czyszczenie "przeczyszczona przepustnica i przepływomierz" ? Może też bym się W Japan Cars w Warszawie na Wynalazek za samo czyszczenie przepływki i przepustnicy zapłaciłem 250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.