Gość bandi_n15 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Czesc. Które części wymienić na nowe po 11 latach użytkowania almery n15. Jakieś filtry ? Czym przeczyścić przepustnice bo obroty na luzie spadaja do 500. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Filtr paliwa możesz wymienić. Poza tym regularne serwisowanie i jeżeli nic nie puka, nic nie stuka to jeździć dalej i nie wymieniać dobrych części na siłę. Nie ma reguły, że po x latach trzeba wymienić to, to i tamto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Które części wymienić na nowe po 11 latach użytkowania almery n15. Jakieś filtry ? A do tej pory nic nie wymieniałeś?? :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 A do tej pory nic nie wymieniałeś?? :diabel2: chciałem się o to samo zapytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bandi_n15 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe, a tak to nic i dlatego nie wiem czy coś jescze należy wymienić. Poza tym regularne serwisowanie tzn. ? :> bo tylko co roku na przegląd jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 A zmiany oleju, filtra oleju, filtra powietrza, świec itp to na przeglądzie ktoś robił? Po 11 latach przydało by się w końcu wymienić oponki chyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bandi_n15 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 no tak świece wymianiałem raz, a olej co roku, a czy jakieś uszczelki inne podzespoły których nie trzeba wymieniać tak jak olej, filtry powietrza, a należało by wymienić po tych 11 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Filtr kabinowy i filterek odpowietrzenia wału korbowego skrzyni.. czy coś tam - jest to w puszce obok filtra powietrza - taki kawałek filcu. Wystarczy wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 A ile masz przejechane?? To raczej troszkę ważniejsze niż sam wiek auta. Zwróć uwagę na paski wszelakie jeżeli jeszcze nie były wymieniane. U mnie właśnie pracowały 11'stoletnie i zdechły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Poniżej masz cykle wymian : -płyn hamulcowy -co 60tyś km lub 2 lata (DOT4 -koszt 12zł/0,5L) -świece -co 30tyś km (NGK BKR 5E -koszt 9-13zł/szt) -filtr paliwa -co 90tyś km lub 3 lata (japoński -22zł) -filtr powietrza -co 60tyś km lub 2 lata (może być Filtron -ok.30zł) -olej silnikowy -co 15-20tyś km lub 1 rok (chwalone Castrol Magnatec lub Mobile 1 -"10W-40"półsyntetyk) -filtr oleju -przy każdej zmianie oleju (MICRO -25zł) -płyn do chłodnicy -dolewamy jeśli brakuje -płyn do wspomagania -dolewamy jeśli brakuje DEXTRON III Jeśli kupiłeś dopiero autko i nie wiesz co w nim było wymieniane to lepiej od razu zmień : -olej silnikowy -filtr oleju -filtr powietrza Warto także przy okazji zmienić : -filtr kabinowy (przeciwpyłowy) -filtr paliwa -sprawdz stan świec lub od razu wymień (u mnie były pokryte tlenkami rdzy, widocznie jakimś cudem miały styczność z dużą wilgotnością) Jak tak zrobiłem i mam spokój a jak coś auto będzie niedomagać to od razu wiem co wymieniłem a czego nie i gdzie wtedy spojrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bandi_n15 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 auto przejechało około 103 tys i od nowości jest w rodzinie. filtr kabinowy musze wymienić, 11 lat jade na jednym i właśnie się dziwiłem dlaczego ustawie dmuchawe na poziom 4 a nic nie leci Jescze w silniku po lewej stronie słysze jakies "chrząszczenie, chrupanie" to chyba nie łańcuch? czytałem na forum to ktoś miał to samo i okazało się że to pompa wody ale czy napewno ? Gdzie można kupić filtr paliwa? Na allegro tylko do diesli są. Czy płyn hamulcowy taki może być? LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Czy płyn hamulcowy taki może być? LINK Tak, może być. Ważne aby był DOT4. Gdzie można kupić filtr paliwa? Na allegro tylko do diesli są. W każdym sklepie motoryzacyjnym. Jak akurat nie mają to zazwyczaj przywiozą na drugi dzień. Na allegro też bywają. Jescze w silniku po lewej stronie słysze jakies "chrząszczenie, chrupanie" Skąd dokładnie to dochodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapeciontko Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Ja polecał bym jednak DOT 3 (jak w ksiazce). Sam kiedys mialem problem z DOT 4 (w starej toyotce) i jeden z klubowiczow tez gdzies o tym pisal a po przeczyszczeniu i wymianie spowrotem na DOT 3 mial spokoj. Filtr paliwa i płyn DOT 3 dostaniesz w kazdym sklepie motoryzacyjny z czesciami a napewno takich u Ciebie w oklicy troche jest Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bandi_n15 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 bandi_n15 napisał/a:Jescze w silniku po lewej stronie słysze jakies "chrząszczenie, chrupanie" Skąd dokładnie to dochodzi? hmm lewa strona bardziej na dole. Dzis to jescze dokładnie sprawdzę i napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Płyn hamulcowy możesz też kupić na większości stacji benzynowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Ja polecał bym jednak DOT 3 (jak w ksiazce) [...] w starej toyotce [...] W jakiej książce? Nawet na wlewie płynu jest napisane "ONLY DOT4". Poza tym kolega pisze o N15 nie o toyocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bandi_n15 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 a czy filtr paliwa może być przyczyną tego, że czasem na luzie obroty spadaja do 200-300 i pomaga tylko wrzucenie biegu lub przygazowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 a czy filtr paliwa może być przyczyną tego, że czasem na luzie obroty spadaja do 200-300 i pomaga tylko wrzucenie biegu lub przygazowanie. Nie. Wracając do pytania - niczego nie wymieniamy po przebiegu XXX kilometrów (za wyjątkiem filtrów, płynu hamulcowego, oleju i płynów. Reszta zależy od wielu innych czynników - styl jazdy, warunki eksploatacyjne itp... Każdy jeździ inaczej i gdzie indziej. No i w razie usterki wymagającej wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 kiedy sie wymienia rozrzad? i poc zym poznac, ze trzeba go wymienic, i co dokladnie z tym rozrzadem sie robi? no i zaworki itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Rozrząd styka teoretycznie na 300tys. km ale są przypadki gdzie powyżej 200 już go dość mocno słychać. Na ogół wystarczy wtedy wymiana napinacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Rozrząd styka teoretycznie na 300tys. km ale są przypadki gdzie powyżej 200 już go dość mocno słychać. Na ogół wystarczy wtedy wymiana napinacza. Moim zdaniem to bez sensu wymieniać same napinacze. Trzeba wymienić także 2 łańcuchy, które wyciągają się z czasem. Kiedy? Wszystko zależy od stylu jazdy np przy gwałtownych przyspieszeniach i częstym hamowaniu silnikiem nawet przy 150-200 tys. Inna sprawa to dobrze dobrany olej - też ma znaczenie! Niektórzy wymieniają nawet przy 300 tys. W każdym razie do ok. 150-160 tys nie powinieneś się tym w ogóle martwić. Jedno masz pewne - łańcuch ci nie pęknie jak tania guma czy pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Sam zastanawiam sie nad zmianą oleju w skrzynce biegów. Mechnik powieział mi że poziom jest Ok ale jego kolor jest czarny, wic można byłoby pokusić sie o wyjianę, jednak niektorzy mowia ze wymiana moze spowodować rozszczelnienie i wycieki co czasami sie zdarza. mam 150kkm i nie wiem czy kiedykolwiek byl zmieniany (troche watpie). Co radzicie? Lac takki jak przewiduje instukcja czy moze gestszy, czy nie zmieniac? [ Dodano: Pią 05 Wrz, 2008 21:24 ] Rozrząd styka teoretycznie na 300tys. km ale są przypadki gdzie powyżej 200 już go dość mocno słychać. Na ogół wystarczy wtedy wymiana napinacza. Moim zdaniem to bez sensu wymieniać same napinacze. Trzeba wymienić także 2 łańcuchy, które wyciągają się z czasem. Kiedy? Wszystko zależy od stylu jazdy np przy gwałtownych przyspieszeniach i częstym hamowaniu silnikiem nawet przy 150-200 tys. Inna sprawa to dobrze dobrany olej - też ma znaczenie! Niektórzy wymieniają nawet przy 300 tys. W każdym razie do ok. 150-160 tys nie powinieneś się tym w ogóle martwić. Jedno masz pewne - łańcuch ci nie pęknie jak tania guma czy pasek Czy w waszych silnikach tez -zwłaszcza po wyjściu z auta słychać metaliczny odgłos łańcuszków? U mnie jest to wyrażnie słyszalne -nie wiem czy sie tym specjlanie martwić i jechac do mechanika (lub mechnaikow) czy u was tez jest to normalne (że słychać). Aha zaznacze ze mam 150kkm (udokumentowane) i olej Mobil 10W40 (moze to kwestia oleju? Wszyscy na forum zalecaja Valvoline Max lub Castrol. Niestety ja słyszałem że i łańcuszek lubi paść, no ale to chyba zdecydowanie rzadziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Czy w waszych silnikach tez -zwłaszcza po wyjściu z auta słychać metaliczny odgłos łańcuszków? U mnie jest to wyrażnie słyszalne -nie wiem czy sie tym specjlanie martwić i jechac do mechanika (lub mechnaikow) czy u was tez jest to normalne (że słychać).Aha zaznacze ze mam 150kkm (udokumentowane) i olej Mobil 10W40 (moze to kwestia oleju? Wszyscy na forum zalecaja Valvoline Max lub Castrol. Ostatnio miałem m.i. wymieniany olej. Wcześniej miałem Mobila 0W40 (tak wynikało z karteczki w aucie) a obecnie mam też półsyntetyk jak Ty czyli 10W40 tyle tylko że Texaco. Taki olej polecał mechanik od japońców i taki też nalał. Przebieg to 133 tyś. Od momentu zmiany oleju silnik pracuje głośniej, słychać to zwłaszcza w sytuacji o której piszesz- tj kiedy wrzucimy na luz i wyjdziemy z auta....trudno mi jednak powiedzieć czy słyszę też łańcuch ale faktycznie pojawia się jakby metaliczny dźwięk. Łańcuch wyraźnie odzywa się przez ok. sekunde po uruchomieniu silnika i dopóki nie będe słyszał podobnych dźwięków w czasie jazdy to nie mam zamiaru się tym przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bandi_n15 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Byłem również u mechanika z tym "chrzaszczeniem" to powiedział, że jest to CHYBA napinacz ale wydawało mi się, że troche sie nie znał na japończykach. Czy jest to możliwe, że coś z rozrządem przy 103 tys przejechane ? Ten odgłoś "chrząszczenia" słysze juz od ponad 1.5 roku więc chyba jakby juz się miało coś stać to satłoby sie ? Jaki Wy preferujecie styl jazdy, aby łąńcuch wytrzymał jak najdłużej tzn. jazda na biegu, czy na luzie .. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 mialem kiedys maluszka, tam to wiedzialem kiedy dzwoni lancuszek:D a tu ciezko wyczuc, czasem wydaje mi sie, ze troszke glosniej chodzi, ze lekko slychac chyba zaworki, ale to nie zawsze (tak jakby cichy diesel) na postoju. nie wiem jak u was, np przy 5-6 tys obr/min z glosnoscia, bo i sie wydaje, ze za glosno, ale nie mam mozliwosci posluchac, jak inny silniczek tego modelu chodzi, musialbym zatrzymac jakiegos nieznajomego obcokrajowca, zeby dal posluchac:D za pare dni wymiana oleju i przeglad, ciekawe co wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.