Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n15] co wymienić na nowe w almerce?


Gość bandi_n15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr paliwa możesz wymienić. Poza tym regularne serwisowanie i jeżeli nic nie puka, nic nie stuka to jeździć dalej i nie wymieniać dobrych części na siłę. Nie ma reguły, że po x latach trzeba wymienić to, to i tamto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które części wymienić na nowe po 11 latach użytkowania almery n15. Jakieś filtry ?
A do tej pory nic nie wymieniałeś?? :diabel2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe, a tak to nic :) i dlatego nie wiem czy coś jescze należy wymienić.

Poza tym regularne serwisowanie

 

tzn. ? :> bo tylko co roku na przegląd jadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmiany oleju, filtra oleju, filtra powietrza, świec itp to na przeglądzie ktoś robił? Po 11 latach przydało by się w końcu wymienić oponki chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak świece wymianiałem raz, a olej co roku, a czy jakieś uszczelki inne podzespoły których nie trzeba wymieniać tak jak olej, filtry powietrza, a należało by wymienić po tych 11 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabinowy :) i filterek odpowietrzenia wału korbowego skrzyni.. czy coś tam - jest to w puszce obok filtra powietrza - taki kawałek filcu. Wystarczy wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz przejechane?? To raczej troszkę ważniejsze niż sam wiek auta. Zwróć uwagę na paski wszelakie jeżeli jeszcze nie były wymieniane. U mnie właśnie pracowały 11'stoletnie i zdechły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej masz cykle wymian :

 

-płyn hamulcowy -co 60tyś km lub 2 lata (DOT4 -koszt 12zł/0,5L)

-świece -co 30tyś km (NGK BKR 5E -koszt 9-13zł/szt)

-filtr paliwa -co 90tyś km lub 3 lata (japoński -22zł)

-filtr powietrza -co 60tyś km lub 2 lata (może być Filtron -ok.30zł)

-olej silnikowy -co 15-20tyś km lub 1 rok (chwalone Castrol Magnatec lub Mobile 1 -"10W-40"półsyntetyk)

-filtr oleju -przy każdej zmianie oleju (MICRO -25zł)

 

-płyn do chłodnicy -dolewamy jeśli brakuje

-płyn do wspomagania -dolewamy jeśli brakuje DEXTRON III

 

Jeśli kupiłeś dopiero autko i nie wiesz co w nim było wymieniane to lepiej od razu zmień :

-olej silnikowy

-filtr oleju

-filtr powietrza

 

Warto także przy okazji zmienić :

-filtr kabinowy (przeciwpyłowy)

-filtr paliwa

-sprawdz stan świec lub od razu wymień (u mnie były pokryte tlenkami rdzy, widocznie jakimś cudem miały styczność z dużą wilgotnością)

 

Jak tak zrobiłem i mam spokój a jak coś auto będzie niedomagać to od razu wiem co wymieniłem a czego nie i gdzie wtedy spojrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto przejechało około 103 tys i od nowości jest w rodzinie.

 

 

filtr kabinowy musze wymienić, 11 lat jade na jednym i właśnie się dziwiłem dlaczego ustawie dmuchawe na poziom 4 a nic nie leci :D

 

Jescze w silniku po lewej stronie słysze jakies "chrząszczenie, chrupanie" to chyba nie łańcuch? czytałem na forum to ktoś miał to samo i okazało się że to pompa wody ale czy napewno ?

 

Gdzie można kupić filtr paliwa? Na allegro tylko do diesli są.

 

Czy płyn hamulcowy taki może być? LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy płyn hamulcowy taki może być? LINK

Tak, może być. Ważne aby był DOT4.

 

Gdzie można kupić filtr paliwa? Na allegro tylko do diesli są.

W każdym sklepie motoryzacyjnym. Jak akurat nie mają to zazwyczaj przywiozą na drugi dzień. Na allegro też bywają.

 

Jescze w silniku po lewej stronie słysze jakies "chrząszczenie, chrupanie"

Skąd dokładnie to dochodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapeciontko

Ja polecał bym jednak DOT 3 (jak w ksiazce). Sam kiedys mialem problem z DOT 4 (w starej toyotce) i jeden z klubowiczow tez gdzies o tym pisal a po przeczyszczeniu i wymianie spowrotem na DOT 3 mial spokoj.

 

Filtr paliwa i płyn DOT 3 dostaniesz w kazdym sklepie motoryzacyjny z czesciami a napewno takich u Ciebie w oklicy troche jest ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bandi_n15 napisał/a:

Jescze w silniku po lewej stronie słysze jakies "chrząszczenie, chrupanie"

 

 

Skąd dokładnie to dochodzi?

 

hmm lewa strona bardziej na dole. Dzis to jescze dokładnie sprawdzę i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy filtr paliwa może być przyczyną tego, że czasem na luzie obroty spadaja do 200-300 i pomaga tylko wrzucenie biegu lub przygazowanie.

 

Nie.

 

 

Wracając do pytania - niczego nie wymieniamy po przebiegu XXX kilometrów (za wyjątkiem filtrów, płynu hamulcowego, oleju i płynów. Reszta zależy od wielu innych czynników - styl jazdy, warunki eksploatacyjne itp... Każdy jeździ inaczej i gdzie indziej. No i w razie usterki wymagającej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd styka teoretycznie na 300tys. km ale są przypadki gdzie powyżej 200 już go dość mocno słychać. Na ogół wystarczy wtedy wymiana napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd styka teoretycznie na 300tys. km ale są przypadki gdzie powyżej 200 już go dość mocno słychać. Na ogół wystarczy wtedy wymiana napinacza.

 

 

Moim zdaniem to bez sensu wymieniać same napinacze. Trzeba wymienić także 2 łańcuchy, które wyciągają się z czasem. Kiedy? Wszystko zależy od stylu jazdy np przy gwałtownych przyspieszeniach i częstym hamowaniu silnikiem nawet przy 150-200 tys. Inna sprawa to dobrze dobrany olej - też ma znaczenie!

 

Niektórzy wymieniają nawet przy 300 tys. W każdym razie do ok. 150-160 tys nie powinieneś się tym w ogóle martwić. Jedno masz pewne - łańcuch ci nie pęknie jak tania guma czy pasek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zastanawiam sie nad zmianą oleju w skrzynce biegów. Mechnik powieział mi że poziom jest Ok ale jego kolor jest czarny, wic można byłoby pokusić sie o wyjianę, jednak niektorzy mowia ze wymiana moze spowodować rozszczelnienie i wycieki co czasami sie zdarza.

mam 150kkm i nie wiem czy kiedykolwiek byl zmieniany (troche watpie).

Co radzicie?

Lac takki jak przewiduje instukcja czy moze gestszy, czy nie zmieniac?

 

[ Dodano: Pią 05 Wrz, 2008 21:24 ]

Rozrząd styka teoretycznie na 300tys. km ale są przypadki gdzie powyżej 200 już go dość mocno słychać. Na ogół wystarczy wtedy wymiana napinacza.

 

 

Moim zdaniem to bez sensu wymieniać same napinacze. Trzeba wymienić także 2 łańcuchy, które wyciągają się z czasem. Kiedy? Wszystko zależy od stylu jazdy np przy gwałtownych przyspieszeniach i częstym hamowaniu silnikiem nawet przy 150-200 tys. Inna sprawa to dobrze dobrany olej - też ma znaczenie!

 

Niektórzy wymieniają nawet przy 300 tys. W każdym razie do ok. 150-160 tys nie powinieneś się tym w ogóle martwić. Jedno masz pewne - łańcuch ci nie pęknie jak tania guma czy pasek :D

 

Czy w waszych silnikach tez -zwłaszcza po wyjściu z auta słychać metaliczny odgłos łańcuszków? U mnie jest to wyrażnie słyszalne -nie wiem czy sie tym specjlanie martwić i jechac do mechanika (lub mechnaikow) czy u was tez jest to normalne (że słychać).

Aha zaznacze ze mam 150kkm (udokumentowane) i olej Mobil 10W40 (moze to kwestia oleju? Wszyscy na forum zalecaja Valvoline Max lub Castrol.

 

Niestety ja słyszałem że i łańcuszek lubi paść, no ale to chyba zdecydowanie rzadziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w waszych silnikach tez -zwłaszcza po wyjściu z auta słychać metaliczny odgłos łańcuszków? U mnie jest to wyrażnie słyszalne -nie wiem czy sie tym specjlanie martwić i jechac do mechanika (lub mechnaikow) czy u was tez jest to normalne (że słychać).

Aha zaznacze ze mam 150kkm (udokumentowane) i olej Mobil 10W40 (moze to kwestia oleju? Wszyscy na forum zalecaja Valvoline Max lub Castrol.

 

Ostatnio miałem m.i. wymieniany olej. Wcześniej miałem Mobila 0W40 (tak wynikało z karteczki w aucie) a obecnie mam też półsyntetyk jak Ty czyli 10W40 tyle tylko że Texaco.

Taki olej polecał mechanik od japońców i taki też nalał. Przebieg to 133 tyś. Od momentu zmiany oleju silnik pracuje głośniej, słychać to zwłaszcza w sytuacji o której piszesz- tj kiedy wrzucimy na luz i wyjdziemy z auta....trudno mi jednak powiedzieć czy słyszę też łańcuch ale faktycznie pojawia się jakby metaliczny dźwięk. Łańcuch wyraźnie odzywa się przez ok. sekunde po uruchomieniu silnika i dopóki nie będe słyszał podobnych dźwięków w czasie jazdy to nie mam zamiaru się tym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem również u mechanika z tym "chrzaszczeniem" to powiedział, że jest to CHYBA napinacz ale wydawało mi się, że troche sie nie znał na japończykach. Czy jest to możliwe, że coś z rozrządem przy 103 tys przejechane ? Ten odgłoś "chrząszczenia" słysze juz od ponad 1.5 roku więc chyba jakby juz się miało coś stać to satłoby sie ?

 

Jaki Wy preferujecie styl jazdy, aby łąńcuch wytrzymał jak najdłużej tzn. jazda na biegu, czy na luzie .. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedys maluszka, tam to wiedzialem kiedy dzwoni lancuszek:D a tu ciezko wyczuc, czasem wydaje mi sie, ze troszke glosniej chodzi, ze lekko slychac chyba zaworki, ale to nie zawsze (tak jakby cichy diesel) na postoju. nie wiem jak u was, np przy 5-6 tys obr/min z glosnoscia, bo i sie wydaje, ze za glosno, ale nie mam mozliwosci posluchac, jak inny silniczek tego modelu chodzi, musialbym zatrzymac jakiegos nieznajomego obcokrajowca, zeby dal posluchac:D

za pare dni wymiana oleju i przeglad, ciekawe co wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...