Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Światła dalekośiężne nie świecą


Gość Darek_2208
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do Darek_2208 opis masz tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...rzeka%BFnik%F3w

 

trzeba czasem używać szukajki.

 

 

Do Hrabia86 ,poprostu zaopatrzyć się w taki przekażnik(nie musi być orginalny nissana)zebyś nie latał po ASO czy coś takiego.Ważne żeby nózki weszły tak jak masz tam gniazdo,poszukaj na allegro z jakiegoś na części najlepiej.

I sprawdź czy masz bezpiecznik który ładnie pokazał kolega Raf4rb.Jeśli to wszystko bedzie i żarówki podpięte musi swiecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Darek_2208 opis masz tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...rzeka%BFnik%F3w

 

trzeba czasem używać szukajki.

 

 

Do Hrabia86 ,poprostu zaopatrzyć się w taki przekażnik(nie musi być orginalny nissana)zebyś nie latał po ASO czy coś takiego.Ważne żeby nózki weszły tak jak masz tam gniazdo,poszukaj na allegro z jakiegoś na części najlepiej.

I sprawdź czy masz bezpiecznik który ładnie pokazał kolega Raf4rb.Jeśli to wszystko bedzie i żarówki podpięte musi swiecić.

 

A jak będę miał ten przekaźnik, to jak go podłączyć, "plug and play" czy trzeba jakieś kable ciągnąc i coś podłączać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdzcie czy zaświeci robiąc mostek zamiast przekaźnika albo na chwile zamieńcie przekaźniki z jakimś klaksonem itp. Jak zrobić mostek macie na zdjęciu zaznaczone:

drogowe3.jpg

 

Przekaźnika innego raczej nie dobierzesz bo inne są wyprowadzenia i trzeba by coś lepić, jak coś to mam takie przekaźniki, za 20 dychy puszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można podlączyć uniwersalny przekaznik a o zmostkowaniu pisałem pare postów wyżej ale nikt nie skumał te cyfrki "30" "85" "86" "87" to jest opis na PRZEKAŹNIKU i raczej od malucha po nissana cyferki są takie same i oznaczają to samo

85 - to "-" jest to masa do działania przekaźnika można byle gdzie podpiąć

86 - to "+ sygnał bodajże może to być 2-3 V albo mniej do 12"

30 - To "+" Mocny grube kable (wejście prądu może być prosto z aku)

87- 87- to występuje czasami podwójnie specjalnie na 2 światła (wyjście na żarówkę )

standartowe przekaźniki uniwersalne co sie spotkałem mają po 30 amper czyli średnio po 15A ma żarówkę 15A* 12V(14,4V)=180W (216) W tak że krzywdy żarówką 60 W krzywdy mu nie zrobimy ...być może pomyliłem 85 i 86 ale tak czy inaczej to idzie na elektro magnes wiec bedzie działać zresztą są mikro schematy na przekażnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsio tak jak napisałem miałem problemy przedwczoraj ze światłami grzały mi sie kostki i wogóle ten kondomik odpychał żarówke H4 przerobiłem sobie łapki tz te wsówki by pasowało na żarówkę i podpiołem przez przekażnik prosto z aku na porządnych kablach zysk w spoczynku tz bez odpalonego silnika średnio 0.5 V na aku 12,00 V a na żarówce 11,5 V teraz sie zbliżyło do 12 V myśle że bedą wkońcu zimne kable i mocniejsze światła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też światełka działają.

Nie wiem jak to możliwe ze zauważyłem dopiero za 2 razem przepalony bezpiecznik.

 

Ps. To znaczy wiem czemu... pomyliłem sie sprawdzając go bo od przepalenia ma aż czarną smugę na plastiku bezpiecznika i sie źle przyjrzałem... ale naprawdę ciężko było rozróżnić.

 

Tyle rozbieranie tego wszystkiego... tyle sprawdzania <ściana>

 

 

PS2. A można jakoś jeździć w dzień na samych H3 ?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

 

PS2. A można jakoś jeździć w dzień na samych H3 ?? :D

 

Błagam nie pozatym jeśli mówić o H3 w głównych lampach to tak jakbyś jeżdziłl na drogowych a jak na tych w zderzaku to one są na MGŁĘ !!! Ps jak widze osłów co odpalają halogeny w zderzaku zamiast normalnych to mie aż trzęsie zużycie prądu takie samo a tylko świeci po oczach wrrrrrrrrrr

Ps . o co chodzi z tym podpisem chyba ktoś jeszcze takiego nicku używał ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lampach głównych jest żarówka H4 i halogenowa H3 jako drogowa więc NIE MOŻNA JEJ UŻYWAĆ W DZIEŃ NA DRODZE, BO OŚLEPIAMY JADĄCYCH Z NAPRZECIWKA

 

Halogeny w zderzaku są ustawione inaczej. Są to reflektory do jazdy we mgle!! Przepisy z tego co wiem dopuszczają używanie halogenów montowanych w zderzakach na drogach krętych i nieoświetlonych przy normalnej przejrzystości powietrza. Ale jazda po mieście na halogenach to przegięcie. Za to chyba są mandaty :P.

 

Halogeny montowane w zderzakach mają też znacznie inne ustawienie niż taki halogen w lampie głównej. Halogen w zderzaku świeci na niecałe 20m i nie więcej, lepiej oświetla pobocze oraz drogę zaraz przed samochodem.

 

Tofu ja wieczorem lub w nocy za miastem na drodze krętej i nieoświetlonej potrafię włączyć cały komplecik z przodu :D H4+H3 w głównych i H3 w zderzaku - czyt. halogeny, ale wtedy ładnie wszystko widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Tofu ja za miastem na drodze krętej i nieoświetlonej potrafię włączyć cały komplecik z przodu :D H4+H3 w głównych i H3 w zderzaku - czyt. halogeny, ale wtedy ładnie wszystko widać

ładnie to wyjaśniłeś bo mi oto samo chodziło,,,no mi brak w zderzaku a H4+H3 wystarcza bo widać wszystko Prawda jak dobrze ustawione krótkie to do 100 km/h można sie poruszać na drogach krętych ja miałem problemy przedwczoraj bo lewe swieciło 5 m do przodu prawe wmiare predkość max 50 Km/h ale na stacji poprawiłem .....dziś zrobiony upgrade z przekażnikiem w dzień widać białe światła

 

WZMOCNIENIE Świateł krótkich u mnie OPIS

 

 

Na żarówke H4 idą 3 kabelki I - I <--- to są wtyki na żarówce h4 patrząc na żarówke od tyłu

 

"I" lewy - masa

- górny krótkie światła i to nas interesuje

''I" prawy długie bez zmian

 

W obu lampach wywaliłem kostki i do świateł :

 

W długich światłach zalutowałem przerobione wtyki z opaską termokurczliwą i podpiołem

 

....Do prawego wtyku odpowiadającego za"-" podpiołem mase prosto z aku po lewej stronie auta ,a po prawej prawa lampa podpiołem pod silnik jakąś śrube i pod fbryczną mase

mamy podpięte żarówki i zajęte po 2 wtyki światła długie muszą działać !!!

teraz bierzemy standartowy przekażnik on ma 5 miejsc tak jak pisałem

 

2x "87" to wyjścia co idą na żarówki zmodyfikowane wtyki zapinamy na żarówki prawy refrektor długi kabel przeciągamy pod pasem i wkładamy w przekażnik i 2gi kabel analogiczne z 2giej lampy

 

"30" podpinamy prosto pod aku pod klemy można sie wkręcić i pod złącze w przekażniku

 

następnie 85 wpinamy sie też pod mase na aku czyli "-"

 

a z oryginalnego kabelka co idzie na góre żarówki górny styk robimy sobie sygnał do przekażnika czyli "86" co to daje że gdy włączamy światła

a na drugiej lampie zaślepiamy oryginalny kabelek

prąd idzie zamiast bezpośrednio na żarówke idzie na przekażnik przekażnik zamyka obwód 30-----87 i 87 i prąd z aku wędruje prosto na żarówki

 

 

choć miałem poczyszczone masy wtyki i przekażniki fabryczne na wyłączonym silniku spadek wynosił prawie 0,6 V !!!!

 

wszystkie kabelki lutowałem do złączek / wtyków i na nie szła opaska termokurczliwa można to wszystko ładnie schować do fabrycznego pudełka co sie znajduje koło aku

 

analogicznie można zrobić z długimi światłami i na tej samej zasadzie pisałem by można podpiąć H3

 

Ponad to przekażnik wzmacnia napiecie bo zmniejsza opór kabli powoduje ze kable sie nie grzeją .

 

ZYSK taki że skracamy droge i straty prądu a właściwe to przestajemy obciązać fabryczne wiązki a na wyłączonym silniku na aku 12,cośV i na żarówce 11,89 V zysk 0.5V może i nie dużo ale ja miałem wsio czyściutkie

 

Napisałem bo kogoś to zainteresowało zachęcam wszystkich do zmieżenia napięcia jakie wam idzie na żarówkę zamiast kupować mocniejsze żarówki pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tofu masę żarówki H4 - punk wspólny dla obu włókien to podłączyłbym jak najkrótszym przewodem do przedniej belki, wtedy straty byłyby jeszcze mniejsze. Z Twojego opisu wynika, że masę pociągnąłeś do akumulatora.

Co do ustawienia reflektora to prawy ma świecić trochę wyżej od lewego u nas światła są asymetryczne. W USA świecą symetrycznie.

Fakt jest faktem oryginalne kable są troszkę za cienkie wypadałoby troszkę grubsze dać i zrobić porządne masy, uhhh ale by świeciło tak jak moje halogenki w zderzaku z elektryką robioną przeze mnie - kabel prądowy jest piękny i gruby a masy króciutkie.

 

Ja to machnąłbym sobie coś z tego http://www.hella.com/produktion/HellaPL/We...ance_Lights.jsp

albo coś z tego jak temat halogeników http://www.hella.com/produktion/HellaPL/We...s/Fog_Lamps.jsp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tofu masę żarówki H4 - punk wspólny dla obu włókien to podłączyłbym jak najkrótszym przewodem do przedniej belki, wtedy straty byłyby jeszcze mniejsze. Z Twojego opisu wynika, że masę pociągnąłeś do akumulatora.
i tak jest masa na lewy reflektor idzie prosto z aku a na prawym oprócz fabrycznej dołożyłem gruby kabel pod złączki i masy na silniku co do halogenków to linia FF takie prostokątne super ....co do ustawienia to masz racje ja narazie mam krzyżowo ładny dłóp swiatła na środku i oświetlanie koron drzew ...ale jechało sie wmiare dobrze .. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...