Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Tajmniczy wężyk/przewód - czy ktoś wie od czego?


Gość ciolkie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od dawna czytuję to forum, lecz natknąłem się na problem którego rozwiązania nie znalazłem ;(

 

Od dłuższego już czasu moja Micra przerywała podczas jazdy - wymieniłem przewody wysokiego napięcia na nowe NGK, nie pomogło. Zmieniłem świece na nowe NGK, nie pomogło. Wymieniłem wszystkie filtry na nowe, zmieniłem olej, zaspawałem lekko pęknięty kolektor, nie pomogło.

 

Ostatnio wyczyściłem przepustnice (ale była zakuta!) - POMOGŁO. Autko już nie przerywa podczas przyspieszania, natomiast nie pracuje równo na niskich obrotach (na wyższych też, jeśli chce się je równo utrzymać). Na biegu jałowym dusi się i klekocze oraz kopci spod kolektora (prawdoodobnie wina uszczelki). Po odłączeniu przepływomierza silnik się uspokaja i zaczyna równiutko, ładnie i cicho pracować, lecz nie można go wtedy pokręcić powyżej pewnych (dość niskich) obrotów.

 

Zrobiłem więc regenerację przepływki, wedle zamieszczonej na forum instrukcji - niby lepiej, ale tylko troszkę - przestał tak często gasnąć na wolnych, ale dalej pracuje nierówno i klekocze (po odłączeniu przepływki dzieje się to samo co wyżej opisywałem).

 

Zacząłem się przyglądać silnikowi i znalazłem wąż który do niczego nie dochodzi, ani nie ma zbytnio gdzie go podłączyć (foto).

 

Czy ktoś może wie co to za wąż, i czy może mieć on związek z omawianym problemem?

 

 

I sprawa nr 2, na moich zegarach nie ma kontrolki Check Engine, jest miejsce obok kontrolki tankowania (czy jak kto woli "żyda"), lecz nie ma tam ani żarówki, ani miejsca do włożenia żarówki, a kontrolka nie istnieje (foto). Czy to możliwe? Mam przecież komputer pokładowy i gniazdo OBD1....

 

Z góry dzięki za każdą odpowiedź,

Pozdrawiam!!

 

http://www.highlanders.pl/wezyk.jpg

http://www.highlanders.pl/zyd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciolkie, jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza to po lewej stronie masz wywyercony otwor? jezeli tak to to jest jakas tam odma (jedna z dwoch) muszisz tam wcisnac (tak mialem w 1.3 w 1.0 nie pamietam ale ten wezyk tez jest.

 

w 2 zdjeciu o ile pamietam to obok mam kontrolke hamulca recznego. w nowszych modelach tak jest. a czeka w 1.0 mialem. ale w dokupionych zegarach nie mialem! wiec zeskrobalem jedynie czarny kolor i teraz podswietlane tam jest czerwone kolko ;) a w 1.3 mam w normalnym miejscu.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciolkie, jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza to po lewej stronie masz wywyercony otwor?

 

Jak rozumiem w obudowie filtra ma być wywiercony ten otwór? Jutro sprawdzę, bo narazie dzisiaj do pracy :/ Jak nie znajdę to chyba pojadę podłączyć go pod kompa - właśnie, może ktoś miał do czynienia z tym interfejsem https://ssl.allegro.pl/item421922212_interf...styka_obd1.html, warto go kupowac? Czy lepiej jednak pojechać z tym do mechanika? (Oczywiście chciałbym sprawdzić co powoduje tak tragiczną pracę na wolnych obrotach).

 

Tak czy inaczej narazie dzięki za odpowiedzi, jutro przejrzę tą obudowę i zdam relację,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciolkie, dokladnie stojac na przeciw auta w 1.3 jak zdjalem obudowe to po lewej stronie mialem otwor montazowy do tego wezyka, po drugiej stronie jest odma olejowa z osobnym filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro na bank to zobaczę, i kupuję ten interfejs daignostyczny https://ssl.allegro.pl/item421922212_interf...styka_obd1.html, ponieważ dzisiaj popadało i odbiło mu już zupełnie (płytkę przy przepływce zasilikonowałem dokładnie, ale może dostała się tam jakimś cudem woda :o) - działa cały czas tak jak wcześniej po odłączeniu przepływki, tylko teraz czasami również faluje na wolnych obrotach i działa jakby na 3 garach ;F powoli tracę cierpliwość :/ byłem w kilku serwisach w okolicy i nigdzie nie mogą go podpiąć pod kompa, bo za stary. Także będę to musiał zrobić sam :( straszna lipa zwłaszcza że dziennie muszę robić ok. 120km ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, jeżeli Domiss tak masz i wszystko jest ok, to widocznie tak powinno być fabrycznie. Dzięki wszystkim za pomoc! Idę walczyć z innymi problemami, a niestety moja K11 ma ich nader sporo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ciolkie cos mi sie wydaje ze mamy ten sam problem.

moja micra zachowuje sie dokladnie tak samo, na luzie obroty strasznie falują i na dodatek to wrażenie jakby pracowała na 3 "garki" , tylko ze mi tak poklekocze i nagle sie pozbiera na wyższe obroty , żeby znowu zaczeło ja dławic.

Ja swoja micre miałem juz na kompie (nawet 2x) i za kazdym razem nie wykazało mi zadnego błędu, a pamiętam ze jakies 3 lata temu komp wykrył mi usterkę przepłymowierza.

A co do czyszczenia przepustnicy to robiłes to sam, jest to skomplikowane?

Jesli do czegoś dojdziesz to daj znac i vice versa oczywiscie z mojej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...