hordagoga78 Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 sie manko bracia mam pytanie raczej nietrudne... posiadam almere 2005 automat. jak jezdzic automatem? pytanie niby blache ale mam pewne watpliwosci co do wyjasnien w instrukcji. interesuje mnie jazda pod strome wzniesienie wiadomo ze uzywam do tego biegu 1 lub 2 ale co sie dzieje pozniej? czy musze zatrzymac auto na wzniesieniu by przerzucic manetke na tryb D? w instrukcji wyraznie stoi ze przy kazdej zmianie polozenia wajchy musze wcisnac pedal hamulca - co oznacza stop auta. troche to dla mnie bez sensu bo co sie dzieje z innymi autami ktore wjezdzaja na wzniesienie za mna? musza stanac bo ja zmieniam bieg ? jak to sie odbywa? czy mozna zmieniac wajche z pozycji D na pozycje 2 i 1 ? ( oczywiscie pamietam by dostosowac predkosc do poszczegolnych trybow pracy automatu) podczas jazdy ? czy hamulec wciskam tylko podczas zmiany trybu P/R/N/D ? prosze o wyjasnienie... z gory dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek104 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 w czasie jazdy spokojnie możesz przerzucać między 1 2 a D. Wiadomo, że nie będziesz tego robił codziennie, więc nic się nie stanie. hamulca musisz uzyc zrzucając z P lub zmieniajac kierunek jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Jeśli obroty na to pozwalają (prędkość) spokojnie możesz zmienić z D na 2 lub 1. Jadąc pod górę możesz użyć over drive, też pomoże jeśli prędkość jest większa (nie pozwalająca na 2 lub 1) Ostatnio zauważyłem, że niektórzy używają "N" stojąc na światłach, co nie jest też prawidłowe (widać to po włączającym się świetle cofania chwile po tym jak się zatrzymają lub przed tym jak ruszą) Ogólnie warto przeczytać arty z: automat.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Spokojnie możesz zmieniać na D podczas jazdy, de facto w każdej sytuacji. Tylko w drugą stronę musisz być ostrożniejszy, z D na 2 lub 1. U mnie w automacie, gdy przerzucałem z D na 2, musiałem wcisnąć przycisk z boku drążka. Natomiast z 2 na D nie było blokady. I to chyba wszystko tłumaczy Ostatnio zauważyłem, że niektórzy używają "N" stojąc na światłach, co nie jest też prawidłowe (widać to po włączającym się świetle cofania chwile po tym jak się zatrzymają lub przed tym jak ruszą) Błąd. Oni używają P. N jest zaraz obok D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.