Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[ B13] 100nx regulacja obrotów jałowych?


Gość devdawid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

otóż mam problem bo przy pracy silnika na benzynie zachowuje się on normalnie od 2000 obrotów wzwyż, kiedy nie kręci się go to obroty spadają i auto gaśnie.

Coś jest nie tak? czy trzeba to jakoś wyregulować? chodzi tu tylko o regulację biegu jałowego - jak ją przeprowadzić w silniku gaźnikowym skoro na gaźniku mam tylko jedną śrubę do regulacji mieszanki - czy reszta odbywa się elektronicznie i nie mam w to żadnej ingerencji ?

 

gaźnik wyczyszczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro świeży temat to i ja się dołączę. Obroty w mojej (dokładnie mojej dziewczyny) nowej setce na rozgrzanym silniku utrzymują się na poziomie 1300-1400. Po odpaleniu jest chyba koło 800 a w miarę jak silnik nabiera temperatury obroty rosną. Spalanie w normie więc domniemam, że ssanie się nie zacina. Dość często włącza się dmuchawa chłodnicy. Można powiedzieć, że na rozgrzanym silniku chodzi prawie bez przerwy. Czy dmuchawa powoduje taki wzrost obrotów? Problem dmuchawy będę rozwiązywał na dniach (może termostat, może zakitowana chłodnica. Się okaże).

 

devdawid, może źle wyregulowana instalacja LPG ale na tym się nie znam.

 

PS. TAGOWANIE TEMATÓW SIĘ KŁANIA :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

devdawid śruba do regulacji wolych obrotów jest za gaźnikiem. Umieszczona pod kątem ok.45* z takim wyprofilowanym lebkiem do kręcenia. Ciężko ją zauważyć bez zdejmowania obudowy filtra powietrza.

 

bodek_n14 sprawdź czy przewód podciśnienia ze sterownika ssania nie spadł albo nie pękł. Pamiętam, że już kiedyś miałem takie objawy.

Ten sterownik to taki czarny diwajs wielkości małego pudełka zapałek znajdujący się na lewym kielichu. Jest na nim napis o ile dobrze pamiętam "BOOST SENSOR"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłem śrubką od obrotów i obrotki są ~800. Mam nadzieję, że takie sie utrzymają. Po co ci były takie wysokie? Co do dmuchawy to zauważyłem, że na niższych obrotach rzadziej się włącza (wiadomo, silnik mniej się grzeje stojąc w miejscu). Ewentualnie wymieni się termostat.

Jeden z wężyków (chyba od ssania) był za długi i się zagiął. Prawdopodobnie nie przepuszczał niczego. Skróciłem go i już się nie zgina ale nie zauważyłem zmiany. Kolejny temat zamknięty.

Przy pracach wiernie towarzyszy mi moja dziewczyna. Uczy się kobieta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Pokręciłem śrubką od obrotów i obrotki są ~800. Mam nadzieję, że takie sie utrzymają.

Jak zmienisz dolot na fabryczny będziesz musiał zrobić kolejną regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nic nie zmieniam. Plany się zmieniły. Po skręceniu obrotów zauważyłem, że jak postoi i trochę ostygnie to po odpaleniu obroty są ~500. Trzeba będzie obadać kilka rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o którą śrubkę chodzi., filtr ściągałem ale chodzi mi o regulację biegu jałowego - nie reaguje na tę śrubkę reagował na gazie ale teraz na gazie nawet nie odpala :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...