Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana osłony przegubu K11


Gość stefankierpacz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stefankierpacz

Witam, widze ze na forum jest sporo na temat wymiany samego przegubu, jak sie domyslam wymiana gumowej oslony, od strony kola powinna byc prostsza od wymiany samego przegubu, jednak jesli ktos juz to kiedys robil moze doradzilby na co uwazac i jak najlepeij sie do tego zabrac i czy warto stosowac zamienniki, czy lepiej zainwestowac w oryginalne czesci. I jaki smar najlepiej do tego uzywac? grafitowy?

 

[ Dodano: Sro 10 Wrz, 2008 15:38 ]

W ksiażce do micry znalazlem inf ze aby wymienić osłonę przegubu należy zdemontować całą półośke;/ czy aby na pewno?? czy nie jest to nadgorliwość? Bez wymontowania półosi sie nie obejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze Cie zmartwic, ale nie ma sposobu wymiany oslony bez demontazu polosi. Przechodzilem swego czasu podobna operacje. Do wypelnienia oslony gumowej mozesz uzyc smaru grafitowego (o ile sie nie myle jest on dostarczany wraz z oslona).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze Cie zmartwic, ale nie ma sposobu wymiany oslony bez demontazu polosi.

 

co nam tu martwisz kolege jak to nie prawda ;), zarówno lewy przegub jak i osłona prawego wymieniona bez wyciągania półoski

 

stefankierpacz, wystarczy użyć wyszukiwarki ;)

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=przegub

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=przegub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na co uwazac i jak najlepeij sie do tego zabrac i czy warto stosowac zamienniki, czy lepiej zainwestowac w oryginalne czesci.

 

Wymiana w warsztacie ok 70 zł, czas 2 godziny, Tobie zajmie to zapewne więcej czasu ;)

Jeśli chodzi o samą osłonę myślę, że najlepiej kupić oryginał ale jeśli zdecydujesz się na zamiennik zwróć koniecznie uwagę czy kupiona przez Ciebie osłona ma wewnątrz brzegu (tego szerszego) taki rowek, to jest bardzo ważne, żeby osłona pasowała do przegubu, ja kupiłam zamiennik i dopiero mechanik powiedział że złą kupiłam, (dobrze że miał odpowiednią na miejscu :) )

 

Do wypelnienia oslony gumowej mozesz uzyc smaru grafitowego (o ile sie nie myle jest on dostarczany wraz z oslona).

 

Niestety ja przy zakupie osłony nie miałam w zestawie smaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stefankierpacz

Z pomocą taty udało mi się wymienić, jednak na przyszłość zainwestuję w mechaników. Udało się wymienić bez wyciągania przegubu i spuszczania oleju przekładniowego. Mimo to robota dośc trudna, szczególnie że sprzetu high tech nie posiadalem;) Najwięcej problemów sprawiły... śruby które trzeba było odkręcić, kręciły się wraz z nakrętkami, niby banał ale nie było jak do nich podejść, pomogło dopiero rozwiązanie siłowe, sam przegub nie był problemem po użyciu drewnianego młotka. Smar rzeczywiście był w kokplecie, matrwi mnie jedynie jakość osłony bo nie kupiłem oryginału a wyboru zamienników nie było, był jeden dość tani... 30zl. Na szczęście wszystkie te "rowki" pasowały. Tak na mrginesie osłonę zewnętrzną po lewej stronie wymieniał mi mechanik, zainkasowali 100 zl juz z osłoną ale jak pozniej sprawdzilismy poszli na łatwiznę, pościnali zawleczki w śrubach, a samą osłonę założyli średnio dokładnie. Mimo to robota dośc cięzka i wolałbym zmienić mechanika i mu zapłacić niż jeszcze raz się z tym męczyć;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super, że już jesteś po wymianie, moją osłonę też mechanik wymieniał bez spuszczania oleju. Co do jakości samej osłony, ważne że jest cała, nie popękana i porządnie założona, a w trakcie eksploatacji będziesz sobie ją co jakiś czas kontrolował przecież, od razu się nie rozpadnie ;) Pozdrawiam i dziękuję za punkcik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...