Gość Rob083 Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 Czytałem na forum wiele różnych wątków dotyczących blokowania i demontowania EGR. To jest już dla mnie jasne, wiadomo że jest to sposób na ograniczenie emisji tlenku azotu i silnik może bez tego urządzenia pracować bez negatywnych konsekwencji. Ostatnio na forum znalazłem również sposobie na przerywanie i słabą reakcję silnika na przyspieszanie. Sposób polegał na blokowaniu przepływu, w wężyku podciśnienia pomiędzy pompą próżniową a zaworem Swirl Control. Czy ktoś może mi wytłumaczyć to zagadnienie i czy ta ingerencja ma istotny wpływ na prace i trwałość silnika? Oraz czy ten zawór również należy do systemu EGR, czy odpowiada tylko za sterowanie dynamicznym doładowaniem i zawirowaniem powietrza? Jak zaznaczyłem w tytule, chodzi o silnik Diesla YD 2,2Di. Z góry dziękuję za odp, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Nie wiem na jakiej zasadzie działa ten Swirl Control ale nie radził bym ci grzebać przy EGR w silnikach diesla :/ W tych silnikach ilość spalin podlegających recyrkulacji jest ciągle mierzona po przez przepływomierz i wszelkie odchyłki mogą być wgrane jako błąd (tryb awaryjny, ograniczenie mocy) poza tym silniki diesla pracują na ubogich mieszankach przez co bez dodawania gazów obojętnych (spalin) wytwarzały by strasznie duże ilości tlenków azotu. Jedynym sensownym momentem na wyłączenie EGR jest pełne obciążenie gdy mieszanka jest stechiometryczna lub bogata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 W tych silnikach ilość spalin podlegających recyrkulacji jest ciągle mierzona po przez przepływomierz i wszelkie odchyłki mogą być wgrane jako błąd Niestety się mylisz - w starych dieslach można przez przeszkód zamknąć ten obieg na stałe bez żadnych negatywnych skutków ubocznych. W silnikach DCi natomiast ta operacja może się nie udać, ponieważ jest mierzona temperatura za zaworem EGR (też nie wiem czy we wszystkich). Jeśli przy otwartym zaworze temperatura nie wzrośnie do pewnej akceptowalnej to wyskoczy błąd. Mam silnik 2,2Di z 2001r z zamkniętym na stałe zaworem i nic złego się jak dotąd nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Mówiąc o starych dieslach zaznacz że chodzi o diesle z mechaniczną pompą wtryskową zaś większość diesli z elektroniczną pompą i przepływomierzem oraz wszystkie układy common rail i układy na pompowtryskiwaczach mierzą ilość rezylkulacji. zobacz na rodzine silników VW 1,9 TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 większość diesli z elektroniczną pompą i przepływomierzem Wydaje mi się że mam obie rzeczy, a CE się po "odcięciu EGR'a nie świeci Co do common rail to się zgodzę - właśnie silniki DCi o których pisałem wcześniej - tam się nie da PROSTO "odciąć" EGR'a, trzeba kombinować z elektroniką. No i nie mieszajmy do tego szkopów - to już inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.