Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] Jaki najlepszy SWAP silnika do primerki w dieselu?


Gość JanekW
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zastanawiam się nad tym, czy do tej primerki da się zapakować jakiś mocniejszy silniczek. 90KM to trochę mało jak na takie auto, a poza tym przyjemność z jazdy będzie o wiele większa jak by było coś więcej pod maską. Jednak nie mam pojęcia, jakie silniki mogły by do niej pasować, a specjalistą nie jestem. W necie znalazłem dość ciekawy i prosty artykuł na ten temat: http://tuningmania.pl/tuning&serwis/te...aktyka/swap.htm Są w nim wszystkie podstawowe informacje co do przekładki silnika, jednak chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić które z silników nissana będą pasować do mojej primery. A może warto by się zakręcić i znaleźć silnik np. od jakiejś audicy?

Myślę o okolicy 130KM-150KM. Może silnik 2.2 DCi od Tino by pasował i nie trzeba by wszystkiego przekładać?

Proszę o sugestie i porady jak ugryźć temat.

pozdrawiam

Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyjmując, że części miałbym w bardzo niskiej cenie? Bo do nich mogę mieć dostęp, ale to będzie wymagać z mojej strony cierpliwości. W ogóle zastanawiam się nad SWAPem, bo za samą primkę też zapłaciłem grubo poniżej ceny rynkowej. Żeby nikt nie miał wątpliwości legalnie :)

Chodzi mi przede wszystkim o sam problem przełożenia silnika, nie do końca o pieniądze. Co tak na prawdę jest potrzebne?

Z podstawki z linka wynika, że konieczny jest silnik z wiązką i komputerem, a reszta to jak mamy kasę i możliwości lub wybraliśmy zbyt mocny silnik.

Pompę pewnie też by się przydało wymienić, bo może być za słaba, ale jak to ocenić przed przekładką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dobrać części tak, żeby jak najmniej było rzeźbienia i problemów? Chyba najlepiej będzie szukać jakiegoś silnika z innego nissana? Rodzina to zawsze rodzina. Zastanawiam się też, czemu trzeba wymienić bak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za samą primkę też zapłaciłem grubo poniżej ceny rynkowej. Żeby nikt nie miał wątpliwości legalnie :)
Więc sprzedaj ją z zyskiem i kup mocniejszą. Kasa jaką władujesz w to auto nigdy Ci się nie zwróci a efekt końcowy będzie nieadekwatny do kosztów.

Coś o tym wiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprzedaj ją z zyskiem i kup mocniejszą. Kasa jaką władujesz w to auto nigdy Ci się nie zwróci a efekt końcowy będzie nieadekwatny do kosztów.

 

muszę to poważnie przemyśleć. Ale tak czy siak najpierw parę groszy muszę jeszcze w nią włożyć. Może rzeczywiście lepiej ją pchnąć i kupić od razu cos mocniejszego z większym potencjałem? Ale lubię jeździć traktorem..... <:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... na wrocławskie drogi to bardzo dobre rozwiązanie :) sprzedam primkę i kupię "Czarny Ciągnik" ;]

Całość pomysłu przekładki silnika zrodziła mi się, bo czasem mogę nabyć niektóre części po b. okazyjnych cenach. Poza tym stworzenie szybkiej primerki w dieselku podejrzewam, że jedynej w PL, a na pewno bardzo oryginalnej jest nie lada kuszącą wizją. Właśnie dlatego, że większości się nie opłaca. Tylko że jak wspomniana okazja się trafi, chciałbym wiedzieć, że to to, na co czekam. :) No a sam póki co, nie jestem samochodowym specem, a raczej lamerem, choć raczej szybko się uczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłacam się do kolegów, zmień auto.

 

Sam próbowąlem wzmocnić swoją almerę. Padło na silinik sr20ve + turbo plus cały osprzęt wykonane w profesjonalnej frmie. Koszt wyższy niż auto. Poprostu kupiłem sobie subaru forester turbo. Ma podobno 5,9 do setki (na 2 biegu idze do 110km/h odcinka przy ponad 7k rpm 2 wałki rozrządu ze zmiennymi fazami), nieporównywalny trakcyjnie do almery i mniej więcej na to samo mi wyszło kwotowo, ale klasa auta nieporównywalna pod kazdym względem no może brakuje mu w kompie informacji o spalaniu ale może to i dobrze aby nie dostać zawału podczas jazdy :D

 

I mogę stwierdzić, że tym kioskiem da się rozgromić wiekszość autek na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...