Gość delete Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Witam wszystkich jestem nowy i niedawno kupiłem primere 2.0 diesel 96 rocznik w starej budzie. uszkodzenie klimatyzacji polega na braku sprężarki i zastanawiam sie czy jest sens kupować sprężarkę i montować do klimy dawno nie używanej reszta wszytko jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 delete sprężarkę możesz kupić i załadować nie powinno być problemów z odpaleniem klimy. Dodatkowo wymieniłbym osuszacz - ok 70zł ale warto, bo pewnie stary już nie działa tak jak powinien. Przed kupnem kompresora można byłoby w jakiś sposób zrobić próbę szczelności - nadciśnieniową (azotową) - na niej wszystko wychodzi. Kompresor do diesela jest raczej ciężki do zdobycia, chyba że nówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość delete Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 mam pytanie co zrobić z tymi końcówkami co sie podłącza sie sprężarkę bo są trochę zardzewiałe i cały czas były wmontowane przydałoby sie je jakoś przeczyścić i gdzie można sprawdzić szczelność klimy i jakie są tego koszta? z tego co patrzałem na ta sprężarkę bo dostałem ją razem z autem to ona ma jeszcze doczepioną jakąś rolkę albo coś w tym stylu a na aukcjach na allegro tego nie ma i przy tej sprężarce jest jakiś pasek czy coś i na co sie go nakłada? może ktoś ma diesla i mógłby zrobić fotkę? jak to wszystko wygląda zamontowane byłbym wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 delete jak masz sprężarkę to można ją sprawdzić i jak jest ok to montować. To "coś" jak określasz to jest to podstawa pod kompresor i musi ona być inaczej nie zamontujesz kompresora. Z tego co piszesz to wnioskuje, że musisz kupić jeszcze nowy pasek klinowy do klimy, bo sprężarka ma własny napęd (zobacz czy masz jakieś wolne koło pasowe na wale (jak tak to nowy pasek do klimy, a jak nie to nowy pasek dłuższy do wersji z klimą). Wtyczka to wystarczy wyjąć wtyk i zarobić go na nowo po czym znów włożyć do kostki chyba, że uda Ci się ładnie oczyścić. Koszt sprawdzenia klimy to zależy od zakładu ile sobie liczy. Ale moja rada jest taka, żebyś nie jechał do pierwszego lepszego, tylko tam gdzie się znają. Jak masz kompresor i podstawę to montuj to sam - zaoszczędzisz sporo kasy. Popodpinaj wszystkie rurki. Pojedź niech Ci sprawdzą najpierw podciśnieniówkę, żeby wyciągnąć cały syf potem nadciśnieniówkę żeby sprawdzić czy wszystko ok i nabijać. A i niech sprawdzą jeszcze kompresor. Jest duże prawdopodobieństwo, że jest on w pełni sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość delete Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 kompresor jest raczej uszkodzony z tego względu ze ma dziurę także raczej się nie nadaje a ta podstawa to wygląda jak koło na które nakłada się pasek ? ale ta sprężarkę podłącza się tylko pod pasek czy potrzebuje jeszcze zasilania i zastanawiam się co zrobić z przewodami klimatyzacji w których pordzewiały końcówki te które idę do chłodnicy i gdzieś jeszcze, może mógłbyś zrobić fotkę jeżeli to możliwe jak wygląda kompresor zamontowany będę wdzięczny Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 delete u ciężko będzie bo w SR20Di/De/DE kompresor jest napędzany z tego samego paska co alternator i więc nie da rady. W którym miejscu ma dziurę tan kompresor jak możesz to cyknij fotkę. Być może dziura o której mówisz jest otworem na czujnik temperaturowy (protect) dzięki któremu kompresor się nie przegrzewa. Jeśli chodzi o kompresor to on ma podpięcie z parownika i do chłodnicy (skraplacza). Jeśli chodzi o zasilanie kompresora to on ma tylko podawane napięcie na sprzęgło dzięki któremu się załącza. Kompresor cały czas ma pasek na sobie (na kole pasowym) i w momencie naciśnięcia włącznik klimy załącza się sprzęgło dzięki któremu zaczyna działać kompresor. Z tymi przewodami to podjedź do jakiegoś zakładu niech oni to ocenią jak i całą resztę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość delete Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 oto fota tej sprężary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacekjacenty Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 kolego spręrzarka to szrot ja przerabiałem ten temat w tym roku miałem tką samą sytuacje, sprężarke znalazłem na alegro 300 zł chłodnica 200zł filtr 75zł sam zakładałem i podłanczałem nie taki djabeł straszny .sprawdzenie szczelnosci i nabicie czynnikiem 250 i działa bajki pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Tak sprezarka szrot, jesli chodzi o cene uslugi sprawdzenie szczelnosci Pod cisnieniem 20zl nabicie ukladu ac 160 zl odgrzybianie ukladu ac (zalezy czy sedan czy kombi) 60-90 zl ceny netto. Wg mnie sa to normalne ceny, w tym zakladzie w ktorym pracowalem, jak cos to zalatwie abys mial ceny takie jako netto a nie jeszcze vat. Pozdrawiam Nie klej tylko chlodnicy jesli jest dziurawa to nigdy sie nie sprawdza. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.