Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uklad wydechowy


PumaRST
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam taki dylemat, pacjent to Almera N15 GTI. A dylemat tyczy się średnicy układu wydechowego. rozpatruje 2 rodzaje 55 i 60mm. Seryjnie jest 48mm, a załozenia są następujące:

 

- wykożystanie potencjału tego elementu (wzrost KM i Nm)

- wydech ma być cichy (nie chce żeby mnie głowa bolała po przejechaniu 10km),

- ze względu na warunek 2 nie walcze o każdy możliwy KM i Nm.

 

Auto służy mi do jazdy na codzien i do pracy wiec musi zachowac minimum konfortu. Miałem zamiar zlecić to jakieś firmie specjalizującej sie tym tematem ale niestety $$ zmuszaja mnie do oszczędności wiec całość bedzietrzeba wykonać u p.Stasia.

 

Dodam że rozleciał mi sie seryjny układ i dlatego musze coś z nim zrobić, a dokłądnie tłumik końcowy i jak porównałem ceny ori to wyszło mi na to że wsumie taniej bedzie cos wymyśleć.

 

Z informacji istotnych w przyszłości nie planuje zmian wąłków i głębszego dlubania w silniku. Jedyne zmiany jaka maja byc to:

 

- korekta zapłonu,

- korekta ustawień seryjnych wałków,

- ECUmaster.

 

Wszelakie sugestie mile widziane

 

Pozdrawiam

PumaRST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co byś nie zrobił będzie lepiej jak seryjna kupa...

Swojego czasu był tu 100NX GTi na wydechu fi 52x1,5mm by el-tec, na seryjnych wałkach doszło mu coś pod 14KM, nawet jest tu gdzieś jego wykres :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi na to że przyrost mocy bedzie bardzo zbliżony niezależnie od średnicy 55mm czy 60mm. no to pozostaje jeszcze pytanie jaka róznica bedzie w głośności auta biorąc poprawke że chce to wrzucić na 3 tłumikach przelotowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 3 tłumikach bedzie troszkę ciszej niż na dwóch... im większa średnica rur tym głosniej... przelot przy średnicy 60mm powinien ci wystarczyć... ciekawe na jak długo :) -apetyt rośne w miarę jedzenia"..., może zrób 63.5 na dwóch tłumikach + silencer "w dupe" na trase i będzie bardziej rozwojowy niż 60mm komorowy - mam taki i bede robił jeszcze raz na 2,5 przelot

 

tak czy siak przelot przy naszych sr20 i tak urywa głowę niezależnie od średnicy - bez silencera się nie obejdzie... pomyśl także nad czymś takim naprawdę warto:

ssac_header_by_1879pmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, przelot 2,5' nadaje się ale do auta z turbo. Na forumowych wykresach przelot 2,5' dawał zazwyczaj ~6KM i podobny przyrost momentu.

 

Ale z chęcią zobaczył bym porównanie wykresów fi60 przelotowo komorowy i fi63,5 przelot. PMW, shamuj auto przed i po. Przyda się taka wiedza :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robie pod wałki które do wiosny zamierzam ogarnąć :) kolektor mam 2,5' dlatego reszta też bedzie 2,5' , poza tym tłumiki które mi sie podobają maja 2,5 cala wejścia... w stanach robi się nawet 3 cale pod mocno wysilone n/a se-r na wałkach S4,S5, i serii C JWT

 

pozatym pordzewiały i wypalony wydech od Tomali zwyczajnie nie pasuje już do reszty układu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozatym pordzewiały i wypalony wydech od Tomali zwyczajnie nie pasuje już do reszty układu :)

 

z tym się zgodzę ;)

 

Pod ostre wałki to może i się nada 2,5' ale z tymi 3' to ich z lekka pogięło chyba, że celują w moce ~250KM+strzały z nitro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u Ciebie bodek piękny był przyrost po samym wydechu.

ja mam 2,5 cala i jakoś nie uważam, żeby było to przy dużo, w moim seryjnym GTi :)

 

PS: z resztą wiele hond z B16A2 czyli 1.6 jeździ na 2,5 cala i jest gitarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem w trakcie robienia wydechu w N15 GTI. Początek układu taki jak ma PWM ;) (wymiana samego kolektora i portek przy zostawieniu seryjnej reszty dała 6 koni i znaczną poprawę momentu obrotowego w górze - IMO warto się tą zabawką zainteresować). Teraz przyszedł czas na zrobienie reszty. Zdecydowałem się na średnicę 60.3. całość będzie wykonana z kwasówki. Tłumiki właśnie przyszły zza Wielkiej Wody i są to dwie sztuki Magnaflow z serii "Street"

 

fota

 

Teraz reszta. Praktycznie całość materiałów już kupiłem. Postanowiłem zostawić tłumik rozprężny, który wrzuciłem zamiast kata i wyszło na to, że od końca tegoż tłumika potrzeba 2 metry rury + 4 kolanka. (Koszt całości 230 zł) . Zostało już tylko to pospawać - no ale tutaj pojawiło się kilka problemów - powinno się to zrobić TIGiem, ale koszt jednego spawu to 50zł. Można zrobić to MIGiem, ale koszt samych materiałów jest bardzo duży (1kg drutu do kwasa kosztuje 100zł , do tego dochodzi jeszcze butla argonu). Jedynym sensownym i w miarę niedrogim rozwiązaniem jest pospawanie zwykłą spawarką - elektrody do spawania w kwasówce kosztują 5 zł sztuka i jeśli ma się wśród znajomych spawacza z niezłym skillem (+5 do łuku elektrycznego i +10 do ochrony przed magią światła)- całość może wyjść dość tanio i solidnie. Ostatnim problemem, którego jeszcze nie udało mi się rozwiązać jest kwestia połączenia elementów układu - zwykłą spawarką nie da się tego dobrze zrobić spawając na samochodzie, potrzebne są zatem flansze. Na razie zdobyłem tylko namiar na mistrza Jedi, który może coś takiego wykonać - koszt na razie nieznany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z chęcią zobaczył bym porównanie wykresów fi60 przelotowo komorowy i fi63,5 przelot.

Ja u siebie przesiadam się z takiej konfiguracji w najbliższy piątek, myślę też że parę dni później odwiedzę hamkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMW taki kolektor też juz siedzi i u mnie. to że wyjście z portek jest 63mm o niczym nie świadczy bo za łączem elastycznym wstawie redukcje z 63->xxmm.

 

tak jak pisałem nie walcze o każdy możliwy KM i cała operacja jest raczej spowodowana niedostepnościa seryjnego tłumika w rozsądnych $$.

 

co do porównaia silników Hondy do SR20 to ma 2 uwagi:

 

- one sie kręcą przynajmniej o 1000rpm wiec ciśnienie spalin jest tam wieksze w górnym dłuższym zakresie,

- wiekszość z przytoczonych sie drze jak stara kur..., a ja naprawde nie chce mieć dosć auta po 10km jazdy.

 

Wymyśliłem sobie 2 środkowe w miejscu kata i ori środkowego oraz przelot na końcu. co do średnicy raczej sie zdecyduje na 55mm.

 

Co do wiekszej rozwojowości 60,3mm to sobie zdaje z tego sprawe ale do rozwoju mam inne auto a to jest tylko dupowóz który ma byc odrobine szybszy od serii. I jak zacznie brać udział wczymś wiecej niz jazda do pracy , w pracy to bedzie to tor a tam jak udało by sie w konsekwencji podejśc pod moc 160KM (po wysztkich planowanych zmianach) to i tak bedzie aż nadto względem moich umiejętności.

 

Jak wystrugam ten wydech i shamuje ponownie to dam znać co 55mm dało w seryjnym SR20DE

 

Dzieki za waszą pomoc

 

BTW: zgadzam sie z opinią że 2,5" to w Turbo a nie średni dłubanym N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będziemy się sprzeczać o 3mm na średnicy wydechu... gwarantuję Ci że na przelocie nie będzie cicho i tak bedzie darł jape i tak... u mnie na luźnym komorowcu, który po pół roku się już wyjarał urywa łeb... chcesz mieć cicho to zakładaj serię albo jedż do el-teca i zapłać za końcowy tyle co za cały wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będziemy się sprzeczać o 3mm na średnicy wydechu... gwarantuję Ci że na przelocie nie będzie cicho i tak bedzie darł jape i tak... u mnie na luźnym komorowcu, który po pół roku się już wyjarał urywa łeb... chcesz mieć cicho to zakładaj serię albo jedż do el-teca i zapłać za końcowy tyle co za cały wydech

 

w żaden sposób sie nie sprzeczam ;) a jak bedzie za głośno na tym co wydumam to napewno skożystam z rady o wizycie w El-Tecu i podmienie końcowy zeby było ciszej ale już bedzie wiekszy cąły wydech nizseria.

 

co do serii to szukałem i niestety nie znalazłem nigdzie oprócz salonu a tam cena w okolicy 1100PLN :zdziw: i trzeba czekać na import z Japonii, a zamienników nikt nie robi dedykowanego do Almery GTI (przynajmniej ja nie znalazłem) w związku z czym decyzja prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodzenia w dumaniu w takim razie... ja próbowałem zrobić kompromis miedzy luźnym a cichym układem - nie udało się... teraz przechodzę na ciemną stronę... mocy :D

 

silencer to jedyna opcja żeby te hardcorowe sr20 wyciszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2,5 cala i jakoś nie uważam, żeby było to przy dużo, w moim seryjnym GTi :)

 

haha, jaki skromny Yarkoo :P Do SR20VE + wałki 2,5' jest ok ale czytałem o typach z Grecji którzy do VE dawali 55-60mm + header 4-2-1 i też mieli okolice 200KM i ponad 200Nm momentu.

 

[ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 21:13 ]

PMW, jak byś zrobił wydech w el-tecu to bez silencera był by cichutki jak trzeba. W kilku primach już widziałem.

 

Mi na razie musi wystarczyć fi60 od Tomali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech zrobiony na ul. Harfowej w warsztacie Józefa Tomali :) Ceny ~500zł za całość na dwóch tłumikach, wszystko ręcznie robione ze zwykłej stali. Swoją drogą to Tomala robi również z kwasa. Widziałem i całkiem ładne to było. Polerowana stal, tłumiczek elegancki. Problem jest tylko taki, że on nie ma rur fi63,5 i trzeba mu przynieść swoje. Ciekawe jaka była by cena?

 

[ Dodano: Nie 14 Wrz, 2008 09:48 ]

PumaRST, czemu masz różowy znaczek przy niku? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjaśnienie sformułowania "wydech Tomali"

 

PumaRST, czemu masz różowy znaczek przy niku? ;)

 

to dosć długa historia powiązana z dużym zlotem mojego macierzystego Klubu. Od kilku lat loguje sie jako Pani na wszystkich forach :) ale uwierz mi na słowo że nie chciał byś mieć nic wspólnego zemną :D jestem brzydki nawet jak na faceta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...