Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Almera GTI by PumaRST


PumaRST
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

zdecydowałem sie otwrzyc temat bo autko pozostanie ze mna troche i cos tam bede przy nim stopniowo dłubał. a teraz do sedna.

 

Auto to Almera N15 GTI z 2000 roku (natknąłem sie też na nazwe TopSport). Auto trafiło do PL z szwajcari jakieś 1,5 roku temu. Jest w sumie wpełni oryginalna, a przynajmniej byłą do puki nie trafiłą w moje rączki :D.

 

Silnik 2,0 16v 143KM w serii, mój sie legitymuje mocą 138KM 175Nm

almeragtistartpt4.th.jpg

 

Zawieszenie seria + kit H&R amorki+sprężyny ale nie wiem ile obnizona bo taka juz przyjechała z szwajcarii

 

Innych zmian w zasadzie nei było oprócz karbonowych wstawej w desce rozdzielczej - nie wątpliwie orzywiło to wnetrze (przynajmniej według mnie).

 

Co do zmian już zrobionych przeze mnie, to przyleciał kolektor wydechowy 4-2-1 (już w aucie)

 

kolektorwydechowy1kp5.th.jpg

 

i pozbyłem sie katalizatora. Obecnie jestem na etapie kompletowania tłumików i bede robił wydech o średnicy 55mm na 3 przelotach. Później chce jeszcze poprawic dolot między przepustnicą a przepływomierzem (MAF) i dopiero wybieram sie na Hamownie.

 

Auto prezentuje sie z przodu tak:

almerkarf3.th.jpg

 

A tu kilka fotek z Toru Poznań:

almera2os9.th.jpgalmera3tw4.th.jpgalmera4ld6.th.jpgalmera5fy3.th.jpg

 

I tu mam pytanie może mi ktoś powie co to za gril jest w niej bo jeszcze takiego nie widziałem.

 

 

Co do jakiś prób sportowych to oprócz kilku streetów auto było w Rykach na pierwszej eliminacji i na deszczu pojechałem ET:16,6 oraz podczas zlotu FiestaKlubPolska przejechało dużą pentle Toru Poznań (2,21:97).

 

Ogólnie auto jest dupowozem i służy do jazdy w pracy i na codzień. O planach nie chce sie rozpisywac bo pewnie wielu takich tu było co pisali, że nie wiadomo co zrobia z autem i szybciej znikneli niż powstał ich pierwszy post.

 

Pozdrawiam

PumaRST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie się zapowiada. Wrzuć wiecej fotek i większy rozmiar bo na tym nic nie widać (800pix dluzszy bok)

 

fotki poprawione a wiecej zrobie jak bedzie czysta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grill mi wyglada na wyjety ze skyline...

tak mi sie cos kojarzy

 

też sie spotkałem już z taka opinią tylko róznica jest w znaczku bo ma namis "GTI" a Skay miał jak sie nie myle "GTR"

 

BTW dodałem kilka fotek z Toru Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Jestes kobieta?? :)

Przeciez na fotkach meżczyzna siedzi za kółkiem....

 

Ładna sztuka, aczkolwiek bardziej mi sie oryginalny grill podoba...

 

Pokaż fotki z wnętrza. Też mam wstawki karbonowe i chce zobaczyć czy mamy tak samo oklejone :D ale prawda jest ze dzieki temu wnetrze ozywione troche :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeciez mowilem ze hamownia prosperuje i ma sie dobrze.

Fakt, dalszych relacji nie zdalem, bo niestety mnie nie shamowali (za niskie zderzaki i nie bylo za co zlapac pasami) a potem jakos tak wyszlo :zly:

Puma milo cie widziec na NKP i widze ze almerke zaczoles dopieszczac :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puma milo cie widziec na NKP i widze ze almerke zaczoles dopieszczac :diabel2:

 

Witam Cie :D

 

narazie to tylko takie pierdoły robie, wsumie to wymuszone rozpadniętym wydechem seryjnym, choć nie powiem te kilka KM dodatkwych jest dla mnie pozytywnym aspektem tej zabawy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okleiny prawie identyczne :D ale są pewne różnice

 

Widzę że masz obszytą kierownice skórą? sam robiłeś ? czy w jakiś zakładzie?? obszyją bez wyjmowania kiery?? :D

 

seryjnie obszta kierownica i gałka, nie wiem jak to było w innych N15 GTI ale ta ma :D

 

 

mały upDate:

 

auto dostało wydech, 55mm średnicy na 3 tłumikach przelotowych.

 

ukadwydechowy3ln4.th.jpgthpix.gifukadwydechowy4li2.th.jpgthpix.gif

 

z moich obserwacji:

- Niestety jest troche głosny, nie tak głośny ja Hondy na 2,25/2,5" ale jednak chyba za głośny i raczej bede musiał znaleść jakiś końcowy komorowy o średnicy wloty 55mm.

 

- mam wrażenie że auto straciło na elastyczności w dolnym zakresie obrotów (tak jak by ciśnienie spalin było za małe na taśrednice wydechu), natomiast góra od +/- 4500rpm jest ciekawsza. co prawda to tylko moje odczucia i prawde powie hamownia jak to sie pozmieniało względem serii.

 

Teraz czas na pomiar a potem na przeróbke dolotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie przejmuj się odczuciami... u Bodka było to samo, twierdził że dół się pogorszył i neiznacznie poprawiła góra a efekt samego wydechu u niego po zweryfikowaniu na hamowni hamowni wyszło to:

http://img444.imageshack.us/img444/8335/skanuj0001ex4.jpg

Więc nie do końca należy ufać dupohamowni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zostało shamowane, zrzerała mnie ciekawość :D

 

Wynik to 153KM 181Nm, zaskoczył mnie tak mały przyrost Nm ale za to bardzo mnie cieszy moc. Niestety miałem racje ze nic sie specjalnego nei zmieniło w dolnym zakresie obrotów.

 

obecny wykres:

almeragti2qq7.th.jpgthpix.gif

 

porównanie wykresów:

 

almeragti3ys8.th.jpgthpix.gif

 

I teraz moje pytanie jest nastepujące: czy puszka rezonansowa/tłumik szmeró na dolocie moze być tego przyczyną, że moment tak słabo poszedł do góry??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz moje pytanie jest nastepujące: czy puszka rezonansowa/tłumik szmeró na dolocie moze być tego przyczyną, że moment tak słabo poszedł do góry??

 

ja usunąłem u siebie tylko duży tłumik (ten spod błotnika), wyciąłem otwór 80mm (powiększyłem mały owalny) i doprowadziłem do puszki w której siedzi wkładka K&N rurę kominkową z halogenu efekt jest taki że po wciśnieciu gazu do deski przy 2-3k rpm ma się wrażenie że się półosie zaraz ukręcą :diabel2:

 

nr. wkładki to 2032-2 i jest dostępna w IC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę inaczej. Dłuższa rura ma inny kształt, krótsza ma wyprowadzenia na odmy. Zestaw od SE-R jest prawie plug and play - nie pasuje tylko przejściówka do przepływomierza (trzeba ją albo dorobić, albo trochę zmodyfikować obudowę przepływki).

 

>Puma - na jakich tłumikach zrobiłeś swój układ wydechowy? No i ile wyszła Cię robocizna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za miłe słowo, tak jak napisąłem spodziewałem sie wiekszego zysku na Nm a mniejszej mocy. Tak też jest OK tylko bardziej pod Tor bo tam auto jest cąły czas na wysokich obrotach.

 

Co do dolotu, to musze go obadać jak to wyglada tam w nadkolu. Generalnie PMW dzieki za numer wkładki bo z niego skożystam. nie przewiduje stożaków. swoja droga popatrzyłęm an ebay i sory ale dla mnei kawałek rury nie jest wart +/- 250$ plus przesyłka, tym bardziej że chce tylko zastąpić odcinek miedzy przepustnica a MAF-em. jeszcze gdybym chciał dawać stożek i wykożystać maxymalnie dolot to może bym pomyslał ale raczej nie za tą kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś słabe te wyniki ale nie pitol że dół się nie poprawił od zera do 3500 przyrosty są i to w granicach 5Nm... :)

Wpadaj do Wawy to Ci z tego zrobię coś pod 200Nm i pod 170KM w czasie nie dłuższym jak 4 godziny :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadaj do Wawy to Ci z tego zrobię coś pod 200Nm i pod 170KM w czasie nie dłuższym jak 4 godziny :one:

wiesz dobrze że z tego zaproszenia skożystam tylko w swoim czasie. Najpierw musi mi sie okazać co z elektroniką w Fieście bo jak mi przyjdzie montarz SA to niestety ale Almerka bedzie musiała poczekac. i tylko popracuje chwile nad dolotem i tak zostanie na jakiś czas.

 

 

B52 przepraszam że nie odrazu odpowiedziałem ale nie zauważyłem że pytałes mnie o tłumiki itd. Wiec tłumiki środkowe to AWG z allegro 2x39zł a końcowy też z allegro No name 125zł (w obu przypadkach jakieś dodatkowe koszta na przesyłke) istotne było dla mnie żeby średnica ich była 55mm i o ile środkowych nie ma problemu to w wypadku końcowego już było trudniej znaleść (99% to 60 lub 63mm). rury+kolanka+montarz=300zł co dało nam wsumie około 550zł do tego kolektor od małych skośnookich ludzików (niestety nie z kraju kwitnącej wiśni) i mamy + 15KM 6Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...