PumaRST Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Witam serdecznie, zdecydowałem sie otwrzyc temat bo autko pozostanie ze mna troche i cos tam bede przy nim stopniowo dłubał. a teraz do sedna. Auto to Almera N15 GTI z 2000 roku (natknąłem sie też na nazwe TopSport). Auto trafiło do PL z szwajcari jakieś 1,5 roku temu. Jest w sumie wpełni oryginalna, a przynajmniej byłą do puki nie trafiłą w moje rączki . Silnik 2,0 16v 143KM w serii, mój sie legitymuje mocą 138KM 175Nm Zawieszenie seria + kit H&R amorki+sprężyny ale nie wiem ile obnizona bo taka juz przyjechała z szwajcarii Innych zmian w zasadzie nei było oprócz karbonowych wstawej w desce rozdzielczej - nie wątpliwie orzywiło to wnetrze (przynajmniej według mnie). Co do zmian już zrobionych przeze mnie, to przyleciał kolektor wydechowy 4-2-1 (już w aucie) i pozbyłem sie katalizatora. Obecnie jestem na etapie kompletowania tłumików i bede robił wydech o średnicy 55mm na 3 przelotach. Później chce jeszcze poprawic dolot między przepustnicą a przepływomierzem (MAF) i dopiero wybieram sie na Hamownie. Auto prezentuje sie z przodu tak: A tu kilka fotek z Toru Poznań: I tu mam pytanie może mi ktoś powie co to za gril jest w niej bo jeszcze takiego nie widziałem. Co do jakiś prób sportowych to oprócz kilku streetów auto było w Rykach na pierwszej eliminacji i na deszczu pojechałem ET:16,6 oraz podczas zlotu FiestaKlubPolska przejechało dużą pentle Toru Poznań (2,21:97). Ogólnie auto jest dupowozem i służy do jazdy w pracy i na codzień. O planach nie chce sie rozpisywac bo pewnie wielu takich tu było co pisali, że nie wiadomo co zrobia z autem i szybciej znikneli niż powstał ich pierwszy post. Pozdrawiam PumaRST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Ładnie się zapowiada. Wrzuć wiecej fotek i większy rozmiar bo na tym nic nie widać (800pix dluzszy bok) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Ładnie się zapowiada. Wrzuć wiecej fotek i większy rozmiar bo na tym nic nie widać (800pix dluzszy bok) fotki poprawione a wiecej zrobie jak bedzie czysta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 grill mi wyglada na wyjety ze skyline... tak mi sie cos kojarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 grill mi wyglada na wyjety ze skyline...tak mi sie cos kojarzy też sie spotkałem już z taka opinią tylko róznica jest w znaczku bo ma namis "GTI" a Skay miał jak sie nie myle "GTR" BTW dodałem kilka fotek z Toru Poznań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 (natknąłem sie też na nazwe TopSport) ee to tak samo jak Ryatha ,,SPORTLINE,, a to zwykła Almera GTI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 P.S. Jestes kobieta?? Przeciez na fotkach meżczyzna siedzi za kółkiem.... Ładna sztuka, aczkolwiek bardziej mi sie oryginalny grill podoba... Pokaż fotki z wnętrza. Też mam wstawki karbonowe i chce zobaczyć czy mamy tak samo oklejone ale prawda jest ze dzieki temu wnetrze ozywione troche Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 no znaczek tak ale: autko pozostanie ze mna troche i cos tam bede przy nim stopniowo dłubał. pozbyłem sie katalizatora pojechałem ET:16,6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 PumaRST to jednak działa ta hamownia na pakoszu?...bo tu już toczyła się kiedyś rozmowa na ten temat -> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...wi%EAtokrzyskie Fajny projekcik się zapowiada :027: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 hamownia na pakoszu działa od jakiegoś czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Kokpit w niby karbonie: jeszcze prawy wywietrznik jest w czymś takim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DVD Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 No przeciez mowilem ze hamownia prosperuje i ma sie dobrze. Fakt, dalszych relacji nie zdalem, bo niestety mnie nie shamowali (za niskie zderzaki i nie bylo za co zlapac pasami) a potem jakos tak wyszlo :zly: Puma milo cie widziec na NKP i widze ze almerke zaczoles dopieszczac :diabel2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Puma milo cie widziec na NKP i widze ze almerke zaczoles dopieszczac :diabel2: Witam Cie narazie to tylko takie pierdoły robie, wsumie to wymuszone rozpadniętym wydechem seryjnym, choć nie powiem te kilka KM dodatkwych jest dla mnie pozytywnym aspektem tej zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Okleiny prawie identyczne ale są pewne różnice Widzę że masz obszytą kierownice skórą? sam robiłeś ? czy w jakiś zakładzie?? obszyją bez wyjmowania kiery?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Okleiny prawie identyczne ale są pewne różnice Widzę że masz obszytą kierownice skórą? sam robiłeś ? czy w jakiś zakładzie?? obszyją bez wyjmowania kiery?? seryjnie obszta kierownica i gałka, nie wiem jak to było w innych N15 GTI ale ta ma mały upDate: auto dostało wydech, 55mm średnicy na 3 tłumikach przelotowych. z moich obserwacji: - Niestety jest troche głosny, nie tak głośny ja Hondy na 2,25/2,5" ale jednak chyba za głośny i raczej bede musiał znaleść jakiś końcowy komorowy o średnicy wloty 55mm. - mam wrażenie że auto straciło na elastyczności w dolnym zakresie obrotów (tak jak by ciśnienie spalin było za małe na taśrednice wydechu), natomiast góra od +/- 4500rpm jest ciekawsza. co prawda to tylko moje odczucia i prawde powie hamownia jak to sie pozmieniało względem serii. Teraz czas na pomiar a potem na przeróbke dolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 nie przejmuj się odczuciami... u Bodka było to samo, twierdził że dół się pogorszył i neiznacznie poprawiła góra a efekt samego wydechu u niego po zweryfikowaniu na hamowni hamowni wyszło to: http://img444.imageshack.us/img444/8335/skanuj0001ex4.jpg Więc nie do końca należy ufać dupohamowni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 1 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Auto zostało shamowane, zrzerała mnie ciekawość Wynik to 153KM 181Nm, zaskoczył mnie tak mały przyrost Nm ale za to bardzo mnie cieszy moc. Niestety miałem racje ze nic sie specjalnego nei zmieniło w dolnym zakresie obrotów. obecny wykres: porównanie wykresów: I teraz moje pytanie jest nastepujące: czy puszka rezonansowa/tłumik szmeró na dolocie moze być tego przyczyną, że moment tak słabo poszedł do góry?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 I teraz moje pytanie jest nastepujące: czy puszka rezonansowa/tłumik szmeró na dolocie moze być tego przyczyną, że moment tak słabo poszedł do góry?? ja usunąłem u siebie tylko duży tłumik (ten spod błotnika), wyciąłem otwór 80mm (powiększyłem mały owalny) i doprowadziłem do puszki w której siedzi wkładka K&N rurę kominkową z halogenu efekt jest taki że po wciśnieciu gazu do deski przy 2-3k rpm ma się wrażenie że się półosie zaraz ukręcą :diabel2: nr. wkładki to 2032-2 i jest dostępna w IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 No Puma, piękny wynik - gratulacje . Co do dolotu, to poszukaj sobie gotowych zestawów na Ebayu. Jest sporo do Sentry 2.0, a od 2,5 litrowej SE-R też pasuje (sam sobie taki założyłem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 czy to tak wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Trochę inaczej. Dłuższa rura ma inny kształt, krótsza ma wyprowadzenia na odmy. Zestaw od SE-R jest prawie plug and play - nie pasuje tylko przejściówka do przepływomierza (trzeba ją albo dorobić, albo trochę zmodyfikować obudowę przepływki). >Puma - na jakich tłumikach zrobiłeś swój układ wydechowy? No i ile wyszła Cię robocizna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 1 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Dzieki za miłe słowo, tak jak napisąłem spodziewałem sie wiekszego zysku na Nm a mniejszej mocy. Tak też jest OK tylko bardziej pod Tor bo tam auto jest cąły czas na wysokich obrotach. Co do dolotu, to musze go obadać jak to wyglada tam w nadkolu. Generalnie PMW dzieki za numer wkładki bo z niego skożystam. nie przewiduje stożaków. swoja droga popatrzyłęm an ebay i sory ale dla mnei kawałek rury nie jest wart +/- 250$ plus przesyłka, tym bardziej że chce tylko zastąpić odcinek miedzy przepustnica a MAF-em. jeszcze gdybym chciał dawać stożek i wykożystać maxymalnie dolot to może bym pomyslał ale raczej nie za tą kase. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 No coś słabe te wyniki ale nie pitol że dół się nie poprawił od zera do 3500 przyrosty są i to w granicach 5Nm... Wpadaj do Wawy to Ci z tego zrobię coś pod 200Nm i pod 170KM w czasie nie dłuższym jak 4 godziny :one: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PumaRST Opublikowano 1 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Wpadaj do Wawy to Ci z tego zrobię coś pod 200Nm i pod 170KM w czasie nie dłuższym jak 4 godziny :one: wiesz dobrze że z tego zaproszenia skożystam tylko w swoim czasie. Najpierw musi mi sie okazać co z elektroniką w Fieście bo jak mi przyjdzie montarz SA to niestety ale Almerka bedzie musiała poczekac. i tylko popracuje chwile nad dolotem i tak zostanie na jakiś czas. B52 przepraszam że nie odrazu odpowiedziałem ale nie zauważyłem że pytałes mnie o tłumiki itd. Wiec tłumiki środkowe to AWG z allegro 2x39zł a końcowy też z allegro No name 125zł (w obu przypadkach jakieś dodatkowe koszta na przesyłke) istotne było dla mnie żeby średnica ich była 55mm i o ile środkowych nie ma problemu to w wypadku końcowego już było trudniej znaleść (99% to 60 lub 63mm). rury+kolanka+montarz=300zł co dało nam wsumie około 550zł do tego kolektor od małych skośnookich ludzików (niestety nie z kraju kwitnącej wiśni) i mamy + 15KM 6Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 całkiem ładne przyrosty... ale ja bym robił 2,5 cala zauważ że moc spada od 6xxx obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi