Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swiece platynowe vs standardowe


dylson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czym roznia sie swiece platynowe od swiec zwyklych? Wiem ze na platynach mozna dluzej smigac ale czy sa jeszcze jakies roznice? Bede wymienial swiece w swojej maximie (a32) i zastanawiam sie jakie zalozyc. Z tego co wiem producent zaleca platyny ale jak bylem w sklepie to dowiedzialem sie ze bosch robi zwykle swiece (nie platyny) do maximki. A skoro teoretycznie mozna zalozyc zwykle bosche to czy mozna zalozyc np ngk v-line lub denso? W cenie jednej platyny mam 4 zwykle swiece wiec koszt wymiany by sie sporo obnizyl. Jesli jednak nie mozna zalozyc innych niz platyny to oczywiscie takie zaloze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym roznia sie swiece platynowe od swiec zwyklych? Wiem ze na platynach mozna dluzej smigac ale czy sa jeszcze jakies roznice?

To jest najważniejsza i główna różnica, oczywiście materiały reklamowe będą twierdzić, że jest pewniejszy przeskok iskry itp.

Teoretycznie świece platynowe mają cieńsze elektrody i wymagają mniejszego napięcia do powstania iskry, ale myślę, że układ WN i tak skonstruowany jest z dużym zapasem i sobie poradzi ze zwykłą świecą i nie powinien być zbytnio obciążony.

Jeżeli zwykłe świece mają tą samą wartość cieplną i odstęp elektrod jakie przewiduje producent to nie przewiduję problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstep elektrod jest taki sam (1,1) a cieplota bedzie nizsza bo podobno taka jest lepsza do lpg.

 

Sprawa sie chyba sama rozwiazala. Znalazlem na necie katalog denso gdzie jest przewidziana do a32 swieca denso o symbolu PK20PR-L11 (ok 12zl) i to nie jest swieca platynowa. I wlasnie takie swiece sobie sprawie :) Ponizej link do katalogu.

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...p;action=search

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest najlepszy wybór - omijaj NGK bo niestety u mnie bardzo marnie wypadły przy gazie.

Bo sa teraz 2 rodzaje NGK na rynku: made in japan i made in france jak sie trafi na te drugie to krzyzyk na droge :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelilem mala gafe bo swiece ktore znalazlem to jednak platyny ktore kosztuja ponad 60zl :P

 

no problem, mi bardziej chodziło o markę niż o z czego wykonany.

Ale na tej stronie : http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...p;action=search

można zlaeźc odpowiednik i poza tym patrzytłem na allegro i na stronę tej firmy to zwykła świeca to ok. 10 pln za sztuke.

 

[ Dodano: Wto 16 Wrz, 2008 13:34 ]

I to jest najlepszy wybór - omijaj NGK bo niestety u mnie bardzo marnie wypadły przy gazie.

Bo sa teraz 2 rodzaje NGK na rynku: made in japan i made in france jak sie trafi na te drugie to krzyzyk na droge :P

 

a po czym poznac gdzie wyoridukowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PK20PR-L11 To platyna koszt ok 60zl natomiast K20PR-L11 to zwykla swieca koszt ok12zl. Roznica spora bo w cenie jednej platyny mam 5 zwyklych. A nie jest przypadkiem tak ze fajkocewki sa przystosowane do platyn a przewody to zwyklych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylson, ja kupiłem platynki NGK PFR5C-11 i po 50kk nie widać znaku zużycia, nigdy nie miałem problemy z tymi świecami, maxima odpala "na dotyk" ;) zawsze :) tyle że nie jeżdże na gazie, dodam że świece made in japan :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze na platynach mozna dluzej smigac ale czy sa jeszcze jakies roznice? Bede wymienial swiece w swojej maximie (a32) i zastanawiam sie jakie zalozyc.

Znajomy założył zwykłe świece, po czym stwierdził, że na zwykłych świecach Maxima kulawo pracuje. Kupił więc platynowe i jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze na platynach mozna dluzej smigac ale czy sa jeszcze jakies roznice? Bede wymienial swiece w swojej maximie (a32) i zastanawiam sie jakie zalozyc.

Znajomy założył zwykłe świece, po czym stwierdził, że na zwykłych świecach Maxima kulawo pracuje. Kupił więc platynowe i jest idealnie.

dokładnie, moge powiedzieć na przykładzie swoim i jeszcze 2 maxim z wawki, na zwykłych świecach auta jeździły ale na platynach (japońskich) jeździły lepiej.

Moim zdaniem kupując platyny które kosztują troche więcej i tak jesteśmy zarobieni bo wystarczą na dużo dłużej i sprawują sie o wiele lepiej od zwykłych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylson, nie oszczędzaj nie oszczędzaj :) Teraz oszczędzisz a za miesiąc i tak kupisz platyny. Ja na swoich mam już 50K na gazie i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznac gdzie wyoridukowane?

Jest napisane na pudelku :)

a nie jestem tutaj pewny, gdyż teraz na pudełkach często nie pisza gdzie produkowane. Np. samsung aparat napisane, ze made in Japan a sa faktyczne pordukowane w czechach.

więc teraz często nie piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a po czym poznac gdzie wyoridukowane?

 

NGK produkowane we Francji maja zolte pudelka, orginaly z Japonii z reguly maja opakowania ciemne z przewaga czarnego.

Generalnie francuskie NGK sa goszej jakosci.

 

Kupilem kiedys na eBayu swiece NGK az z Australii, made in Japan, do teraz sluza kolejnemu wlascicielowi mojej bylej Primery pomimo uplywu ponad dwoch lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ziutek napisał/a:

I to jest najlepszy wybór - omijaj NGK bo niestety u mnie bardzo marnie wypadły przy gazie.

 

Bo sa teraz 2 rodzaje NGK na rynku: made in japan i made in france jak sie trafi na te drugie to krzyzyk na droge :P

ulisses napisał/a:

tfor napisał/a:

a po czym poznac gdzie wyoridukowane?

 

Jest napisane na pudelku :)

 

a nie jestem tutaj pewny, gdyż teraz na pudełkach często nie pisza gdzie produkowane. Np. samsung aparat napisane, ze made in Japan a sa faktyczne pordukowane w czechach.

więc teraz często nie piszą.

NGK produkowane we Francji maja zolte pudelka, orginaly z Japonii z reguly maja opakowania ciemne z przewaga czarnego.

Generalnie francuskie NGK sa goszej jakosci.

 

Kupilem kiedys na eBayu swiece NGK az z Australii, made in Japan, do teraz sluza kolejnemu wlascicielowi mojej bylej Primery pomimo uplywu ponad dwoch lat.

 

Wiem, bo sam widziałem i pracowałem w jednym z zakładów Iskra w Kielcach.

W zakładzie gdzie produkują (byłem tam pozwiedzać) świece zapłonowe "Iskra" Na lini montażowej porcelana cechowana była jako "Iskra" a na innej lini jako "NGK" made in japan. :one: DA wam to do myślenia trochę co? :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tyg zmieniałem świece NGKBCPR6ES na takie same na poprzednich przejechałem 21kkm. Nie zauważyłem żeby źle chodził, zmieniłem profilaktycznie, koszt 37zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy

na bosch Platinium Primerką zrobiłem chyba ze 80tysi i sprzedałem ją z nimi.

 

świece platynowe to jednak oszczędność, dobrze jak się ma jakiś silniczek 4 cylindrowy z łatwym dostępem do świec, to wtedy można i wymieniać co 12-15 tysiące. W Primerze parę minut i wszystkie świece miałem wymienione. Gorzej jak ma się V6 z silnikiem poprzecznie umieszczonym jak mam teraz, jedna głowica gdzieś pod pasem szyby. Porzeba odpowiednie klucze, dużo zabawy, minimum godzina, możliwość urwania świecy, albo serwis, a tam mi zaśpiewali za samą robociznę coś około 180zł. Zakładam platynowe i mam spokój przez następne paredziesiąt tysięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja dzisiaj założyłem do swojego nissanka irydowe świece. nie wiem co prawda jaka jest róznica między irydowymi a platynowymi i które są lepsze, więc jeżeli ktoś mógłby mi to naświetlić to byłbym wdzięczny.

 

na pierwszy rzut oka silnik pracuje i przyśpiesza tak samo. jutro przetestuje na gazie. do tej pory miał tendencję do lekkiego szarpania na gazie - zobaczymy jak będzie się zachowywał na irydówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iryd to metal bardzo zbliżony do platyny ( oba to tzw platynowce wg tablicy mendelejewa)

Jedyną i podstawową zaletą świec z elektrodą platynowa jest ich duża żywotność. Ten rodzaj świec przyszedł do samochodów z lotnictwa. Pierwsze świece platynowe poawiły się w samochodach gdzie dostęp do świec był utrudniony ( np toyota supra ) i w ten sposób można było je wymieniać co 100 tys km. Generalnie świece platynowe można zastąpić normalnymi świecami dobrej jakości. Ja osobiście polecam świece beru, a stanowczo odradzam Bosch No i jak zawsze trzeba kupować świece w renomowanych sklepach, bo jeden z drugim kupujecie te swoje NGK na jakiejś giełdzie, a potem się dziwicie że źle działają te wasze tanie podróby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...