Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[B12/N13] problem z ładowaniem N13 Diesel


duczekzabrze
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

1. Pierwsze pytanie mam dziwny problem z ładowaniem w moim słoneczku, otóz jak odpalam auto i zmierze ładowanie na aku to pokazuje ok 12V przy odpalonym silniku!! ale ja dodam mocniej gazu(nie wiem ile obrotów) bo nie mam obrotka to normalnie nagle pokazuje sie około 14,5 i jest ładowanie. Silnik jak juz zejdzie z obrotów to ma normlanie ładowanie. Troszke wkurza mnie fakt ze za kazdym razem musze dawac gazu... zeby właczyć ładowanie... czy ktos cos takiego miał?

 

 

2. Drugie pytanie... zmieniłem juz alternator.. i jest dokłądnie to samo... w starym nie swiciła mi sie od jakiego czasu kontrolka ładowania. w nowym chciałem podłaczyc kontrolke z ładowania ale inna koncówka jest... na 2 kable a stara była na 3... kto wie jak podlaczyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marecki_1966

Jak Ci się nie świeciła kontrolka to nie miałeś zamkniętego obwodu wzbudzenia alternatora i dlatego trzeba go było dobrze podkręcić aby "załapał". Trzeba było znaleźć przyczynę (prawdopodobnie jakaś przerwa w obwodzie, a może nawet spalona żarówka) a nie wymieniać zaraz alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się nie świeciła kontrolka to nie miałeś zamkniętego obwodu wzbudzenia alternatora i dlatego trzeba go było dobrze podkręcić aby "załapał". Trzeba było znaleźć przyczynę (prawdopodobnie jakaś przerwa w obwodzie, a może nawet spalona żarówka) a nie wymieniać zaraz alternatora.

 

zarówka jest oki... jak sprawdzic obwód wzbudzenia?? i na jakiej zasadzie on działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze ja mam kostke co idzie do altka z 3 kablami... rozprcowałem ze na jednym jest stale +12V, na drugim +12po włączeniu zapłon a na trzecim minus..?? tylko ze na nowym alernatorze jest wtyczka z 2 pinami...? jak to podłaczyc??? te dwa plusy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sprawdziłem i są trzy kable.. jeden + na stałe, drugi po właczeniu zapołonu a trzeci.. nic... dzisiaj to zmontuje z alternatorem... wie ktos który kabel do której koncówki na alternatorze"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie patrząc na zamontowany alternator od góry jest pin ze stałym plusem a pod nim jest ten włączany stacyjką, myślę że tak ci to powinno zagrać

 

Mam pytanie czy ten trzeci pin to u ciebie jest w osobnej wtyczce, czy oryginalnie są one w jednej wtyczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem:-))

 

więc ...

mam kostke z trzema pinami...dwa plusy i jeden jakby minus.. dwa plusy podłączyłem do altrenatora (+stały , +po właczeniu zapłonu)a trzeci kabel odcialem... nie wspominam ze ładowanie oczywiscie jest przykrecone śrubka-)

 

mam za to inne pytanie...czy tez tak macie ze jak odpalicie auto i patrze na miernik to wzrasta ładowanie... np 13.00...13.10...13.60..ale zauwazyłem ze nie dochodzi do 14,4....

 

 

aa...tak se mysle... czy by ten trzeci pin co był kostce do alternatora nie jest do obrotomierza??? w starym altku miałem 3 piny a w tym 2.. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czujnik od obrotomierza mam na pompie wtryskowej. Jest do niego podłączony jeden kabelek.

 

[ Dodano: Czw 25 Wrz, 2008 21:29 ]

Z tym ładowaniem to u mnie oscyluje w granicach 14, ale myślę że wpływ na to ma stan akumlatora ja mam nówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam centra futura 65ah 680A i jest roczny,,,, dałem za niego duzo to mysle ze nie padł...ps... gdzie masz czujnik na pompie... zrób fotke jakąś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki mam problem 4 dni temu umarl altek zregenerowalem go nowy mostek diody i zwojan.... jakies 800km zrobilem i dzis mi zaczyna aku siadac coraz slabiej odpala pojezdze troche i pali lepiej kontrolka gasnie po odpaleniu przed remontem altka nie palila wogole przed ani po... teraz pytanie takie czy to mozliwe zeby padl mi aku po remoncie altka ??? sunny y10 cd20 bez erg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie sieokazuje ze aku dobry wsadzilem od skody na dieslu coprawda 60ah nie 92 jak u mnie ale to samo slinik slabo kreci swiatla mocne i prad tez.. podczas odpalanie bierze tyle pradu ze przygasaja wszystkie kontrolki.. dodam ze rozrusznik tez po remoncie nowy wirnik szczotki..? ktos cos sugerowal z masa ale niebradzo wiem ocb..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

moze sprawdz połączenie miedzy aku a rozrusznikiem... skoro aku oki a rozruznik tez...mi sie kiedys masa poluzowała... i tak miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

prawidlowe ladowanie alternatora na postoju musi wynosic dokladnie15.7 jezeli tyle nie daje to akumulator jest caly czas nie doladowany a kontrolka od ladowania tak sie slabo swieci ze ledwo mozna ja po ciemku zobaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...