Gość Bajron Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Witam od jakiegoś czasu istnieje taki problem: Autko Nissan Primera P10 2,0 slx benzin plus lpg. W momencie ruszania i puszczania sprzęgła auto się trzęsie, brak jest płynności w ruszaniu. Sprzęgło tarcza plus docisk robione było w zeszłym roku. Szczerze mówiąc jeśli chodzi o samo branie sprzęgła to nie odczuwam aby się ślizgało i przy zmianie biegów ładnie chodzi. Prócz tego trzęsienia się przy ruszaniu buja jak jade na sprzęgle bez gazu na 1 i 2 biegu... w momencie jak to wystepuje pedal sprzegla jest jakby cięższy i mozna rzec chrupie pod noga. Teraz dodatkowa opcja, co ciekawe nie zawsze sie tak dzieje i dlatego zastanawiam sie dlaczego tak jest. Nagle przychodzi pare minut kiedy wszytsko dzila ok bez trzesienia i bez bujania i wtedy jakby ogolnie lepiej sie zmienialo biegi tak lagodnie. a pozniej znowu tak samo:( na benzynie objaw ten jest troche slabszy niz na gazie. Czy to może być wina samej linki? ze gdzieś się postrzępila i obciera się w pancerzu? ale to czemu raz jest a raz tego nie ma? Jak ktos ma pomysl co to jest niech się podzieli:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camh1 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 może ekspertem nie jestem,ale wątpię,by to była wina sprzęgła.Może skrzynia biegów,ale co ma z tym wspólnego rodzaj paliwa,nie mam pojęcia.To może koła slizgają na asfalcie :-) .Ja mam 1.6 16v i auto wibruje w czasie jazdy,ale to mogą być opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 co do strzelnia pod nogą kuzyn przerabiał w 100 nx gti strzelało strzelało i jak ostatni raz strzeliło to była ostatnia żyłka w lince sprzęgłowej staną pod domem i już nie pojechał może do tego masz wywalone poduszki pod silnikiem i stąd ten efekt poluzuj sobie linke na regulacji odkręć o sprawdz jak chodzi aa głupi pomysł sprawdz stan oleju w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bajron Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Dzisiaj rano Primerka dała ciała i przegub się rozsypał. Auto stoi w warsztacie i ciekawe czy to mogło wpływać na ww objawy. Tak czy inaczej nieprzyjemna sprawa bo droga. Myslalem ze sprzegło poszło docisk albo coś a tu takie cos. Coś mi popukiwało przez ostatnie 2 miechy tak jakby w zawieszeniu ale mechnicy nie znalezli nic na diagnostyce zawiechy i ukladu kierowniczego. takze jest nauczka ze jak cos puka to trzeba lepiej znalesc przyczyne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adjl Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Mógł to być tylko przypadek. Przegub z reguły tak tylko "przeskakuje" jak się kończy, ale raczej nie trzęsło by przy ruszaniu. Niech Ci sprawdzą przy okazji poduszki pod silnikiem, to częsta przyczyna jak trzęsie przy ruszaniu. Dodatkowo tłumaczyłoby to różne zachowanie (czasami ustaje). Poprostu to zależy od nachylenia samochodu i od tego, która poduszka akurat poszła. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bajron Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 No zobaczymy, dzisiaj pewnie go odbiore. Co do poduszek to jedna ma już spekania ta z lewej strony silnika. Przy skrzyni była wymieniana ostatnio. Co do przegubu to były nieraz takie metaliczne stuki przy ruszaniu, ostrym zatrzymaniu ale przy niskich predkosciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adjl Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Co do poduszek to jedna ma już spekania ta z lewej strony silnika. Przy skrzyni była wymieniana ostatnio. no to jak nie trzyma to wymień ją szybko, bo polecą następne (włącznie z tą nową przy skrzyni) i będą dodatkowe koszty :/ życzę powodzenia, może się poprawi jak odbierzesz pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bajron Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Nie mam niestety jeszcze auta. po wejściu pod niego okazało się że ukręciła się półośka. Także nieco gorzej niż myślałem:( Myślicie żeby lepiej ze szrotu cały komplet wziąść czy tylko ten pręt nowy kupić i przeguby nałożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Ze szrotu takich części bym nie brał, po pierwsze nie sprawdzisz przegubu, po drugie na szrocie kupisz półośkę z tłumikiem drgań (nie wiadomo co pod nim jest, może już niewiele), która się pewnie znowu po jakimś czasie urwie. Najlepszym wyjściem byłoby założenie nowego wałka półosi bez tego nieszczęsnego tłumika drgań i nowego przegubu zewnętrznego, wewnętrzne raczej powinne być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majster51 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 szarpanie moze wynikac z krzywego docisku sprzegła wiez nalezy to sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturc80 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 witajcie padło mi sprzęgło i mam zamiar sie do niego dostac i pytam. Mam robic wg. książki czy macie jakies własne uwagi co do wymontowania sprzęgła? Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ronnii Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 przeguby tylko nowe, a półośki nie tylko nowe ale też nie firmowe;p Jak z tłumikiem drgań się kupi to wiadomo co się stanie. Przegub znajdziesz na bank nowy ja szukałem po internecie tydzień i znalazłem za 70 zł. Wałek półosi około 170 zł motomax.pl Czytałem już kiedyś tutaj diagnoze co do trzesienia przy przyspieszaniu i dołączam się do tego, że jak trzęsie to patrzeć w przeguby. Ja poznałem po tym, że jak złapałem za półośke to latała jak szalona(stad wibracje) i nie mowie tu o tym "normalnym" luzie. Chciałem już jechać na wywazanie kół a kolega tylko położył się pod autem i złapał za półoś, poruszał i diagnoza w 5 minut;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.