Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] SPRZĘGŁO?


Gość Bajron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu istnieje taki problem:

Autko Nissan Primera P10 2,0 slx benzin plus lpg.

W momencie ruszania i puszczania sprzęgła auto się trzęsie, brak jest płynności w ruszaniu. Sprzęgło tarcza plus docisk robione było w zeszłym roku. Szczerze mówiąc jeśli chodzi o samo branie sprzęgła to nie odczuwam aby się ślizgało i przy zmianie biegów ładnie chodzi. Prócz tego trzęsienia się przy ruszaniu buja jak jade na sprzęgle bez gazu na 1 i 2 biegu... w momencie jak to wystepuje pedal sprzegla jest jakby cięższy i mozna rzec chrupie pod noga.

 

Teraz dodatkowa opcja, co ciekawe nie zawsze sie tak dzieje i dlatego zastanawiam sie dlaczego tak jest. Nagle przychodzi pare minut kiedy wszytsko dzila ok bez trzesienia i bez bujania i wtedy jakby ogolnie lepiej sie zmienialo biegi tak lagodnie. a pozniej znowu tak samo:( na benzynie objaw ten jest troche slabszy niz na gazie.

 

Czy to może być wina samej linki? ze gdzieś się postrzępila i obciera się w pancerzu? ale to czemu raz jest a raz tego nie ma?

Jak ktos ma pomysl co to jest niech się podzieli:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ekspertem nie jestem,ale wątpię,by to była wina sprzęgła.Może skrzynia biegów,ale co ma z tym wspólnego rodzaj paliwa,nie mam pojęcia.To może koła slizgają na asfalcie :-) .Ja mam 1.6 16v i auto wibruje w czasie jazdy,ale to mogą być opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do strzelnia pod nogą kuzyn przerabiał w 100 nx gti strzelało strzelało i jak ostatni raz strzeliło to była ostatnia żyłka w lince sprzęgłowej staną pod domem i już nie pojechał może do tego masz wywalone poduszki pod silnikiem i stąd ten efekt

poluzuj sobie linke na regulacji odkręć o sprawdz jak chodzi aa

 

głupi pomysł sprawdz stan oleju w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano Primerka dała ciała i przegub się rozsypał. Auto stoi w warsztacie i ciekawe czy to mogło wpływać na ww objawy. Tak czy inaczej nieprzyjemna sprawa bo droga. Myslalem ze sprzegło poszło docisk albo coś a tu takie cos. Coś mi popukiwało przez ostatnie 2 miechy tak jakby w zawieszeniu ale mechnicy nie znalezli nic na diagnostyce zawiechy i ukladu kierowniczego. takze jest nauczka ze jak cos puka to trzeba lepiej znalesc przyczyne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł to być tylko przypadek. Przegub z reguły tak tylko "przeskakuje" jak się kończy, ale raczej nie trzęsło by przy ruszaniu.

Niech Ci sprawdzą przy okazji poduszki pod silnikiem, to częsta przyczyna jak trzęsie przy ruszaniu. Dodatkowo tłumaczyłoby to różne zachowanie (czasami ustaje). Poprostu to zależy od nachylenia samochodu i od tego, która poduszka akurat poszła.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy, dzisiaj pewnie go odbiore. Co do poduszek to jedna ma już spekania ta z lewej strony silnika. Przy skrzyni była wymieniana ostatnio. Co do przegubu to były nieraz takie metaliczne stuki przy ruszaniu, ostrym zatrzymaniu ale przy niskich predkosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poduszek to jedna ma już spekania ta z lewej strony silnika. Przy skrzyni była wymieniana ostatnio.

no to jak nie trzyma to wymień ją szybko, bo polecą następne (włącznie z tą nową przy skrzyni) i będą dodatkowe koszty :/

życzę powodzenia, może się poprawi jak odbierzesz :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam niestety jeszcze auta. po wejściu pod niego okazało się że ukręciła się półośka. Także nieco gorzej niż myślałem:( Myślicie żeby lepiej ze szrotu cały komplet wziąść czy tylko ten pręt nowy kupić i przeguby nałożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze szrotu takich części bym nie brał, po pierwsze nie sprawdzisz przegubu, po drugie na szrocie kupisz półośkę z tłumikiem drgań (nie wiadomo co pod nim jest, może już niewiele), która się pewnie znowu po jakimś czasie urwie. Najlepszym wyjściem byłoby założenie nowego wałka półosi bez tego nieszczęsnego tłumika drgań i nowego przegubu zewnętrznego, wewnętrzne raczej powinne być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

przeguby tylko nowe, a półośki nie tylko nowe ale też nie firmowe;p Jak z tłumikiem drgań się kupi to wiadomo co się stanie. Przegub znajdziesz na bank nowy ja szukałem po internecie tydzień i znalazłem za 70 zł. Wałek półosi około 170 zł motomax.pl

 

Czytałem już kiedyś tutaj diagnoze co do trzesienia przy przyspieszaniu i dołączam się do tego, że jak trzęsie to patrzeć w przeguby. Ja poznałem po tym, że jak złapałem za półośke to latała jak szalona(stad wibracje) i nie mowie tu o tym "normalnym" luzie. Chciałem już jechać na wywazanie kół a kolega tylko położył się pod autem i złapał za półoś, poruszał i diagnoza w 5 minut;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...