Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wysokie obroty


Gość Tombolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak w temacie.

Przeczyściłem przepustnicę kilka dni temu i od tamtej pory mam problem :027:

przy rozruchu na zimnym silniku obroty są między 2300-2000, jak się troche rozgrzeje to schodzą do 1600-1500 :zdziw:

Po 15-20 minutach jazdy (i dobrym nagrzaniu silnika) obroty spadają już do ok. 900 ale też nie od razu tylko po kilku sekundach od puszczenia gazu.

 

Przeczyściłem silniczek krokowy bo myślałem że został na nim syf z czyszczonej przepustnicy ale zabieg nic nie dał. :(:

 

Macie jakieś pomysły co to może być ? może powinienem podjechać z tym dzieś na kompa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sargoszyygy

dla mnie osobiście to też jest zagadka i chciałbym żeby ktoś wykazał się wiedzą na ten temat i udzielił nam wyczerpującej odpowiedzi bo co do falujących obrotów to już wyczytałem chyba wszystkie możliwe tematy i posty ale nic konkretnego nie ma.

Co do wysokich obrotów na zimnym to norma bo ssanie się załącza i tak ma być, drugie a potem mówili że po wymianie filtrów i przeczyszczeniu przepustnicy będzie ok ale niestety, zauważyłem też że sam zmienia obroty ja naciskam pedał sprzęgła i wrzucam bieg np. jak zapala się pomarańczowe światło żeby ruszyć. Tak się śmieje że to zaawansowana technologia iże sam się przygotowuje do jazdy bo słyszałem kiedyś że to auto dla kobiet.

 

A tak naprawdę też będę wdzięczny za radę lub info bo czasami obrotu tak spadają że samochodu w ogóle nie słychać a mam wydech pseudo sportowy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po czyszczeniu przepustnicy mam obroty zimnego silnika na poziomie 1500-1600. Może takie mają być ale przed czyszczenie były mniejsze... Natomiast jak się rozgrzeje to ok 750 do 900 z klimą i światłami więc chyba ok... Ściągnij sobie książkę o naprawie Almery tam jest coś o regulacji zimnych obrotów. Sam chciałem to zrobić ale za zimno już na grzebanie przy aucie bez garażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepustnicy to czyszczenie, a regulacja wolnych obrotów (prędkości obrotowej biegu jałowego ) to co innego, ale jedno bez drugiego rzadko się obejdzie. Po czyszczeniu przepustnicy często konieczna jest właściwa regulacja obrotów :!!: .

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak w temacie.

Przeczyściłem przepustnicę kilka dni temu i od tamtej pory mam problem :027:

przy rozruchu na zimnym silniku obroty są między 2300-2000, jak się troche rozgrzeje to schodzą do 1600-1500 :zdziw:

Po 15-20 minutach jazdy (i dobrym nagrzaniu silnika) obroty spadają już do ok. 900 ale też nie od razu tylko po kilku sekundach od puszczenia gazu.

 

Przeczyściłem silniczek krokowy bo myślałem że został na nim syf z czyszczonej przepustnicy ale zabieg nic nie dał. :(:

 

Macie jakieś pomysły co to może być ? może powinienem podjechać z tym dzieś na kompa ?

 

 

Stary temat. Zobacz tu może tu znajdziesz odpowiedz.

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24957

 

 

Pozdrawiam! :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary temat. Zobacz tu może tu znajdziesz odpowiedz.

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24957

 

 

Pozdrawiam! :one:

 

Pokręciłem kluczykiem zgodnie z instrukcją kolegi wwl-a - niestety nic to nie dało

 

Chyba to jednak wina regulacji obrotów, podjadę gdzieś podłączyć się do kompa - może on coś wykaże - tylko jak sądzicie, czy nie powinienem sprawdzać go na zimnym motorze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest bardzo prosta i można ją zrobić samemu wg instrukcji (dobry opis + zdjęcia, którą kostkę koniecznie wypiąć przed regulacją, ile razy wcisnąć pedał gazu by obroty wyniosły 3000 tyś. obr. ) nie ma tam mowy o włączaniu stacyjki przekręcaniu kluczyka kilka razy w określonym czasie itp. Miałem ten problem ponad rok temu, ale po ustawieniu wszystkiego wg instrukcji 0 problemów z obrotami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest bardzo prosta i można ją zrobić samemu wg instrukcji (dobry opis + zdjęcia, którą kostkę koniecznie wypiąć przed regulacją, ile razy wcisnąć pedał gazu by obroty wyniosły 3000 tyś. obr. ) nie ma tam mowy o włączaniu stacyjki przekręcaniu kluczyka kilka razy w określonym czasie itp. Miałem ten problem ponad rok temu, ale po ustawieniu wszystkiego wg instrukcji 0 problemów z obrotami

 

Masz może gdzieś ten opis lub wiesz skąd go wziąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu przepustnicy niczego nie regulujcie. Wiadomo, że bedą wyzsze obroty ale tylko na poczatku. Komputer silnika w krótkim czasie powinien sie od nowa nauczyć współpracować z czysta przepustnicą i z czasem zmniejszy ilość obrotów. U mnie to trwało tydzień i komp wrócił do prawidłowych ustawień bez grzebania pod maską :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym poscie jest podobno dobrze napisane: ;)

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=341197#341197

 

Dzięki za linka - jutro podejdę do tematu i jakby co, napiszę jaki był efekt.

 

Speeder u mnie od czyszczenia przepustnicy minęly już ze trzy tygodnie i nic się nie zmienia więc "samo" to to się raczej nie ustawi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tombolot podaj mi maila to Ci wyślę całą instrukcję lub fragment o regulacji. Link podany do postu zetek jest bardzo trafiony w temat ( fragment z instrukcji Almera ) , po co czekać aż się samo zrobi, może się zrobi, a może nie :) Po to jakiś uczony instrukcję napraw napisał żeby było jak fabryka zaleca :) To oczywiście moje zdanie. Jak ktoś ma ochotę czekać lub testować wynalazki zamiast podejść do tematu jak zaleca producent n15 to oczywiście ... wolny kraj :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem....

 

Nie wiedzieć czemu po czyszczeniu przepustnicy padł mi zawór wolnych obrotów i stąd tak wysokie (do 2500) obroty przy rozruchu i (ok. 1500) po rozgrzaniu silnika.

 

Polecam każdemu w podobnych sytuacjach weryfikację obu kostek umiejscowionych obok silniczka krokowego (kostki od niskich i wysokich obrotów) - jeżeli po odłączeniu którejś z nich nie ma żadnej reakcji (choćby chwilowej zmiany w pracy silnika/chwilowego skoku obrotów) to trzeba koniecznie zbadać sprawę :one:

 

Jak się okazuje nikt dotychczas nie pisał o takim rozwiązaniu więc możemy dodać kolejny temat do ewentualnych rad/porad :)

 

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie przesłane sugestie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...