Gość andbeam Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Witam Mam mały problemik! A mianowicie jestem posiadaczem Primery P12 2.0 benzyna 2002 przebieg 68tys/km. Po wymianie oleju zrobiłem około 500 km i sprawdziłem stan oleju a tam sucho nic na bagnecie nie było. Jeszcze do tego przy większych obrotach dymi na biało/szaro. Co to może oznaczać. Proszę o wskazówki i z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalfloyd1 Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 a sprawdzałeś na zimnym silniku?? Bo na ciepłym się nie sprawdza. Jeśli na zimnym, może być uszczeka pod głowicą wnioskując po kolorze dymu i braku oleju... Sprawdz czy nie masz oleju w płynie do chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andbeam Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 w płynie nie ma oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 to sprawdz czy gdzies pod glowica ci sie nie poci olejem ...jesli tak to sprawa jasna ...ja mialem taki problem na zlocie w borsku od kltorego sloneczko ma awarie za awaria ;-) ale nadal jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andbeam Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Cały silnik jest czysty nie ma oznak zadnego wycieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Wykręć świece, weź latarkę i zajrzyj do cylindrów czy denko któregoś tłoka nie jest wilgotne - zaolejone. Jeśli tak to przyczyną może być zużyty pierścień zbierający. Ja tak miałem, P11 brała 1 litr na 100 km. Oprócz tego może być jeszcze coś w głowicy np. pęknięta lub zużyta tuleja prowadzaca zaworu, uszczelniacze trzonków zaworów, ale przez głowice to tyle oleju chyba by nie poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Po wymianie oleju zrobiłem około 500 km i sprawdziłem stan oleju a tam sucho nic na bagnecie nie było. A do wymiany trzymał stan? przy większych obrotach dymi na biało/szaro. Co to może oznaczać. Że bardzo dużo oleju łyka. Na początek proponuję zainteresować się bliżej stanem katalizatora. Wypuszczono trochę sztuk P12 z QR20 w których wypalały się katalizatory. I w postaci pyłu dostawały się do silnika, co powodowało uszkadzanie tłoków i gładzi cylindrowych. Przy dalszej eksploatacji silnik się po prostu zatrze lub z powodu za dużej ilości oleju nad tłokami, przestanie pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andbeam Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Nie wiem bo go kupiłem jakieś 3dni przed wymianą oleju i wtedy miał troche ponad minimum. Nie wiem czy to ma znaczenie ale rura wydechowa w środku jest cała czarna pokryta taką sadzą. A jak przyłożyłem do rury kawałek papieru i dodałem gazu to jest widoczny slad czrny na papierze. A jakie mogą być koszta takiej naprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 ja to bym zaczął od tego czy zakład co mu zmieniał olej wogóle go zalał czy tylko spóścił stary... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andbeam Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Był zalany bo w ASO to chyba takich numerów nie robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 ja to bym zaczął od tego czy zakład co mu zmieniał olej wogóle go zalał czy tylko spóścił stary... i zrobiłby 500km? Był zalany bo w ASO to chyba takich numerów nie robią robią, może nie takie numery,, ale w ogóle to robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andbeam Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 A może to być wina oleju bo teraz jest 5w30 a może trzeba inny wlać??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 A może to być wina oleju bo teraz jest 5w30 a może trzeba inny wlać??????? Jak to ma być śmieszne to wypada dodać buźkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Sadza w wydechu to na 100 % ze spalania oleju. Jaki nie wlejesz to efekt będzie ten sam, olej dostaje się w nadmiarze po prostu do cylindrów (wystarczy do jednego cylindra) i źle to wróży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andbeam Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 A może to być wina oleju bo teraz jest 5w30 a może trzeba inny wlać??????? Jak to ma być śmieszne to wypada dodać buźkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 wlałeś inny olej niż był? polecam Ci zalać mineralnym, bo pół i syntetyk mają dodatki myjące (tylko, że przy tym przebiegu powinno być oki, ale...) obstawiam, że poleciały Ci uszczelniacze zaworowe, a na drugim miejscu pierścienie. weź od kogoś takie cuś do mierzenia kompresji w cylindrach i zmierz sobie na każdym. powinieneś mieć tak ponad 11 i na każdym cylindrze podobnie powodzonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andbeam Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 wlałeś inny olej niż był?polecam Ci zalać mineralnym, bo pół i syntetyk mają dodatki myjące (tylko, że przy tym przebiegu powinno być oki, ale...) obstawiam, że poleciały Ci uszczelniacze zaworowe, a na drugim miejscu pierścienie. weź od kogoś takie cuś do mierzenia kompresji w cylindrach i zmierz sobie na każdym. powinieneś mieć tak ponad 11 i na każdym cylindrze podobnie powodzonka OK podjade do mechanika i sprawdze Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy532 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Napewno olej był mineralny 15w40 zalali Ci lepszy 10 lub 5w to są syntetyki wypłukało go i klps -nie chcę cię matwic ale uszczelniacze mogą byc do wymiany spróbuj zalac minerała i sie okarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Chlopaki no bez przesady....P12 i olej mineralny???Przy 68 tyś???? Silniki o dużo wiekszych przebiegach chodzą na pólsyntetykach i jest ok wiec to nie wina oleju. Wg mnie cos w samym silniku siadło(może pierścionki przypiekło) i bierze olej.Raczej bez rozebrania sie nie obedzie. Sama wymiana oleju nie "zalepi" takiego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 weź od kogoś takie cuś do mierzenia kompresji w cylindrach i zmierz sobie na każdym. To może nic nie dać, bo jak zużyty jest tylko pierscień zbierający a uszczelniajace nie, to manometr pokaże normalną kompresję (ja tak miałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Wykręć świece, weź latarkę i zajrzyj do cylindrów czy denko któregoś tłoka nie jest wilgotne - zaolejone. Jeśli tak to przyczyną może być zużyty pierścień zbierający. Ja tak miałem, P11 brała 1 litr na 100 km. Oprócz tego może być jeszcze coś w głowicy np. pęknięta lub zużyta tuleja prowadzaca zaworu, uszczelniacze trzonków zaworów, ale przez głowice to tyle oleju chyba by nie poszło. Popieram. Moja primera też brała 1 litr na tysiaka km. Powodem były zapieczone pierścienie zbierające na każdym tłoku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.