Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] BIERZE DUZO OLEJU POMOCY !!!!!!


Gość andbeam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problemik! A mianowicie jestem posiadaczem Primery P12 2.0 benzyna 2002 przebieg 68tys/km. Po wymianie oleju zrobiłem około 500 km i sprawdziłem stan oleju a tam sucho nic na bagnecie nie było. Jeszcze do tego przy większych obrotach dymi na biało/szaro. Co to może oznaczać. Proszę o wskazówki i z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafalfloyd1

a sprawdzałeś na zimnym silniku?? Bo na ciepłym się nie sprawdza. Jeśli na zimnym, może być uszczeka pod głowicą wnioskując po kolorze dymu i braku oleju... Sprawdz czy nie masz oleju w płynie do chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć świece, weź latarkę i zajrzyj do cylindrów czy denko któregoś tłoka nie jest wilgotne - zaolejone. Jeśli tak to przyczyną może być zużyty pierścień zbierający. Ja tak miałem, P11 brała 1 litr na 100 km. Oprócz tego może być jeszcze coś w głowicy np. pęknięta lub zużyta tuleja prowadzaca zaworu, uszczelniacze trzonków zaworów, ale przez głowice to tyle oleju chyba by nie poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie oleju zrobiłem około 500 km i sprawdziłem stan oleju a tam sucho nic na bagnecie nie było.

A do wymiany trzymał stan?

przy większych obrotach dymi na biało/szaro. Co to może oznaczać.

Że bardzo dużo oleju łyka.

Na początek proponuję zainteresować się bliżej stanem katalizatora. Wypuszczono trochę sztuk P12 z QR20 w których wypalały się katalizatory. I w postaci pyłu dostawały się do silnika, co powodowało uszkadzanie tłoków i gładzi cylindrowych. Przy dalszej eksploatacji silnik się po prostu zatrze lub z powodu za dużej ilości oleju nad tłokami, przestanie pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem bo go kupiłem jakieś 3dni przed wymianą oleju i wtedy miał troche ponad minimum. Nie wiem czy to ma znaczenie ale rura wydechowa w środku jest cała czarna pokryta taką sadzą. A jak przyłożyłem do rury kawałek papieru i dodałem gazu to jest widoczny slad czrny na papierze. A jakie mogą być koszta takiej naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to bym zaczął od tego czy zakład co mu zmieniał olej wogóle go zalał czy tylko spóścił stary...

i zrobiłby 500km? :)

 

Był zalany bo w ASO to chyba takich numerów nie robią

robią, może nie takie numery,, ale w ogóle to robią :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadza w wydechu to na 100 % ze spalania oleju. Jaki nie wlejesz to efekt będzie ten sam, olej dostaje się w nadmiarze po prostu do cylindrów (wystarczy do jednego cylindra) i źle to wróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlałeś inny olej niż był?

polecam Ci zalać mineralnym, bo pół i syntetyk mają dodatki myjące (tylko, że przy tym przebiegu powinno być oki, ale...)

obstawiam, że poleciały Ci uszczelniacze zaworowe, a na drugim miejscu pierścienie.

weź od kogoś takie cuś do mierzenia kompresji w cylindrach i zmierz sobie na każdym.

powinieneś mieć tak ponad 11 i na każdym cylindrze podobnie

powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlałeś inny olej niż był?

polecam Ci zalać mineralnym, bo pół i syntetyk mają dodatki myjące (tylko, że przy tym przebiegu powinno być oki, ale...)

obstawiam, że poleciały Ci uszczelniacze zaworowe, a na drugim miejscu pierścienie.

weź od kogoś takie cuś do mierzenia kompresji w cylindrach i zmierz sobie na każdym.

powinieneś mieć tak ponad 11 i na każdym cylindrze podobnie

powodzonka

 

OK podjade do mechanika i sprawdze

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno olej był mineralny 15w40 zalali Ci lepszy 10 lub 5w to są syntetyki wypłukało go i klps -nie chcę cię matwic ale uszczelniacze mogą byc do wymiany spróbuj zalac minerała i sie okarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki no bez przesady....P12 i olej mineralny???Przy 68 tyś????

 

Silniki o dużo wiekszych przebiegach chodzą na pólsyntetykach i jest ok wiec to nie wina oleju.

Wg mnie cos w samym silniku siadło(może pierścionki przypiekło) i bierze olej.Raczej bez rozebrania sie nie obedzie.

Sama wymiana oleju nie "zalepi" takiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź od kogoś takie cuś do mierzenia kompresji w cylindrach i zmierz sobie na każdym.

 

To może nic nie dać, bo jak zużyty jest tylko pierscień zbierający a uszczelniajace nie, to manometr pokaże normalną kompresję (ja tak miałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć świece, weź latarkę i zajrzyj do cylindrów czy denko któregoś tłoka nie jest wilgotne - zaolejone. Jeśli tak to przyczyną może być zużyty pierścień zbierający. Ja tak miałem, P11 brała 1 litr na 100 km. Oprócz tego może być jeszcze coś w głowicy np. pęknięta lub zużyta tuleja prowadzaca zaworu, uszczelniacze trzonków zaworów, ale przez głowice to tyle oleju chyba by nie poszło.

 

Popieram. Moja primera też brała 1 litr na tysiaka km. Powodem były zapieczone pierścienie zbierające na każdym tłoku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...